Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette ihmisistä, jotka inhoavat koiria?

Vierailija
23.10.2017 |

Hermoheikkoja, elämä pelottaa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy. Mun koirani on mun paras ystäväni.

Minun taas käy sääliksi ihmistä, jonka paras ystävä on koira. Etkö kykene ihmissuhteisiin? Oletko tunne-elämältäsi vajavainen?

Vierailija
22/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ovat ihan ok, niitä en inhoa. Inhoan ainoastaan idiootteja koiran omistajia, niitä jotka kutsuvat koiraansa joko koiruliksi tai koiruudeksi, ja joiden lemmikkien hyvinvointi menee kaikkien ihmisten edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään en pidä ihmisistä joilla on näitä inhoamisen kohteita jotka kuitenkin ovat asioita, joista toiset jopa pitää, kuten nyt vaikka joku ruoka tai tosiaan joku lemmikki tai joku väri. Tuollainen inhoaminen on lapsellista.

Ymmärrän sen jos joku inhoaa vaikka oksentamisen ääntä tai rään syömistä. Mutta se on lapsellista että inhoaa makaroonilaatikkoa tai koiria.

Vierailija
24/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihaan koiria myös. Likaisia, haisee, rumia, ärsyttävä luonne. Kissa sopii minulle paremmin.

Vierailija
25/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aikalailla inhonnut koiria, kun kokemukset ovat olleet niistä, jotka saa tehdä mitä vaan.

( vaikka omiatajien vikahan se on).

Nyt oon tavannut paljon hyvin koulutettuja koiria, jotka tottelee omistajaansa ja suhtautuminen koiriin on muuttunut täysin.

Vierailija
26/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia.

Minä pidän koirista ja kissoista, mutta osa ihmisistä ei pidä. Miksi minun pitäisi olla jotain mieltä heidän mielipiteestään?

Minä VIHAAN tupakoijia.

huomaatko ristiriitaa sinun kirjoituksessa :'D

Vierailija
27/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoajat ja vihaajat ovat tunnevammaisia. Sen nyt ymmärtää jos ei pidä tai jos jopa pelkää, mutta vaatii jonku aivavamman että alkaa vihata tai inhota jotain.

Vierailija
28/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat luontaisesti siistejä ja koirat kuuluvat perinteisesti pihalle koirankoppiin haisemaan, sontimaan ja haukkumaan.

Niinhän sitä luulisi. Mutta ei kelpaa naapurin koiranvihaajalle sekään. 

Vierailija
29/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän tietoa ja mitä tyhmempi ihminen, sitä jyrkemmät mielipiteet asioista ja sitä enemmän kohteita joita vihaa tai inhoaa.

Vierailija
30/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä inhota. 

Omaa elämäänsä siinä vain rajoittaa kaiken maailman turhilla inhoamisilla. Ehkä sitten ei inhoa niin paljon, kun koira löytää kuoleman kielissä marjametsällä eksyneenä. 

Koirat tekevät todella hyvää työtä monella taholla. Seurakoirat tietysti ovat vain omistajan iloksi, mutta miksi niitäkään pitäisi inhota? 

Vierailija
31/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisas ihminen kun ei käytä aikaa ja rahaa jonkun vittumaisen haittaeläimen hyysäämiseen.

"Haittaeläin", joka on iät ja ajat auttanut ihmistä paimentamisessa, vartioinnissa, metsästyksessä, kadonneiden etsinnässä, ruumiiden etsinnässä, poliisikoirina, tullissa etsimässä huumeita ja räjähteitä, sokeiden ja vammaisten opaskoirina sekä mielenterveystyössä - puhumattakaan siitä kuinka paljon iloa ja seuraa niistä yleensä on omistajilleen.

Joopa joo ja sitten on tavallisten ihmisten tavalliset kotikoirat. Miten muuten selität sen, että Suomessa on ennätysmäärät koiria ja mielenterveysongelmaisia samaan aikaan, kun koirilla on niin positiivisia terveysvaikutuksia.

Helppo selittää. Niiltä mt-ongelmaisilta puuttuu koira. 

Omat keskusteluni viranomaisten kanssa vaan vahvistavat tätä teoriaa.

Ota huomioon laskuissasi, että koiraihmisillä on usein enemmän kuin 1 koira, koska he ymmärtävät että koira on laumaeläin.

Vierailija
32/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa koiria, vaan inhoan useita koiran omistajia, näitä "eläinrakkaita yksilöitä", jotka koiran avulla yrittävät osoittaa olevansa sydämellisiä ihmisiä. Koira on sellainen ihmeellinen näennäispalvonnan kohde ja mussuteltava, joka otetaan sänkyyn petikaveriksi. Painajaista näkevä oma lapsi saatetaan komentaan tiukkaan sävyyn omaan sänkyynsä itkemään, mutta koiruli nukkuu mamin ja papin keskellä.  

Monet näistä koirista oikeasti kärsivät, ulvovat yksinään kotona pitkiä päiviä, eivät saa tarpeeksi liikuntaa jne, mutta kun mamin/papin mussupussu, oliko ikävä papia, joo, oi turremurre, mamin rakas. Tällainen infantiili lässytys eläimelle saa minut voimaan pahoin. Tosin en lässytä noin edes omille lapsilleni, se on lasten aliarvioimista.

Huom: on olemassa myös ihan tervejärkisiä koiran omistajia, mutta näitä eläimen palvojia on kyllä paljon.

Vierailija
33/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka inhoavat koiria ja yleensäkin eläimiä, niissä on jotain epäilyttävää.

Niiden on pakko olla pahoja.

Kieltämättä omalla kohdallani jokaikinen on osoittautunut kiusaajaksi, väkivaltaiseksi ja mieleltään sairaaksi.

Vierailija
34/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräistä empatiakyvyttömämpiä. 

Vierailija
35/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka inhoavat koiria ja yleensäkin eläimiä, niissä on jotain epäilyttävää.

juuri tämä argumentti inhottaa tietyissä koiran omistajissa, ei kaikissa. Tiedän monta todellakin pirullista ja moraalitonta koiran omistajaa, joille se eläimen pitäminen nimenomaan tuntuu olevan sellainen peitetarina, oman petollisuuden verhoamista ns. eläinrakkauteen (joka ei edes ole aitoa). Koiruli sylkyssä voi vaikuttaa viattomalta pikkulapselta, vaikka olisi juuri tehnyt petoksen, väkivaltarikoksen jne... Kuka koirulia rapsuttava nyt voisikaan olla paha? Eläinten hyvinvointi oli myös Führerin sydäntä lähellä, koska hänhän oli niin sydämellinen ihminen...

Vierailija
36/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoavat eläimiä.  = Inhoavat elämää.

Unohtavat olevansa itsekin eläimiä.

Kyllä se on takuuvarma pahan merkki, jos ihminen inhoaa koiraa, ihmisen parhainta ystävää.

Koiraa ei pysty huijaamaan. Varmaankin se vituttaa näitä pahoja ihmisiä.

Vierailija
37/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai ehkä heillä on huonoja kokemuksia koirista. Ja koiranomistajista.

Vierailija
38/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoavat eläimiä.  = Inhoavat elämää.

Unohtavat olevansa itsekin eläimiä.

Kyllä se on takuuvarma pahan merkki, jos ihminen inhoaa koiraa, ihmisen parhainta ystävää.

Koiraa ei pysty huijaamaan. Varmaankin se vituttaa näitä pahoja ihmisiä.

anteeksi mitä? Koira nyt odottaa häntä koipien välissä vaikka murhaajaa kotiin antamaan sille kuppiin ruokaa ja päästämään sen pissalle... Pahakin voi kuvitella koiran kanssa olevansa hyvä, koska koira ei ymmärrä. 

Koirissa ei vituta yhtään mikään, ovat ihan hyödyllisiä koulutettuina ja kotieläiminäkin tuovat iloa samoin kuin kissat. Mutta koiran(kissan)palvonta ihmisissä vituttaa ja menee yli hilseen useasti. 

Vierailija
39/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ovat parhaita lemmikkieläimiä, sillä ne oppivat nopeasti sisäsiisteiksi, ovat sulavaliikkeisiä ja itsenäisiä. Ne osaavat myös näyttää tunteitaan isännälle tai emännälle, mutta eivät ole liian takertuvaisia. Kissoja ei voi suoraan käskyttää mutta niiden käyttäytymiseen voi vaikuttaa epäsuorasti huokuttelemalla. Kissa mahtuu hyvin kaupunkiasuntoon, ja jos asuu semmoisella alueella jos on turvallista ja mahdollista päästää kissa vapaasti ulos, se osaa tulla aina takaisin omilta lenkeiltään.

Osa ihmisistä inhonnee koiria, sillä pienestäkin koirasta voi lähteä paljon ääntä ja jos kävelee vaikkapa kaikessa rauhassa kadulla, niin moniko haluaa että joku iso vieras koira tulee kohti haistelemaan ihmistä? Osa ihmisiä ärsyttävät myös siivoamatta jätetyt koiran jätokset. Suomessa yleisin puremahaavan aiheuttaja on myös koira, ja moni saattaa pelätä isokokoista huonosti koulutettua koiraa, joka ei tunnu pysyvän omistajansa otteessa.

Sekä kissojen että koirien hankinnassa on syytä olla mukana tiettyä harkintaa kuten ettei täytä pientä asuntoa suhteettoman monella eläimellä ja  ei hanki niitä enemmän kuin mitä pystyy järkevästi elättämään. Tuntuu ainakin surkuhupaisalta lukea ääritapauksesta kuten jostain 4 alaikäisen lapsen työttömästä yh-äidistä, jolla on kaksi isoa koiraa, ja hän valittaa etteivät rahat tahdo riittää.

Vierailija
40/42 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että heillä on huonoja kokemuksia koirista tai koiranomistajista. Koska itse olen eläinrakas ja mulla on aina ollut koiriakin, ei ystäväpiiriini luonnollisestikaan kuulu ihmisiä, jotka inhoavat koiria.