Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelottaako teitä, jos joku tarttuu teihin kiinni metroasemalla?

Vierailija
23.10.2017 |

Minun käsivarteeni tarttui joku omituinen tyyppi metron ulostulo-ovella. Sellainen sekopää juoppo narkkari. Säikähdin, ja minulle jäi melkein pelkotila.

Oletteko tottuneet Helsingissä noihin omituisiin hiippareihin, jotka notkuvat Sörnäisillä. Tuo tyyppi tarttui käsivarteeni, sain riuhtaistua sen irti, huusin "IRTI". Minulle jäi vaan outo olo. Melkein pelottaa nyt kulkea yksin.

Pitäisi kai rauhoittua, mutta...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ainakin pelottaisi. 

Kerran odotin bussia linja-autoaseman odotustilassa, ja sinne tuli sellainen keski-ikäinen spurgu. Tyyppi yritti jututtaa tilassa olevia naisia, mutta kukaan ei oikein lämmennyt. Jossain vaiheessa hän tuli eteeni sönköttämään jotain (sanoi mm. "mä tykkään vain hyvännäköisistä naisista") ja tökki käsivarteen... En uskaltanut sanoa oikein mitään. Onneksi häipyi lopulta, ja onneksi tilassa oli muitakin. Lopulta poliisit tulivat hakemaan laitapuolenkulkijan pois.

Varmaan kyseinen tyyppi oli ihan harmiton, mutta koin tilanteen pelottavana hänen humalatilansa takia. 

Vierailija
2/14 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää. Kyllähän tällaisia uhkaavia tilanteita voi sattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä mua pelottaisi. Pelästyin jo siitä ihan älyttömästi, kun kerran joku hiukan omituisen oloinen nainen (ei mielestäni ollut kännissä tai aineissa, mutta ehkä jotenkin muuten nuppi sekaisin) otti kysymättä yhtäkkiä pikkukoirani syliin kadulla! Pysähtyi siis kysymään multa jotain, minä pysähdyin koirani kanssa myös, ja hupskeikkaa yhtäkkiä se oli nostanut koirani syliin. Panikoiduin ja suunnilleen räyhäsin että laske se alas, noin ei voi tehdä :D sydän tykytti tuhatta ja sataa, vaikkei se nainen mitään koiralleni edes tehnyt.

Eli juu, jos joku koskisi minuun (tai koiraani!) niin kyllä pelästyisin tosi paljon.

Vierailija
4/14 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt alkoi pelottaa.

Pelkään myös sitä, että kun seison juna/metrolaiturilla niin joku sekopää tyrkkäsee mut junan alle kun se saapuu laiturille... Täysin irrationaalinen pelko, tiedän.

Vierailija
5/14 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai säikähtäisin/pelästyisin. Pelottaa joskus sekin kun joku "epäilyttävän" oloinen alkaa jutella. Yleensä muut ihmiset ignooraavat tällaiset mutta itse koitan joskus jutella mukavia jos koen sen turvallisemmaksi kuin hiljaa olemisen.

Vierailija
6/14 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua, keski-ikäistä naista, joku ulkomaalainen ukko metrossa, hipelöi hiuksiani. En voinut uskoa , että tälläistä suomessa voi tapahtua.

Vierailija
7/14 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.Olen matkustanu laajemmissakin metroverkoissa kuin tuo stadin tynkä. Jos joku  erehtyy hipelöimään, pidän huolen ettei toiste tee samaa virhettä.

Vierailija
8/14 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ylpeä itsestäsi kun toimit etkä lamaantunut ja ollut hiljaa. Hyvä että huusit ja riuhtasit itsesi irti. Ehkä hänkin tajuaa menneen rajan yli.

Vierailija
9/14 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakupetterit mellastaa nykyään jokapaikassa, niin tottakai sitä pelottaa. :(

Vierailija
10/14 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onneksi koskaan joutunut kokemaan, mutta ihan varmasti pelottaisi. 

Vierailija
11/14 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pelottaisi. Mua löi kerran käsivarteen joku nainen Rautatientorin metroasemalla kun kävelin ohi, ilmeisesti joku sekopää. Väkisinkin mieleen tulee, että mitä jos joku yhtäkkiä tönäsee raiteille.

Vierailija
12/14 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vielä kun vaan käyn Helsingissä sukulaisten luona ehkä neljä kertaa vuodessa. Koskaan ennen en ole pelännyt, olen kulkenut yksin metrossa ja busseissa. Koskaan en ole pelännyt aikaisemmin. Helsinki on ollut minulle tuttu, turvallinen paikka, ja nyt aloin jopa pelätä.  Ja bussissakin tuli joku outo tyyppi melkein tyhjässä bussissa istumaan viereeni. Nousin ylös, päästin siihen, mutta tuokin vielä! Mitä ihmettä, olen ehkä joku hullumagnetti. Niin, ja ilotulituksissa Lintsillä, sielläkin sekoili joku outo hiippari ja otti oudosti kontaktia, en jaksa selittää. Oli niin outo tyyppi, ehkä vaan säälittävä kehitysvammainen tai muuten outo. 

Ja nyt minulle tuli tunne, että en enää uskalla kulkea yksin. Tänään aikomukseni oli käydä yksin Kampissa tai itiksessä, mutta en enää uskaltanutkaan mennä yksin.

Nyt minua pelottaa, että en ehkä uskalla yksin kulkea, hassua ehkä. Mutta pyysin sukulaistani saattamaan minut asemalle.

Ap.

Vierailija
13/14 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä varmaan tätä haettu mutta olen mies ja toivoisin että joku kaunis neito joskus tarttuisi minuun metroasemalla :/

Vierailija
14/14 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä varmaan tätä haettu mutta olen mies ja toivoisin että joku kaunis neito joskus tarttuisi minuun metroasemalla :/

Entä jos tarttuja olisi humaltunut Rivo-Riitta? Tykkäisitkö? Veikkaan, että et.