Elämässä täydellisesti onnistuvat ihmiset
Tunnetteko ketään täydellisen ulkonäön, upean kropan ja huippualalla opiskelevan/työskentevän ihmisen? Miten nämä ihmiset onnistuvat elämän jokaisessa osa-alueessa? Onko heillä paineet olla kaikessa hyviä ja pinnan alla kuplii kun kaikki ei menekkään suunnitelmien mukaan?
Kommentit (74)
Yleensä jos on kaunis ulkonäkö, niin sillä pärjää jo pitkälle elämässä. Ihmiset suhtautuvat aivan eri tavoin kauniiseen kuin rumaan, saat helpommin työpaikan, puolison, yleisesti myönteisiä kokemuksia elämässä ja niin edelleen. Eli jos voittaa geeniloton, voittaa helpommin myös muilla elämän osa-alueilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tunnen useamman, kaikki naisia.
-Lähtokohdat jo kotoa hyvät kun suht hyvin toimeentulevat vanhemmat auttaneet rahallisesti alkuun, eivät välttämättä rikkaita kuitenkaan
-Ulkonäön avulla saavat mistä tahansa helposti suuren joukon kavereita ja heidän tosi helppo olla sosiaalisia vaikka olisivat lievästi ujoja
-Ovat siis hoikkia, osittain varmaan hyvien geenien takia eivät ihan helposti liho mutta erityisesti koska kaikki hakeutuu heidän lähellee myös kauniiden kasvojenpiirteiden takia jne., heillä koko ajan menoa ja seuraa ettei yksin tule syötyä
-Nämä sosiaaliset suhteet siivittävät onnistumiseen lähes kaikessa, nousevat suosituksi heti kaikessa missä ovat mukana
-Voivat myös hylätä kaverit aina kun heitä huvittaa, koska uusia saavat heti
Tämä. Korostaisin tässä sanoja nainen, kauniit kasvot, hoikkuus. Näiden avulla saa mitä tahansa elämässään haluaa. Luonteeksi riittää perus ystävällisyys ja ettei ole ihan umpiujo. Mitenkään erityisen ulospäinsuuntautunut, ystävällinen, tai puhelias ei tarvi olla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tiedän joitakin ihmisiä joiden kohdalla mietin, että tuota on kyllä siunattu monilla asioilla... Usein kyseessä huomattavan kaunis nainen, jolla on upea vartalo urheilutaustan ja terveellisten elämäntapojen vuoksi ja arvostettu statusammatti, jossa tuntuu vieläpä menestyvän keskimääräistä paremmin. Luonnollisesti paketissa mukana menestyvä kumppani, kauniit lapset ja upea koti.
Mikään näistä ei kuitenkaan takaa sitä että elämä olisi ollut helppoa, tai sitä, että tuo täydellisyys suojaisi menetyksiltä, sydänsuruilta tai omalta tai läheisten sairastumiselta.
Eikös joku viisas ole sanonut, että jos saisimme mahdollisuuden vaihtaa omat murheemme toisen kanssa, päätyisimme pitämään omamme...
Läheisten menetyksen ja oman ja toisten sairastumisen kokee jokainen, mutta on tässäkin aste-eroja. Jos isä kuolee vasta kun on itse 60 ja isä 90, on se ihan eri asia kuin 20 ja 50v.
Minusta tuo sanonta ei ole kovinkaan viisas, ja itse ottaisin ainakin mieluummin hyväkroppaisen, terveen, rikkaan jne ongelmat. Saisin hänen pettävän miehensä, josta osaisin hankkiutua eroon. Hän saisi mun epätoimivan vartalon, josta ei millään pääse eroon.
Kyllä jotkut ongelmat on ihan objektiivisesti parempia kuin toiset.
Ei sellaisia ole, älä kadehdi niiden iloja joiden suruja et tunne.
Tunnen useamman ihmisen joiden elämä päällisin puolin vaikuttaa täydelliseltä mutta ei se sitä ole. Omanikin. Mulla on kauniit ja terveet lapset, komea puoliso, meillä on menestynyt yritys, asutaan kattohuoneistossa Eurooppalaisessa suurkaupungissa ja olen itse kuulema kaunis ja hyväkroppainen ja ollaan ulkpuolisten silmissä varmasti täydellinen perhe. Ei lähipiirin ulkopuoliset näe meistä muuta kuin julkisivun, eikä tarvitsekaan, haluamme pitää yksityisasiat yksityisinä. Yhtä lailla sairaudet, parisuhdekriisit, teini-ikäisten lasten kipuilut ja sekoilut ja muut arkiset ongelmat koskettavat meitäkin. Eikä kaikkea odellakaan ole kannettu eteen kuin Manulle illallinen.
Elämässään täydellisesti onnistuneet vaan antavat sellaisen kuvan näytelmällään ulkopuolisille. Suvun patriarkka jos on rikas niin muiden pitää näytellä sen ympärillä täydellisen onnistunutta. Kaikki tämmöiset joulut ja muut merkkipäivä juhlat ovat yhtä suurta spektaakkelia komeine puitteineen. Kaikki kilpailevat sen näytelmän ympärillä onnistumisistaan titteleineen.
Geeneillä tai "kotikasvatuksella" ei ole mitään merkitystä. Tärkeintä on päättää, millaisen elämän itselleen haluaa ja määrätietoisesti kulkea sitä kohti. On minullakin ollut elämässä vaikeita aikoja, mutta en ole koskaan epäonnistunut suuremmin oikeastaan missään, koska olen jo varhain päättänyt menestyä elämässäni. Mikä tahansa on mahdollista, jos vain tarpeeksi tahtoo! Jos minä - köyhän perheen poika maaseudulta - olen siinä onnistunut, mikset sinä onnistuisi myös? Tsemppiä!
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, karmafilosofian näkökulmasta kaikessa onnistuvilla ihmisillä on vuorossa vaalean ,"hyvän" karman (shukla-karma) aktualisoituminen (ns. praarabdha-karma, eli karmavaraston koettavaksi kypsynyt osa). Se saattaa olla oikeastaan tavallaan ahdistavampaa ko. filosofiaa tuntevalle kuin tumman, "kehnon" karman (kRSNa-karma) aktuaalistuminen, sillä lähes varmasti ainakin jossakin "lähitulevaisuuden" inkarnaatiossa on vuorossa tuon tumman karman aktuaalistuminen...
Vierailija kirjoitti:
Geeneillä tai "kotikasvatuksella" ei ole mitään merkitystä. Tärkeintä on päättää, millaisen elämän itselleen haluaa ja määrätietoisesti kulkea sitä kohti. On minullakin ollut elämässä vaikeita aikoja, mutta en ole koskaan epäonnistunut suuremmin oikeastaan missään, koska olen jo varhain päättänyt menestyä elämässäni. Mikä tahansa on mahdollista, jos vain tarpeeksi tahtoo! Jos minä - köyhän perheen poika maaseudulta - olen siinä onnistunut, mikset sinä onnistuisi myös? Tsemppiä!
Näillä juuri on kaikkein eniten merkitystä. Tukevalle pohjalle on helppo rakentaa vaikka minkälaisia torneja..
Tunnen yhden. On lähtöisin hyvästä perheestä, ulkonäkö on 10/10, vartalonmalli täydellinen, pääsi heti opiskelujen jälkeen vakituiseen hyvään työhön, löysi rikkaan ja komean miehen (joka myöskin hyvästä perheestä), omistavat hienon omakotitalon ja odottavat juuri ensimmäistä lastaan. Kaikki ruoasta ja vaatteista lähtien on kaunista ja upeaa, auto joku ökykallis mersu.
T. Helvetin kateellinen köyhä, yksinäinen, työtön mörökölli
Outoa, etten itse tunne ketään tällaista. Tunnen kauniita menestyksekkäitä naisia, mutta kyllä heillä on elämässään myös niitä varjopuolia: työpaikakiusaamista, ikisinkuutta ja siitä johtuvaa lapsettomuutta, itsekkäitä, pettäviä kumppaneita, vakavasti sairaita sukulaisia, masentuneita lapsia... Harvoin kukaan meistä on täydellinen, mutta tietyissä piireissä on tärkeää luoda täydellinen julkisivu.
Toki näitä aidosti täydellisiäkin yksilöitä on, mutta kyllä elämän jossain vaiheessa saa kaikki kiinni, vaikka he kuinka pinkoisivat.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden. On lähtöisin hyvästä perheestä, ulkonäkö on 10/10, vartalonmalli täydellinen, pääsi heti opiskelujen jälkeen vakituiseen hyvään työhön, löysi rikkaan ja komean miehen (joka myöskin hyvästä perheestä), omistavat hienon omakotitalon ja odottavat juuri ensimmäistä lastaan. Kaikki ruoasta ja vaatteista lähtien on kaunista ja upeaa, auto joku ökykallis mersu.
Näet vain pinnan, sinulla ei ole aavistustakaan että se raskaus on saatu aikaan laboratoriossa raskaiden hoitojen jälken jotka melkein tuhosivat parisuhteen, talo on velkainen, tyopaikalla on toksinen tunnelma ja mies on popsinut mielialalääkkeitä jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaisia ole, älä kadehdi niiden iloja joiden suruja et tunne.
Tunnen useamman ihmisen joiden elämä päällisin puolin vaikuttaa täydelliseltä mutta ei se sitä ole. Omanikin. Mulla on kauniit ja terveet lapset, komea puoliso, meillä on menestynyt yritys, asutaan kattohuoneistossa Eurooppalaisessa suurkaupungissa ja olen itse kuulema kaunis ja hyväkroppainen ja ollaan ulkpuolisten silmissä varmasti täydellinen perhe. Ei lähipiirin ulkopuoliset näe meistä muuta kuin julkisivun, eikä tarvitsekaan, haluamme pitää yksityisasiat yksityisinä. Yhtä lailla sairaudet, parisuhdekriisit, teini-ikäisten lasten kipuilut ja sekoilut ja muut arkiset ongelmat koskettavat meitäkin. Eikä kaikkea odellakaan ole kannettu eteen kuin Manulle illallinen.
En asuisi missään kattohuoneistossa vaan omakotitalossa missä saa astua terassin ovesta omaan pihaan ja sellaisella paikalla ettei tarvita kesämökkiä erikseen siis kahden asunnon välillä ravaamista ja vaivaa kahden paikan huolehtimisesta. Omalla pihalla kun saa harrastaa puutarha harrastuksia kesällä niin se on ylellisyyttä ja keittiö yrttejä voi kasvattaa kasvihuoneessa.
Ihmettelen kuinka joku rikas asuu kerrostalossa muuta kuin siinä tapauksessa ettei jaksa itse tehdä omakotitalon töitä tai ei ole varaa maksaa palveluista jos ei itse kykene tai ehdi mutta asumis mukavuus omakotitalossa on kaikkein parhainta. Teinitkään eivät niin kipuilisi jos olisi piha töitä ja saisivat kasvattaa kasveja. Kerrostalossa on ongelma kun ei ole mitään fyysistä tekemistä. Minä kärsin kerrostalossa nuorena kun oli pakko asua siellä.
Vierailija kirjoitti:
Elämässään täydellisesti onnistuneet vaan antavat sellaisen kuvan näytelmällään ulkopuolisille. Suvun patriarkka jos on rikas niin muiden pitää näytellä sen ympärillä täydellisen onnistunutta. Kaikki tämmöiset joulut ja muut merkkipäivä juhlat ovat yhtä suurta spektaakkelia komeine puitteineen. Kaikki kilpailevat sen näytelmän ympärillä onnistumisistaan titteleineen.
Ei me näytellä, ei vaan nähdä tarpeelliseksi antaa yksityisasioita puolituttujen reposteltavaksi.
Kyllä tunnen. Ovat kauniita ja suosittuja ja saaneet taloudellisen ja muunkin turvan kotoaan. Ovat sosiaalisesti ulospäinsuuntautuneita ja suosittuja. Suurempia murheita ei ole elämään mahtunut ja aina on perheen turva jos jotakin tapahtuu. Heillä on ollut tasapainoinen lapsuus ja ovat saanet huomiota ja heitä on kannustettu ja rakastettu.
Tunnen pari. Ovat hieman alle kolmikymppisiä naisia.
Ovat taiteellisesti, liikunnallisesti, matemaattisesti ja sosiaalisesti lahjakkaita. Todella kauniita. Suoraan lukiosta lääkikseen ja jo valmistuneita hyvissä duuneissa ja hyvät puolisot ja sijoitusasuntoja.
Nämä varmaan ärsyttäisivät, mutta molemmat ovat myös todella ihania, aitoja, sydämmellisiä, aidosti ystävällisiä, kuuntelevia ihmisiä, joilta voi aina pyytää apua ja jotka tekevät myös paljon vapaaehtoistyötä auttaakseen muita. Eivät tee itsestään mitään mumeroa ja kohtelevat kaikkia samanarvoisesti.
Onneksi ovat olemassa ❤️
Pinnalliselta kuulostaa moinen menestys. Menestystä on monenlaista esim. se että elää eettisesti kestävien ja inhimillisyyttä korostavien arvojen mukaan ja pyrkii tukemaan ja auttamaan apua tarvitsevia. Itse epäilen suuresti mitä annettavaa esim. lääkärin ammatissa on ihmisellä joka on rakentanut lapsesta asti elämänsä pinnallisten arvojen varaan ja halveksii heikkoutta ja huono-osaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Moni kakku päältä kaunis.... Itse olisin itsestäni ajatellut nuorempana samoin, mutta kun ulkopuolinen ei näe sen pinnan alle kuitenkaan. Ei asiat aina ilmaiseksi tule.
Miksi ne pitäisi tulla ilmaiseksi? Yksi opiskelijakaverini oli hyvin näyttävän näköinen nainen. Ahkera ja erittiän fiksu tapaus. Oli reinnoissa mukana, mutta silti valmistui nopeasti ja sai dippainssin paperit. Pääsi hyviin töihin, teki väikkärin ja eteni urallaan vauhdikkaasti. Sai kolme lasta ja vaikuttaa edelleen ihan täysipäiseltä ilmiseltä.
Toiset vai ovat tavoitteellisia ja keskittyvät siihen tekemiseensä. Ja sitten on sellaisia kuin minä :)
Vierailija kirjoitti:
Tunnen pari. Ovat hieman alle kolmikymppisiä naisia.
Ovat taiteellisesti, liikunnallisesti, matemaattisesti ja sosiaalisesti lahjakkaita. Todella kauniita. Suoraan lukiosta lääkikseen ja jo valmistuneita hyvissä duuneissa ja hyvät puolisot ja sijoitusasuntoja.
Nämä varmaan ärsyttäisivät, mutta molemmat ovat myös todella ihania, aitoja, sydämmellisiä, aidosti ystävällisiä, kuuntelevia ihmisiä, joilta voi aina pyytää apua ja jotka tekevät myös paljon vapaaehtoistyötä auttaakseen muita. Eivät tee itsestään mitään mumeroa ja kohtelevat kaikkia samanarvoisesti.
Onneksi ovat olemassa ❤️
Sehän vasta ärsyttääkin, jos joku on kaiken lisäksi vielä ihmisenä täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näet vain pinnan, sinulla ei ole aavistustakaan että se raskaus on saatu aikaan laboratoriossa raskaiden hoitojen jälken jotka melkein tuhosivat parisuhteen, talo on velkainen, tyopaikalla on toksinen tunnelma ja mies on popsinut mielialalääkkeitä jo vuosia.
Aika monella nuorella parilla talo on velkainen ja menestyjä voi halutessaan vaihtaa työpaikkaa parempaan, jos tunnelma on toksinen.
Pidän itseäni kauniina mutta koen että se on itselleni ollut kirous. Kaikki ihmiset kaikkoaa mun ympäriltä. Mua pidetään tosi tyhmänä jne. Naiset kadehtii ja miehet vihaa. Työelämä luonnollisesti on ihan hel vettiä kun osaamista vähätellään vaikka on jo kohta 5 vuotta kokemusta. Lisäksi kauneus ja itsevarmuus on yhdistelmä mikä ei monia miellytä. En ymmärrä miten joillakin menee kaikki nappiin.