Oletko pitänyt palkatonta vapaata koskaan?
Kommentit (19)
Muutaman kerran, kun on ollut tilanne ettei pääse töihin mutta ei ole myöskään sairaana.
Kerran oli pakko pitää kun oli kyseessä ulkomaan matka joka piteni peruuntuneen lennon takia yhdellä päivällä. Lomapäivät olin kaikki jo pitänyt joten otin palkattomana. En todellakaan pidä palkatonta vapaata, ei ole varaa sellaiseen kun muutenkin pienipalkkainen olen.
Pisimmillään kolme viikkoa, lyhimmillään päiviä. Pätkätyöläisenä ei voi valita lomiensa ajankohtia, joten jos esim. kesällä haluaa vapaata niin se on palkatonta.
Olen tällä hetkellä palkattomalla vapaalla noin kuukauden, viimeistelen opintojani. Säästöillä elän ja vakityöpaikka odottaa opintovapaan jälkeen, joten uskalsin tämän irtioton tehdä.
Uudessa työpaikassa jos ei ole lomaa muuten kertynyt niin olen pitänyt kesälomaa 1-2 viikkoa.
Olen, esim. yhden päivän hautajaisten takia ja viikon tai pari uudessa työpaikassa, jossa ei vielä muuten ole lomat kertyneet.
Jonkin verran olen pitänyt, kun iäkkäät vanhempani ovat sairastaneet ja tarvinneet apua. Kovin paljon ei ole varaa pitää.
Vierailija kirjoitti:
En, kun olen ylitunnollinen, mutta nyt tekisi mieli.
Mitä tekemistä palkattomalla vapaalla on tunnollisuuden kanssa?
Meillä yrittäjillä kaikki vapaat on palkattomia, oltiin tunnollisia tahi ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, kun olen ylitunnollinen, mutta nyt tekisi mieli.
Mitä tekemistä palkattomalla vapaalla on tunnollisuuden kanssa?
Meillä yrittäjillä kaikki vapaat on palkattomia, oltiin tunnollisia tahi ei.
Sori, tällä hetkellä olen yrittäjä itsekin. Ajattelin repäistä ja pitää pitkän breikin. Monta vuotta lomaa vain vko tai kaksi vuodessa.
Olen kahdesti koko päivän, kun kävin työhaastattelussa kauempana. Ja sitten olen pitänyt palkattoman päivän kuusi kertaa alkionsiirtojen takia.
Matkojen takia en ole koskaan pitänyt viikkoa palkattomana eikä se edes käy päinsä niin kauan kuin asuntolainaa on maksussa. Viikon palkan menetys matkakulujen päälle notkauttaisi talouden kuralle.
Sairaanhoitajana olen käytännöllisesti kaikki viikonloput töissä, joten ehkä kerran kahdessa vuodessa on pakko hakea palkatonta, kun tulee yllättävä juhlakutsu.
Yleensä viikon kerrallaan. Riippuu reissun pituudesta paljonko vapaata otan.