Mies päätti sitten loukata itsemääräämisoikeuttani (uusintayritys)
Tämä on nyt kahdesti poistettu tuntemattomasta syystä. Siivosin nyt kirosanat pois, josko vaikuttaisi asiaan. Haluaisin keskustelua siitä miksi joidenkin miesten mielestä on OK käyttäytyä näin.
"Ollaan seurusteltu 4kk.
Eilen illalla olimme yhdessä suihkussa ja siinä sitten kutittelimme ja nauroimme - oli kaikin puolin siis kivaa. Kun mies yhtäkkiä sanoi, että haluaa koettaa nostaa minua. Olen miestä reilusti lyhyempi ja kevyempi, joten mies kai koki että olisi "miehekästä" nostella omaa naisystävää. Sanoin kuitenkin heti "ei", johon mies vastasi että "no äläs nyt" ja nappasi minua vyötäröltä kiinni. Huusin, että ihoni on märkä ja miehen ote saattaa luistaa, mutta tämä vaan heitti minut olkapäälleen. Ilmalennossa löin pääni suihkuverhon kiskoon, eikä mies edes huomannut. Olin tosi vihainen ja toistin monta kertaa, että päästä mut alas! Mies vaan nauroi ja taputteli peppuani.
Sitten kävi niin kuin oletinkin - miehen ote lipesi, putosin lattialle ja satutin itseni (polvesta alkoi tulla verta). Mies ei tullut edes auttamaan minua ylös vaan kääntyi suihkuttelemaan itseään! Kerran vilkaisi olkansa yli, että vieläkö makaan lattialla.
Nousin ylös, käänsin suihkun kiinni ja käskin miestä painumaan ulos mun asunnostani. Lähti mitään sanomatta.
Ai että olen vihainen ja loukattu! En tajua miksi miehen piti pilata kaikki tuolla tempullaan! Miksei voi kunnioittaa toisen oikeutta koskemattomuuteen?? Kaikista käsittämättömintä oli tuo että rauhassa jatkoi peseytymistä kun minä makasin kivuissani lattialla!"
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Siis jatkoi vain itsensä pesemistä kun naisystävä vieressä vuotaa verta?... Kuulostaa aika epäuskottavalta, taitaapi olla keksitty tarina.
Voi olla, mutta esimerkiksi psykopaatti puolisona voi olla tuollainen. Lehdessä oli vähän aikaa sitten juttu ulkomailta jossa nainen kertoi miehensä muun nuassa työntäneet hänet portait alas kun hänellä oli jalka paketissa tms. Koska mies ei sietänyt hänen heikkouttaan ja haavoittuvuuttaan. Mies oli kuuluisa ja rikas ja tietysti nainen sen verran alistettu, että meni aikaa ennen kuin sai lähdettyä. Aivan järkyttäviä tyyppejä ja kannattaa olla varovainen. Huono puoli tässä on se, että nuo väkivaltaiset psykopaatit esittävät huolehtivaa ja rakastavaa alussa jotta kala kävisi koukkuun. Pienet merkit alkavat paljastaa, että miehessä on jokin oudosti, niin pienestä, että nainen kuvittelee kuvittelevansa. Sitten mies opettaa kuinka nainen on syyllinen kaikkeen ja kun nainen on omaksunt tämän niin alkaa henkisen pahoinpitelyn lisäksi fyysinen pahoinpitely. Tämän vuoksi kannattaa lopettaa suhde liian aikaisin kuin liian myöhään.
Tuo on just sitä mitä sanotaan koheltamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt kahdesti poistettu tuntemattomasta syystä. Siivosin nyt kirosanat pois, josko vaikuttaisi asiaan. Haluaisin keskustelua siitä miksi joidenkin miesten mielestä on OK käyttäytyä näin.
"Ollaan seurusteltu 4kk.
Eilen illalla olimme yhdessä suihkussa ja siinä sitten kutittelimme ja nauroimme - oli kaikin puolin siis kivaa. Kun mies yhtäkkiä sanoi, että haluaa koettaa nostaa minua. Olen miestä reilusti lyhyempi ja kevyempi, joten mies kai koki että olisi "miehekästä" nostella omaa naisystävää. Sanoin kuitenkin heti "ei", johon mies vastasi että "no äläs nyt" ja nappasi minua vyötäröltä kiinni. Huusin, että ihoni on märkä ja miehen ote saattaa luistaa, mutta tämä vaan heitti minut olkapäälleen. Ilmalennossa löin pääni suihkuverhon kiskoon, eikä mies edes huomannut. Olin tosi vihainen ja toistin monta kertaa, että päästä mut alas! Mies vaan nauroi ja taputteli peppuani.
Sitten kävi niin kuin oletinkin - miehen ote lipesi, putosin lattialle ja satutin itseni (polvesta alkoi tulla verta). Mies ei tullut edes auttamaan minua ylös vaan kääntyi suihkuttelemaan itseään! Kerran vilkaisi olkansa yli, että vieläkö makaan lattialla.
Nousin ylös, käänsin suihkun kiinni ja käskin miestä painumaan ulos mun asunnostani. Lähti mitään sanomatta.
Ai että olen vihainen ja loukattu! En tajua miksi miehen piti pilata kaikki tuolla tempullaan! Miksei voi kunnioittaa toisen oikeutta koskemattomuuteen?? Kaikista käsittämättömintä oli tuo että rauhassa jatkoi peseytymistä kun minä makasin kivuissani lattialla!"
En ymmärrä miks vuodatit tämän tänne jopa kolmesti. Eikö sulla ole kavereita joiden kanssa voisit vaikka Facessa päivitellä tätä asiaa? Miten tapahtunutta mitenkään muuttaa se että kirjoittelet asiasta tänne?
Sori, en vaan tajua, pidän huomiohakuisena trollina.
Ootko tuo poikaystävä vai miten et tajua että noin ei riehuta kun toinen kieltää, pelkää ja satuttaa itsensä? Oletko sinäkin näitä kännisiä ja vaarallisia mopokakaroita, joiden mielestä esim ihmisten töniminen tai liikenteessä kaahaaminen ja keuliminen on kaikki vaan hauskanpitoa etkä ymmärrä mitä typerät nyt kohkaavat? Kun se oma toiminta voi johtaa toisen halvaantumiseen tai kuolemaan. Ymmärrätkö miksi sellainen kun tehdään toiselle vastoin tahtoa on pahoinpitely?
Kyllähän tuollaisesta asenteesta lienee näkynyt merkkejä jo aiemmin kuin tuossa suihkutilanteessa. En ole poikaystävä vaan ihmettelen miksi ap yleensä on tuollaisen ääliön kanssa.
Mopoa en ole koskaan omistanut ja tajuan hyvinkin tilanteen vaarallisuuden. En myöskään ole koskaan ajanut kännissä ja olen joka dumpannut ääliömiehen heti todistettuani hänen holtitonta ja muita vaarantavaa liikennenäyttäytymistään.
Trollit käyttävät täällä "sitten" -sanaa otsikossa hyvin yleisesti ja saman tarinan multipostaaminen täyttää myös provoilun merkit.
Oikeasti toivon että ap kävi lekurissa kuvauttamassa vammat ja antoi miehelle lähtöpassit.
Lopetin äskettäin suhteen mieheen, joka oli alussa täynnä huolenpitoa ja rakasti kaikkea minussa. Vähitellen ilmaantui mustasukkaisuuden merkkejä aiemmasta suhteestani, lisääntyvää alkoholin käyttöä (olevinaan salaa), rahapulaa, outoja puheluita (harrasti nettivilppiä-sain selville myöhemmin), henkistä väkivaltaa ,uhkaili erolla, katosi johonkin, tuli takaisin, selitteli asiat oman edun mukaan, valvotti yöt, laittoi omat teot minun syyksi, esitti marttyyria, halusi eristää minut muusta maailamsta, haukkui ystäväni ja sukuni,varasti rahaani ja kipulääkkeitäni. En halunnut enää läheisyyttä hänen kanssaan ja syytti siitäkin. Seksi oli tapa koukuttaa.
Laitoin kerralla ulos päätettyäni niin. Mietin asiaa kaksi viikkoa ja sitten ulos.
Diagnooseja hänelle varmaan saisi- tai saattaa ollakin. Tuosta haluaisin varottaa naisia, mutta yleensäkin vastaavista tyypeistä. Kun alkaa olla ensimmäiset merkit henkisestä alistamisesta, kannattaa lopettaa. Ei ne muutu, muutut vain itse ihmisraunioksi.
Tuo suhde kesti vajaan vuoden, sekin liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jatkoi vain itsensä pesemistä kun naisystävä vieressä vuotaa verta?... Kuulostaa aika epäuskottavalta, taitaapi olla keksitty tarina.
Voi olla, mutta esimerkiksi psykopaatti puolisona voi olla tuollainen. Lehdessä oli vähän aikaa sitten juttu ulkomailta jossa nainen kertoi miehensä muun nuassa työntäneet hänet portait alas kun hänellä oli jalka paketissa tms. Koska mies ei sietänyt hänen heikkouttaan ja haavoittuvuuttaan. Mies oli kuuluisa ja rikas ja tietysti nainen sen verran alistettu, että meni aikaa ennen kuin sai lähdettyä. Aivan järkyttäviä tyyppejä ja kannattaa olla varovainen. Huono puoli tässä on se, että nuo väkivaltaiset psykopaatit esittävät huolehtivaa ja rakastavaa alussa jotta kala kävisi koukkuun. Pienet merkit alkavat paljastaa, että miehessä on jokin oudosti, niin pienestä, että nainen kuvittelee kuvittelevansa. Sitten mies opettaa kuinka nainen on syyllinen kaikkeen ja kun nainen on omaksunt tämän niin alkaa henkisen pahoinpitelyn lisäksi fyysinen pahoinpitely. Tämän vuoksi kannattaa lopettaa suhde liian aikaisin kuin liian myöhään.
Ei tarvitse olla edes psykopaatti. Riittää, kun ei osaa suhtautua toisen kipuun. Mun ex olis voinut tehdä tämän. Muhun sattui pari kertaa hänen "hassuttelunsa" seurauksena ja kummallakin kerralla hän välittömästi ignoorasi mut täysin. Myös jos lapsi satutti itsensä mies ei lohduttanut yhtään, käski etsiä mut ja jätti lapsen huomiotta. Ei siis vain osannut suhtautua siihen kun toiseen ihmiseen kävi kipeää.
Sinä sekoitit asiassa kaksi eri asiaa, itsemääräämisoikeuden ja fyysisen koskemattomuuden. Itse asiassa ensimmäiseen sisältyy myös jälkimmäinen, mutta ei ne ole ihan synomyyneja.
Todellisuudessa tuossa olisi ollut kyse kiusaamisesta ja pahinta olisi se, että ei olisi välittänyt loukkaantumisestasi, ei fyysisestä eikä henkisestä.
EN jaksanut lukea kaikkia aiempia kommentteja, mutta mies kuulosta suoraan sanottuna sairaalta. Hyvä kun laitoit ulos, vinkkinä jatkoon; älä päästä enää takaisin. En tiedä tarkalleen, mikä tuo käytösmalli on, mutta tunnistan sen hyvin. Oma isäni toimi samalla tavoin, kun hän innostui jstn tai päätti jonkin asian, hänen oli saatava toteuttaa se muiden mielipiteistä viis. Monesti tilanteet olivat juurikin tuollaisia, että jotain sitten lopulta sattui tms ikävää. Hänessä oli myös sadistisia piirteitä. Tuli pahoinpitelyä ym. Mieti pidemmällä aikavälillä. Voithan tietysti kerran antaa mahdollisuuden keskustellaksesi asiasta, mutta jos ei vaikuta olevan oikeasti pahoillaan, anna olla.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika erikoiselta jampalta. Ei tuo nostelu mitään mutta se, ettei häntä kiinnostanut hitusenkaan vertaa se, että sä loukkaannuit hänen hauskanpitonsa takia, on melko huolestuttavaa. Unohda tuollainen hyypiö. Jotain häikkää on korvien välissä.
Ehkä tyyppiä hävetti kun AP olikin oikeassa siinä, että nostaminen ei ole hyvä idea, eikä oikein osannut reagoida omaan mokaan. Oli varmaan jo kerennyt kuvitella miten pääsee sanomaan "kato nyt, ei mitään tapahtunut, pelkäsit ihan turhaan :)". Ja miehisyyskin koki kolauksen kun ei osannutkaan pitää naista olkapäällään. On se vaikeeta olla kusipäinen mies.
JSSAP.
Mitä sä meiltä kyselet, että miksi tällainen on OK. Itsehän sinä annat viestin että se on OK, koska jatkat edelleen tuollaisessa suhteessa, ja vain sun mielipiteellä on väliä. Vai menetkö sanomaan miehellesi "Katsopas, kerroin tästä AV:lle, ja käytöksesi tuomitaan. Muututkos nyt?" Mitä se mitään auttaa, että me tuomitaan miehesi käytös? Jos olet silti tuollaisen kanssa ja otat sitä vääryyttä vastaan, niin ainoa joka tilanteelle voisi jotain tehdä (eli sinä), ei tee yhtään mitään.
Oon niin kyllästynyt näihin "Miks mun mies tekee näin, kun eihän niin saa tehdä!"
Ihan mitä vain voi tehdä, jos on tarpeeksi kusipää, eikä sitä mitkään "saako näin tehdä vai ei" -AV-raadit muuksi muuta.
Kyllä, tuomitsen miehesi käytöksen, ja sinä olet uhri, mutta jos et itse poistu tilanteesta, niin mitä oikein odotat tapahtuvan?
Joskus vaikuttaa siltä, että jotkut naiset pysyy tällaisissa suhteissa, jotta on sitten aina uutta valitettavaa muille ja saa lisää empatiaa ja myötätuntoa muilta.
Ajattelematta yhtään, miten kuluttavaa se on muille, kun pitää olla huolissaan toisen puolesta tuollaisesta asiasta. Ja tämä ei koskaan tee asialle mitään itse. Ei koskaan ota eroa. Jos itse päättää elää niin, on väärin rasittaa sillä muita ihmisiä.
Ootko tuo poikaystävä vai miten et tajua että noin ei riehuta kun toinen kieltää, pelkää ja satuttaa itsensä? Oletko sinäkin näitä kännisiä ja vaarallisia mopokakaroita, joiden mielestä esim ihmisten töniminen tai liikenteessä kaahaaminen ja keuliminen on kaikki vaan hauskanpitoa etkä ymmärrä mitä typerät nyt kohkaavat? Kun se oma toiminta voi johtaa toisen halvaantumiseen tai kuolemaan. Ymmärrätkö miksi sellainen kun tehdään toiselle vastoin tahtoa on pahoinpitely?