Luovuin tietokoneista, älypuhelimista ja tableteista
Luovuin viikko sitten maanantaina pöytäkoneesta ja läppäristä. Sanoin irti laajakaistaliittymän. Älypuhelin sai lähteä ja tilalle tuli peruspuhelin, jolla voi puhua ja tekstata, mutta ei pääse nettiin. Tabletin annoin sukulaiselleni.
Tätä kirjoitan kirjaston koneelta. Saatan luopua kännykästäkin ja ottaa lankapuhelinliittymän. Olen huomannut, että stressitasoni on laskenut kun ruutuaika on ihan minimissä.
Kommentit (10)
Käyt ainakirjastossa maksamsaa laskut ja hoitamassa muut nettiasiat?
Mulla on noista vaan tietokone eikä mua ole kahlehdittu siihen mitenkään. Älyluuria en aatellu ristikseni hankkia.
Tsemppiä vaan digipaastoon.
Vierailija kirjoitti:
Maksan laskut Nordean maksupäätteeltä S-marketissa. Muita ”nettiasioita” ei ole eikä tule. Iltalehden ostan paperiversiona ja sillä pärjään. Sanomalehtiä luen kirjastossa.
No, tämä on vapaa maa, voi noinkin elää. Itselläni lähinnä päinvastoin, eli käytän älylaitteita aina kun mahdollista. Työkseni teen ohjelmia niille. Ei ole stressiä eikä ahdistusta.
Ja tämä pitäisi uskoa.
Epäilen ettei ihminen joka luopuu koe tarpeen tulla tälle palstalle sitä kertomaan
Kannattaa luopua asioista jotka stressaa, oli ne mitä vain.
Itseäni ei älylaitteet stressaa niin miksipä niistä luopuakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan laskut Nordean maksupäätteeltä S-marketissa. Muita ”nettiasioita” ei ole eikä tule. Iltalehden ostan paperiversiona ja sillä pärjään. Sanomalehtiä luen kirjastossa.
Niin, tämähän riippuu tietysti jokaisen elämäntilanteesta ja -tavoista. Itse esim. varaan matkat netin kautta, etsin tietoa eri paikkojen aukioloajoista ja tarkemmista sijainneista, tarkistan aikatauluja, hoidan erinäisiä virallisia asioita, etsin ruoka- ja käsityöohjeita jne. ja tietty sähköpostit. Toki nämä voi hoitaa ilman nettiäkin jos haluaa, ei siinä mitään. Nykyään vaan aika erikoista jos ei tarvitse nettiä ollenkaan.
No se on sinun valinta. Minä en luovu noista laitteista, koska elämä on paljon helpompaa niiden avulla. Ja vaikka on tietokone ja älypuhelin, niin ei niitä ole pakko jatkuvasti tuijottaa.
Olen elänyt ilman tietokonetta, tv:tä ja älypuhelinta.
(tavallinen luuri oli, koska työnantaja tarjosi sen. Olisin voinut elää ilman puhelintakin)
En minä siitä tosin yhtään hurskaammaksi tullut. Aikani sain hyvin kulumaan töissä, liikkuessa ulkona koiran kanssa, kokkaillessa yms.
Sinkkumies
Älä trollaa!