Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvissyönti lihottaa

Vierailija
23.10.2017 |

Koko ajan nälkä ja ruoka herkästi yosi rasvaista... Ei hyvä!

Muita kokemuksia vai samaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit ei juuri liho (paitsi jos oikein yrittää), lakto-vege taas voi lihoa paljonkin jos tunkee kaikkeen juustoa. Useimmat tuntemani veget on kyllä hoikkia tai hoikahkoja, kasvikset täyttää hyvin (kuitu+pähkinät) ja ovat pääasiassa vähäkalorisia.

Vierailija
2/7 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihtunut 4 vuodessa jotka olen ollut lakto-ovovege, 27 kg. Ihan ilman yritystä laihduttaa.

Jos sinulla on liian kova nälkä, niin syöthän tarpeeksi proteiinia? Sitä jos ei saa tarpeeksi, alkaa ahmia helposti liikaa hiilaria ja rasvaa, koska kylläisyydentunne ei kestä pitkään aterian jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koosta ruokasi toisin ja juothan riittävästi vettä.

T. suurimmalta osalta raakailija ja kylläinen

Vierailija
4/7 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsitkin on vegaanista ruokaa. Älä ole typerä, olit sitten vegaani tai sekaani.

Vierailija
5/7 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin erään painonhallintaohjelman konsulttina kotiäiteilyn "lisätulona", ja mitä olen asiakkaita seurannut, niin monella tosiaan vaikuttaa että vegetarismi tai veganismi estää tai hidastaa paino-ongelman ratkaisua.

Tyypillinen tapaus on esim. nuori aikuinen tai superkiireinen sinkku uraihminen, joka luopuu lihasta ja kalasta eettisistä ja/tai ympäristösyistä, mutta ei ole aikaa tai viitsi laittaa ruokaa kiireessä tai "vain itselleen". Niinpä tällainen henkilö alkaa elää kasvis-eineksillä. Ei mikään pelkillä eineksillä eläminen ole hyväksi, mutta vege-eineksissä ja pikaruoissa on yleensä vielä paljon vähemmän proteiinia kuin lihaa sisältävissä, joten ne pitävät nälkää huonommin. Ja kun nälkä iskee, syödään leipiä, tai suklaata, tai joku uppopaistettu vihannespiirakka.

Pahimmat tapaukset on sellaisia, että on alkoholin liikakäyttöä, sokeririippuvaisuutta, eletään vegepizzoilla, vegehampurilaisaterioilla, kebabpaikan falafelaterioilla ja erilaisilla einespiirakoilla, ja ihmetellään miten paino pysyy vaikka olen vege. 

Kasvissyönti on ihan terveellistä eikä haittaa painonhallintaa, JOS viitsii laittaa ruokaa aidoista ruoka-aineista ja huolehtia esim. proteiinin ja hyvän rasvan saamisesta. Pika/einesruokavaliona se sen sijaan voi olla vielä lihottavampi ja vähäravinteisempi kuin lihapitoinen pika/einesruokavalio.

Vierailija
6/7 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös tunnen pullukoita "kasvissyöjiä". Syödään leipää, pullaa, suklaaleivoksia, karkkia, sipsejä ja piirakoita.

Jos syötäisiinkin samaa ruokaa kuin lehmä, niin varmaan oltaisiin hoikkia, mutta syödään samaa ruokaa kuin jenkit.

Vierailija
7/7 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu vajaa kaks kuukautta fleksauksella. Siihen kuuluu pari kertaa lohta. Munia ja maitotuotteita silloin tällöin kohtuudella. Laihdun koko ajan. Salitulokset kasvaa, töissä jaksaa paremmin, olen virkeä, nukun hyvin ja aivot pelaa paremmin.

Tää johtuu siitä, että oon vaan syönyt monipuolisemmin, kun joudun miettimään syömistä. Mulla on kova kulutus töissä ja sit päälle treenejä salilla. Pitää syödä tarpeeksi. Monet naiset kamppailee painon kanssa vaan, koska syövät liian vähän ja vääränlaista tai sit liikaa vääränlaista. Tai vaan liian vähän.

Ei ne muutokset loppujen lopuksi ole niin suuria. Mut nyt syön enemmän kasvikunnan tuotteita ja proteiininlähteet on monipuolisemmat. Ennen taisin syödä liikaa proteiinia ja liikaa maitotuotteita. Nykyään ne vähäisetkin maitotuotteet mitä syön on lähinnä hapanmaitotuotteita ja Max 15% polaria. Kananmunia keitän välillä.

Jokaiselle sopii erilainen ruokavalio. Tottakai monille voi sopia samakin, mutta kokeilemalla paras ja tutkimalla tietoa. Ollaan yksilöitä jokainen ja jokaisella on ihan erilainen elämä ja lähtökohdat.