Mitä typerää sulta on vaadittu?
Minäpä kerron oman kokemukseni.
Työskentelen päiväkodissa ja oikeastaan kaikki sukulaiset tämän tietääkin. Saatan hoitaa joskus viikonloppuisin myös sukulaisten lapsia, koska miksi ei? Kyseiset taaperot ovat ihan hyväkäytöksisiä ja osaavat käydä itse potalla yms.
Olen myös säästänyt vuosia Japanin matkaan ja nyt tämä kyseinen haave toteutuu marraskuussa. Luonnollisesti olen kertonut matkasuunnitelmista jo kuukausia sitten.
Nyt kuitenkin eräs sukulainen vaatimalla vaatii, että hoidan hänen lastaan tämän romanttisen viikonlopun ajan. Tietenkin, ajankohta sattuu samaan aikaan mun matkan kanssa. Sukulaisen avopuoliso sai itkuraivarin, vinkuen etten välitä kenestäkään muusta kuin itsestäni.
Miksen hemmottelisi itseäni matkalla, jota olen säästänyt vuosia?
Kommentit (5)
Olisin saanut ilmaiseksi oikolukea (entisen) ystäväni gradun. Ihan tosissaan ehdotti, että siitähän saisin hyvää työkokemusta omalle alalleni. Joo, ei kiitos!
Sinun kysymys oli typerä koska et kysynyt mitään. Pilasit sen jollain novellilla.
Yksi surutteli kovaan ääneen kuinka en nyt kykene maalaamaan heidän vauvastaan kuvaa 10€ + kahvit palkalla kunnollista akryylimaalausta. Olin lopulta kuulemma rahanahne enkä osannutkaan maalata.
Olen töissä tekstinkäsittelijänä ja käyttämämme ohjelma laskee joka päivä paljon puran saneluita päivässä. Tahti oli kohdallani vuosia 80-130 sanelua päivässä (muut työntekijät purkavat 20-30 päivässä). Eräs vuosi pomoni KEHTASI sanoa mulle että työmääräni on vähentynyt jolloin mulle tuli olo, että olen tehnyt työni huonosti kun sanelumääräni olivat vähentyneet. Eihän hän nyt jumalauta voi vaatia mua tekemään tuollaista työmäärää päivässä kun teen viikossa sen määrän töitä kuin työkaverini päivässä ja palkka on sama! Tänä vuonna olen tarkoituksellisesti vähentänyt työmäärääni ja puran nykyään päivässä 40-60 potilasta mikä on siis EDELLEENKIN puolet enemmän kuin työkavereillani. Innolla odotan millon pomo tämän huomaa ja tuleeko sanomista... Ensi kerralla uskallan sanoa vastaan!
Daiju tää sun sukulainen.