Menetkö yleensä auton katsastukseen mukaan katsomaan sitä vai et?
Kommentit (13)
Ei kannata tunkea mukaan, parempi antaa vaan katsastusinssin hoitaa homma yksin. Ei ne pidä siitä, että heidän työntekoa häiritään
Menen viereen seisomaan ja hoen että " läpi tai (kurkunviilto ele kädellä)".
Menen mukaan katsomaan .... ja neuvomaan. Uudehkojen autojen kanssa katsastusinsseillä on ollut vaikeuksia jopa auton käynnistämisessä ja konepellin avaamisessa sekä OBD pistokkeen löytymisessä.
Samalla pääsee vähän katsomaan auton pohjaa, että onko sinne tullut jotain kolhuja ja onko vetonivelten suojakumit yms. asiallisen näköisessä kunnossa.
Usein katsastumies antaa myös vinkkejä mitä kyseisen automallin kanssa kannattaisi tehdä, kuten suojata rasvaamalla jotain paikkaa joka niissä tuppaa ruostumaan tms.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tunkea mukaan, parempi antaa vaan katsastusinssin hoitaa homma yksin. Ei ne pidä siitä, että heidän työntekoa häiritään
Jaa? Kyllä ainakin kun ite oon sillon tällön ollu kyydissä niin inssi on selittäny innoissaan juttujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa? Kyllä ainakin kun ite oon sillon tällön ollu kyydissä niin inssi on selittäny innoissaan juttujaan.
Ihmisiä ne insinööritkin ovat ja erilaisia ihmisiä. Joku haluaa jutella ja joku toinen ei. Siitä ei kukaan tykkää jos asiakas jankuttaa vastaan tai seisoo tiellä. Kyllähän se asiakkaan olemus väistämättä vähän vaikuttaa siihenkin että tuleeko hyväksytä vai ei.
En ymmärrä autoista mitään joten en mene katsomaan katsastusta.
Menen aina. Ihan vaan siksi että tiedän itsekin autoista paljon ja ei se inssi aina niin hyvä ole joka katsastaa...
Samalla näkee pohjan jne.
Tietenkin menen. Ihan jo käytännön syystä, sillä meillä auto putkahtaa ulos katsastuksen päätteeksi kaukaa muualta kuin sieltä mistä se on sisään halliin ajettu. Näin tekevät kaikki muutkin, mitä olen seurannut.
Olen mennyt, tai pistänyt jonkun menemään. Joskus on jäänyt epäselväksi mikä osa sieltä pitikään vaihtaa, kukaan ei ymmärtänyt katsastusmiehen nimeämää osaa eikä sillä kertaa autoa käyttänyt exä ymmärtänyt autoista hölkäsen pöläystä eikä älynnyt kysellä.
Myös niiden reikien hitsaamista mielestäni on helpottanut se että joku on ollut katsomassa mikä kohta se nyt on ongelmana.
Pööpöilen siinä mukana, mutta olen kuvitellut sen olevan ainoa oikea tapa toimia. Katsastuksessa on mulla mennyt ~15 minuuttia eikä siinä ajassa oikein ehdi mihinkään jalkaisin käväisemäänkään teollisuusalueen laidan katsastuspaikasta. Mun vakipaikassa ei ole edes mitään "odotusaulaa" missä istuskella enkä ulkona viitsi seistä.
Kannattaa mennä, jos omistaa hienomman ja kalliimman auton. Näitä autoja katsastusmiehet saattavat kateuksissaan kohdella todella rumasti, tyypistä riippuen siis (on kokemusta).
En. Vaihdan autoa neljän vuoden välein.
En mene.