Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihosairaus :(

Vierailija
22.10.2017 |

Kasvojeni iho on suoraansanottuna yksi surkeimmista, mitä olen ikinä nähnyt kenelläkään. Jokaikinen kosteusvoide esim. (sebamed matte cream, vichy normaderm, nivea, aqualan, lumene, aco) kaikki noin 25 erilaista voidetta, mitä olen elämäni aikana kokeillut, ärsyttävät ihoani. Järkyttävimmän näköiseksi näistä ihoni tekee sebamed matte cream ja aqualan L. Mille ihoni voi olla herkistynyt, tai mikä tätä aiheuttaa? Sen sijaan humektan ja sebamed clear face gel toimivat. Näistä humektan on liian tuhti (vaikka on kevyt voide) ja sebamed clear face taas ei kosteuta tarpeeksi. Suositelkaa minulle kosteusvoide. Ihoni on pintakuiva, hieman epäpuhdas, herkkä, ja vaikeahoitoisin iho, mitä kenelläkään ihmisellä voi olla. Kiitos.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän lisäksi mineraalimeikit(?) aiheuttavat minulle pahan kosketusihottuman. Tämän lisäksi syön antihistamiinia päivittäin, ja ihoni on oikeasti varmaan 25 päivänä 30:stakymmenestä kutiseva, pistelevä, tulehtuneennäköinen, ja tämänjohdosta mielestäni hieman turvonnut.

Pari kertaa koko pääni on turvonnut. En tiedä johtuiko tämä hammasasioista, allergiasta vai mikä tähän oli syynä.

Tämän lisäksi olen ollut roaccutan-kuureilla, kun hormonikuuri pamautti minulle aknen. Samaan aikaan mulla oli myös kosketusihottuma, joten ihoni on oikeasti yksi murheenkryyni ja laskee mielialaani. 

Vierailija
2/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän japanista hommattua aloe vera-geelivoidetta. Mikään paksu voide ei imeydy ja tuo on ainoa joka menee ihosta ns kunnolla läpi. Samaten on käytännössä hajuton. Luulen että täältäkin saa jossain muodossa samanlaista geeliä, mutta sitä kannattaa kokeilla varoen - joillakin, kuten minulla, aloe vera tekee ihmeitä, mutta on myös niitä joilla se saattaa aiheuttaa ärsytystä. Eli maltilla testailee ensin jos sitä päätyy hankkimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat nyt kosmetiikan käyton

Vierailija
4/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko testauttanut allergioita? Kuulostaa sen verran ikävältä että olisi hyvä kartoittaa ettei ole esim ruoka-aineita jotka saa ihon räjähtämään.

Vierailija
5/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikka ehdottomasti niin minimiin kuin mahdollista, ainakin kunnes pahin on ohi tai tietää suurinpiirtein mistä johtuu. Tiedän että se on vaikeaa, jos tekee mieli yrittää peittää pahimpia ongelmakohtia, mutta noin herkällä reagoivan ihon kanssa on vain pakko yrittää saada se rauhoittumaan :(

Tuo kuulostaa siltä että olet allerginen jollekin, en valitettavasti osaa paremmin sanoa että mille mahdollisesti, mutta suosittelen etsimään lääkärin joka ottaisi asiakseen sen tutkimisen (jos ei jo ole rottakuurin jälkeen tutkittu paremmin).

Vierailija
6/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että on allergia jos on kokovuotista... Itsellä on vuodenajasta riippuvainen ja se tarkoittaa että iho on atooppinen... Nyt olen esimerkiksi tuulisella paikalla töissä ja kokoajan säät kylmenee... Laitan hydrokortisonia kasvoihin.. Mikään jos sekään ei auta kuivuuteen... Sitten se hilseilee ja pakko repiä... Sitten olen punatäpläinen.... Että näin.... Olen huomannut että ehkä kylmä vesi kasvoihin auttaa ...Mutta ei liiaksi.... Couperloosaan menevä iho ilmeisesti täällä.... :) Koita vain rasvata aloeveralla....

Vierailija
7/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita jättää lisätyt sokerit ja maitotuotteet pois ruokavaliosta muutaman kuukauden ajaksi, katso helpottaako. Itsellä maitotuotteet aiheutti jatkuvaa aknea ja päänahan hilseilyä, allerginen ja intolerantikko en ole.

Nykyään maidoton ruokavalio ja iho oireeton. 

Vierailija
8/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkki auttaa iho-ongelmiin. Joko monivitamiinina tai ihan sinkkitabletteina. Monesti oireet johtuu sinkin puutoksesta. Sitä kannattaa kokeilla enemmin kuin hakea lääkäriltä jotain reseptilääkkeitä/voiteita.

Vierailija
9/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilöntäaineettomat voiteet testiin seuraavaksi. lushin luonnonkosmetiikka tai pelkistetty öljyäminen esim jojoba öljyllä voi toimia.

Vierailija
10/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile otsonoitua oliiviöljyä.

Vierailija
11/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Roaccutan-kuurit ovat ihosi kosteustasapainon tuhonneet. Kokeile öljyjä ihonhoidossa, esim Nuxen kuivaöljy.

Vierailija
12/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt ihotautilääkärin mielipidettä?

Vierailija
13/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne Roaccutan-kuurit ovat ihosi kosteustasapainon tuhonneet. Kokeile öljyjä ihonhoidossa, esim Nuxen kuivaöljy.

Ihon herkkyysongelma oli jo niitä ennen. Roaccutan-kuurit oli pakko syödä, hormonaalinen akneni pamahti niin pahana, ettei siihen auttanut muu. :( Roaccutan-kuuri ei missään nimessä vahingoittanut ihoani, vaan paransi sitä. Tämä herkkyys on aina ollut ihoni ominaisuus.

Vierailija
14/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt ihotautilääkärin mielipidettä?

Olen, minulle on tehty prick-testejä ja epikutaanitestejä. Jotain kosketusihottumaa/epämääräistä ihottumaa todettu. Atopiaa minulla ei koskaan ole lapsena ollut. Ige-arvo ei ole koholla. Olen allerginen testien mukaan nikkelille ja koboltille.

Kun ihoni oli pahimmillaan, siihen tule märkänäppyjä, se turpoili, ja vähän myöhemmin pamahti "syvä akne". Olin ihan paskana ja ajattelin, että kosketusihottumaakin, enkä sitä voinut millään peittää.

Vierailija
15/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja määrätty elidel-voidetta, antibioottikuuri ja tosiaan ne roaccutankuurit.

Vierailija
16/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen puhdas+ tuplasinkkiä (30mg), jos auttaa iho-oireisiin, niin jatkaa tuon käyttöä tai ylläpitää ihon hyvänä monivitamiinilla (yleensä 10mg sinkkiä). Oman kylmäurtikariaan taipuvaisen ihoni oon noilla saanut normaaliksi. Muutama vuosi sitten joka talvi naama pakkasella melkoisen oireileva. Nyt oireet ollut pitempään jo poissa.

Vierailija
17/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://safkanet.fi/2016/02/17/parabeenikielto-ajoi-perusvoiteet-vaikeu…

Niissähän voi olla mitä vaan.

Aikoinaan huomasin ongelmaihon kanssa parhaaksi hth:n, sitähän tosin ei juuri enää saa, onko sitten se l300 tms. ihan samaa tavaraa uudella nimellä ja hinnalla...

Se saattaa kyllä alkuun kirvellä melko hurjasti alkuun jos iho on rikki, mutta sen pitäisi mennä ohi kun iho toipuu.

Vierailija
18/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan huomasin ongelmaihon kanssa parhaaksi hth:n, sitähän tosin ei juuri enää saa, onko sitten se l300 tms. ihan samaa tavaraa uudella nimellä ja hinnalla...

Se saattaa kyllä alkuun kirvellä melko hurjasti alkuun jos iho on rikki, mutta sen pitäisi mennä ohi kun iho toipuu.

Ja voisiko sitä sinkkiä ajatella voiteenakin alkuun jos iho on kovin tulehtuneen oloinen ja pistelevä, itselläni on korjannut äkkiä pahimmat haavaumat.

Vierailija
19/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja voisiko sitä sinkkiä ajatella voiteenakin alkuun jos iho on kovin tulehtuneen oloinen ja pistelevä, itselläni on korjannut äkkiä pahimmat haavaumat.

Joo, mulla on sinkkivoide. :)

Vierailija
20/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen puhdas+ tuplasinkkiä (30mg), jos auttaa iho-oireisiin, niin jatkaa tuon käyttöä tai ylläpitää ihon hyvänä monivitamiinilla (yleensä 10mg sinkkiä). Oman kylmäurtikariaan taipuvaisen ihoni oon noilla saanut normaaliksi. Muutama vuosi sitten joka talvi naama pakkasella melkoisen oireileva. Nyt oireet ollut pitempään jo poissa.

Joo pitää ostaa tablettina. :)