Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoislapseni kuolemasta on tänään tasan 20 vuotta. Milloin suru helpottaa?

Vierailija
22.10.2017 |

Tämä päivä on vuodesta toiseen aina yhtä vaikea. Haluaisin nukkua tämän päivän ohi, mutta en saa unta. Katson esikoisen valokuvia ja itken. Olen itkenyt monta tuntia. Tunnen olevani huono äiti, kun en jälleen kerran kyennyt tältä surulta lähtemään haudalle. Pelkään, että tämä suru ei koskaan helpota. Olen käynyt puhumassa surustani, mutta en haluaisi syödä lääkkeitä turruttaakseni tuskaani. Olisiko täällä kohtalotovereita? Miten pääsitte pahimman vaiheen yli? 20 vuotta tuntuu kamalan pitkältä ajalta kokea sitä samaa ahdinkoa ja epätoivoa mitä koin sinä päivänä, kun lapseni löytyi kuolleena...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki koira?

Vierailija
2/11 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hauska kommentti sinulta nro 2.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kuoli?

Vierailija
4/11 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä ja mihin?

Vierailija
5/11 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se suru ikinä mene pois, mutta sen kanssa pitäisi jo opetella elämään niin, ettei jokainen päivä ole tuskallinen. Tähän saatat tarvita jopa niitä lääkkeitä, jos pelkkä terapia ei auta.

Vierailija
6/11 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani. En usko että tuosta pääsee koskaan yli. Itse en ainakaan pääsisi.

Mun mielestä yhden päivän voi hyvin "tuhlata" surussa rypemiseen. Olla yöpuvussa ja vaan itkeä.

Olet kuitenkin ilmeisesti muuten päässyt jatkamaan elämääsi.

Vierailija
7/11 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suru aktivoituu aika ajoin, se on normaalia. Ikävä kyllä tällaisesta menetyksestä ei voi koskaan kokonaan parantua. Suru on rakkauden hinta.

Vierailija
8/11 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis päässyt yhtään eteenpäin 20 vuodessa vai ryvetkö edelleen surussa?

Vierailija
9/11 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaattisiin tapahtumiin perehtynyt psykoterapeutti pystyisi varmaan auttamaan Sinua eteenpäin surun käsittelyssä. Voimia, toivottavasti saat apua. Ei surun tarvitse unohtua, mutta ei ole oikein Sinua kohtaan, että se jatkuu kymmeniä vuosia noin voimakkaana.

Vierailija
10/11 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ohi mene, opit vaan elämään surusi kanssa.

Otan osaa.

Vierailija
11/11 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin halaus <3

Oman lapsen traagisesta kuolemasta on muutama vuosi aikaa. Olen hyväksynyt asian ja sen, ettei suru minusta koskaan poistu. Sen kanssa opettelen elämään. Oletko saanut mitään ammattiapua, keskusteluapua tms. ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi