Oletko jo vaihtanut talvitakkiin vai vieläkö tarkenet syystakilla?
Kaverini ihmetteli tänään sitä että kuljen jo nyt talvitakissa. Olen aina palellut herkästi ja mielestäni pääkaupunkiseudullakin on ollut jo niin kylmiä päiviä että olen vaihtanut villakangastakkiin ja ohueen untuvatakkiin. Ei ole kuulemma vielä Etelä-Suomessa tarvetta talvitakeille. Olenko muka ainoa vilukissa Etelä-Suomalainen joka on jo vaihtanut lämpimämpiin vaatteisiin? Sain kaverin puheista käsityksen että on noloa kulkea kanssani kun minulla on talvitakki.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Kaverini ihmetteli tänään sitä että kuljen jo nyt talvitakissa. Olen aina palellut herkästi ja mielestäni pääkaupunkiseudullakin on ollut jo niin kylmiä päiviä että olen vaihtanut villakangastakkiin ja ohueen untuvatakkiin. Ei ole kuulemma vielä Etelä-Suomessa tarvetta talvitakeille. Olenko muka ainoa vilukissa Etelä-Suomalainen joka on jo vaihtanut lämpimämpiin vaatteisiin? Sain kaverin puheista käsityksen että on noloa kulkea kanssani kun minulla on talvitakki.
Kyllä mulle on kevytuntuvatakki tarpeen paitsi lenkillä.
Se nyt on aivan yks hailee mitä kaveris sanoo. Jos palelee, laitetaan enemmän/paksumpaa vaatetta
Käytän vielä syystakkia, mutta minulla on siellä paksu collegepusero mikä antaa lämpöä.
Minä kuljen aivan ohuessa kesätakissa yhä
Riippuu tilanteesta. Kun menen autolla töihin, menen vielä syystakissa, kun käyn koiran kanssa lenkillä, laitan toppatakin ja pipon.
10 astetta pakkasta niin vaihden untuvatakin. Muuten mennään syystakissa vaikka koko talvi.
Tänään oli toppatakki päällä ekaa kertaa, olis kyllä saanut olla jo eilen. Pirkanmaa
Minä kuljen vielä pelkässä neuleessa. Alkavalla viikolla ajattelin kietoa villahuivin kaulaan.
Syystakki. Lenkillä oli vielä tuulipuvun alla normaalia paksumpi t-paita.
No asun kyllä Oulussa, mutta kyllä mulla on sellainen kevyempi toppatakki jo käytössä. Jos laittaisin ohuen takin, joutuisin kuitenkin laittamaan alle jonkin paksumman fleecen tms. Varsinkin lasten kanssa ulkoillessa, kun kävelyvauhti on hidasta, tekis mieli pistää jo toppahousutkin jalkaan.
Käytän toppatakkia, ei ole liikaa. Kuka nyt enää syystakilla. Etelä-Suomessa asun. Marketit ovat täynnä ihmisiä talvivaatteissa. Anna kaverisi palelluttaa selkänsä,on jumalattomaan kipeä. Kokemusta on.
Joku puoliksi toimiva goretexasu on pyöräillessä ja lapsen kanssa ulkoillessa ollut. Lapsen kanssa alla fleece ja pitkät kalsarit, pyöräillessä t-paita tai pitkähihainen. Hyvin on tarjennut niillä.
Äskettäin kävelin autolle siistissä syystakissani, ja se oli kyllä vähän viileä, kun alla oli vain puolihihainen paita, ei kaulaliinaa tai hanskoja.
Siirryin tällä viikolla villakangastakkiin ja ohueen parkatakkiin nahkatakista. Eilen oli pakkasta, joten ei kai tää liian aikaista vielä ollut.. Tosin kaikki ystäväni oli vielä nahkatakeissa, joskin kaikki he valittelivat kylmyyttään.
Eilen käytin toppatakkia ekan kerran , oli sen verran kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän toppatakkia, ei ole liikaa. Kuka nyt enää syystakilla. Etelä-Suomessa asun. Marketit ovat täynnä ihmisiä talvivaatteissa. Anna kaverisi palelluttaa selkänsä,on jumalattomaan kipeä. Kokemusta on.
En ole viimeiseen kahteentoista vuoteen omistanut talvitakkia, enkä ole vieläkään palelluttanut selkääni. Ja ulkoilen paljon koiran kanssa.
Mikä siinä on, että pitää palella. Minkälaisia hikoilijoita täällä on. Olen pitänyt toppatakkia jo viikkoja, ei ole kuuma yhtään. Kerran kun selkä saa vetoa ja kylmää, niin kyllä pukeutuu lämpimästi. Onko tuo aikuisillakin muotia. Pitää palella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole viimeiseen kahteentoista vuoteen omistanut talvitakkia, enkä ole vieläkään palelluttanut selkääni. Ja ulkoilen paljon koiran kanssa.
i
Mitä takkia pidät talvella? Villakangastakkia, parkatakkia vai mitä. Onko tuo rahasta kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
i
Mitä takkia pidät talvella? Villakangastakkia, parkatakkia vai mitä. Onko tuo rahasta kiinni?
Ei ole rahasta kiinni, en vain tarvitse mitään paksua takkia. Vihaan sitä kun liikkuessa tulee kuuma, ja mieluummin lähden ulos niin, että ensimmäiset kymmenen minuuttia on hiukan liian viileä. Minulla on sellainen syystakki, jonka alle laitan kovimmilla pakkasilla villapuseron. Mutta esim. -10 asteessa pärjään vielä ihan hyvin niin, että minulla on sen alla t-paita/toppi ja ohut trikoopaita. Olen aina ollut lämminverinen. Olen se vastaaja, joka kertoi tuossa aiemmin, etten käytä vielä lainkaan takkia.
Käytin toppatakkia muutaman kerran jo elokuussa :D