Milloin on aika luovuttaa yliopistossa parityöskentelyn kanssa?
Meillä on ohjelmoinnin ensimmäinen kurssi päällä ja luennoitsija sanoo että meidän on pakko tehdä tehtävät pariohjelmointina joko paikan päällä tai jonkun videopuhelusoftan avulla. Äänipuhelu ja tekstarit/sähköposti/kik/whatsapp ei käy.
Siinä on vain se että parini ei ole laittanut tikkua ristiin koko kurssin aikana. Hänellä ei ole koskaan aikaa tehdä niitä kaksistaan. Hän ei suostu jäämään hetkeäkään luentojen päättymisen jälkeen tai tulemaan hiukan aikaisemmin aamulla. Perjantaina lähetin sähköpostin että tänään olisi aikuisten oikeasti pidettävä palaveri kolmelta, mutta mitään vastausta ei ole kuulunut eikä ketään näy täällä. Minä olen tehnyt jokaisen tehtävän itse, jokaista riviä myöten itse ja lähettänyt ne hänelle palautettavaksi, koska muuten minullekin tulisi hylsy.
Perjantaina saatiin tietää että samat ryhmät jatkaa myös jatkokurssissa, edellyttäen että peruskurssi menee läpi. Menee hermot tällaisten kanssa. Samalla saadaan kuulla että aikuiset ihmiset pitää voida sopia keskenään nämä asiat. Pitääkö ottaa asia puheeksi luennoitsijan kanssa ja samalla vaarantaa oma opintosuoritus?
Kommentit (6)
Ryhmätyöt on hanurista. Kesäkurssilla meitä piti olla 5, joista 2 katosi heti. Sitten 3:n kanssa tehtiin töitä joista 1 kiukutteli koko ajan ja toinen vähän sähelsi. Ite koitin olla kantava voima. Kurssista en ite päässy läpi, koska mul meni koko paska ohi ja innostus.
Nyt on kurssi, jossa on kanssa ryhmätyö. Siellä oli mukana haamujäsen, joka ei koskaan tullut tunnille mutta koitti tulla ryhmätyöhömme. Muiden ryhmäläisten kanssa koitimme jotain tehdä, mutta kaikki mitä tein oli väärin. Valitin opelle ja saimme haamun potkittua ulos ja nyt saimme uuden jäsenen. Jos nyt kaikki tekee sen, mitä pitää niin ehkä saamme kurssin purkkiin. Motivaatio mennyt jo tästäkin.
Amk:ssa mun piti tehdä inssityö toisen tyypin kanssa. Koska sillä oli matikat tekemättä, niin se ei suostunut tikkua sitten loppupeleissä ristiin laittamaan, vaan koitti kiristää antaa anteeksi matskun kurssit. Ei saanut eikä tehnyt sit inssityötökään. Mun valmistuminen venyi noin vuodella, kunnes 3 vkoa ennen valmistumistani menin ohjaavalle ja sanoin, että haluan oman työn. Kirjoitin 3vkoa yötä myöden töiden ohella lopparia ja sain säälillä läpi ja 1. Ulos ja kiireesti.
Nyt kun oon yliopistossa sama ryhmätyöpaska jatkuu.. niin tuttua.
Ihan uteliaisuudesta, miksi olet 'lähettänyt' ne kaverille palautettavaksi? Miksi et ole palauttanut itse omalla nimelläsi?
Mistä edes tiedät onko hän jaksanut palauttaa ne?
Kokemuksia samasta täälläkin. Neljän ryhmässä yksi ei koskaan tullut paikalle, eikä lähettänyt omaa osuttaan tehtävistä ennen palautusta. Tehtiin hänen osuus, laitettiin vain meidän kolmen nimet paperiin ja sanottiin luennoitsijalle, että kolmestaan tehtiin. Tämä yksi sitten kävi valittamassa, koska oli kyllä tehnyt osuutensa, ei vain muistanut lähettää sitä. Luennoitsija syytti meitä kiusaamista, että näin.
Lähetät opettajalle ja sanot, että valitettavasti parisi ei suostunut osallistumaan. Älä hölmöile toista kertaa antamalla toiselle "ilmaiseksi" itse tekemiäsi tehtäviä!