Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohdintaa miesystävästä

Hmm
22.10.2017 |

Olen tavannut muutama kuukausi sitten ikäiseni 40-kymppisen miehen, jonka kanssa tapaillaan silloin kun omat lapseni ovat toisaalla.

Muutama asia on alkanut mietityttää vastavuoroisuudessa. Miehelle on ominaista tuoda omat syötävät ja juotavat mukaan mutta vaikka vietämme aikaa minun luonani, ei mitään yhdessä kuluttamiamme asioita. Hän ei myöskään kysy tarvitaanko jotain ja tapa olla luonani on enemmänkin passattava kuin se että esimerkiksi valmistaisimme ateriat yhdessä.

Tiedän että asia pitää ottaa puheeksi, mutta en voi olla ajattelematta että kyseessä on vain jäävuoren huippu ja tiivis osa persoonallisuutta ja toimintatapaa.

Kirjoitan lähinnä siksi että haluan kuulla muiden kokemuksia vastaavanlaisista tilanteista?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä haluat kommentteja? Että miehesi on passattava possu?

Vierailija
2/34 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mukanaan ruokaa ja juomaa? Mitä muuta tarvitset?

Ja ei halua sekaantua keittiössäsi kaappeihin ja tavaroihin.

Mikä tämä sönkötyksen pointti edes oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin samanlaista miestä. Tapailua kesti jonkun muutamia kuukausia ja lopulta kyllästyin siihen, että mies ei tosiaankaan osallistunut mitenkään siihen yhteiseen illan tai päivän viettoon muuta kuin olemalla ja odottamalla. En minä ajatellut, että hänen pitäisi pesuaineet tuoda ja soittaa kaupasta, että tarvinko tampaxeja.

Ota asia puheeksi, jos mies on muuten mukava ja kiva sinusta. Minä en kokenut silloista miestä sitten muutenkaan lopulta mukavaksi ja sanoin, että en halua tavata enää. Älä tee itsellesi siitä ihmisestä riippakiveä, kun kerran haluat mukavan ja tasapainoisen parisuhteen.

Vierailija
4/34 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailin samanlaista miestä. Tapailua kesti jonkun muutamia kuukausia ja lopulta kyllästyin siihen, että mies ei tosiaankaan osallistunut mitenkään siihen yhteiseen illan tai päivän viettoon muuta kuin olemalla ja odottamalla. En minä ajatellut, että hänen pitäisi pesuaineet tuoda ja soittaa kaupasta, että tarvinko tampaxeja.

Ota asia puheeksi, jos mies on muuten mukava ja kiva sinusta. Minä en kokenut silloista miestä sitten muutenkaan lopulta mukavaksi ja sanoin, että en halua tavata enää. Älä tee itsellesi siitä ihmisestä riippakiveä, kun kerran haluat mukavan ja tasapainoisen parisuhteen.

Ja te nillittäjät kuvittelette tarjoavanne tasapainoisia parisuhteita?

Vierailija
5/34 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä, äijä tuo omat safkat ja juomat.. mitä muuta sen pitäisi tuoda? Vessapaperia?

Ruokaa toki voisi joskus laittaa yhdessä vaikka niin että käytte yhdessä kaupassa jne, mutta en nyt oikein muuten käsitä että mikä on ongelma. Haluatko osittaa vesi- ja sähkölaskun vai periä vuokraa?

Vierailija
6/34 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät varmasti itsekin vastauksen jo, että ei tuosta hyvää tule odottamalla. Jos puhut hänelle asioista, niin tasan varmasti syy on sinun ja kohta huomaat, että myös itse olet samaa mieltä hänen kanssaan.

Tee siis se perinteinen miinus/plus -lista. Mieti siihen myös mahdollinen yhteinen tulevaisuus, sillä sitä kohtihan suhde luultavasti etenisi. Oletko valmis esittelemään miehen lapsillesi ja kertomaan heille, että "Timo tuo omat eväänsä ja älkää koskeko niihin!" ja että "tehdään me nyt tämä ruoka ja annetaan Timon vähän huilia, olkaas hiljaa siis!" ja muuta vastaavaa.

Vierailija
7/34 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helvettiä, äijä tuo omat safkat ja juomat.. mitä muuta sen pitäisi tuoda? Vessapaperia?

Ruokaa toki voisi joskus laittaa yhdessä vaikka niin että käytte yhdessä kaupassa jne, mutta en nyt oikein muuten käsitä että mikä on ongelma. Haluatko osittaa vesi- ja sähkölaskun vai periä vuokraa?

Jaaha, äiteen pikku kultsipuppelilla kävi luonteen päälle. :D Oletko edes ollut koskaan parisuhteessa? Taidat olla juuri sellainen peräkamari poika, joka 45 vuotiaana vielä on kotosalla äiteen passatavana.

Vierailija
8/34 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis äijä syö itse niitä omia safkojaan, ei tuo sulle mitään? Ja sinä teet molemmille yhteistä safkaa? Vai ymmärsinkö väärin?

Vierailija
9/34 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua. Jos mies tuo ruokansa ja juomansa mukanaan niin mitä hänen vielä pitäisi tuoda? Se on erilaista, kun tulee kylään, kun oma koti ja keittiö. Ei sitä helposti ala toisen kotona touhuilemaan ja laittamaan ruokaa ainakaan seurustelun alkuvaiheessa. Minä seurustelin mieheni kanssa ainakin vuoden niin, että olin viikonloppuja hänen luonaan, jolloin hän osti ruoat ja kaikki muutkin tarpeet sekä laittoi ruoan. Silloin, kun mies oli minun luonani niin syötiin minun ruokiani, jotka laitoin. Välillä tilailtiin ruokaa jonka jompi kumpi maksoi ja saatettiin kokkailla yhdessäkin, mutta useimmiten se kokkasi kenen luona oltiin. Ei olisi tullut mieleenikään mennä kylään ja alkaa siellä laittelemaan ruokia toisen huushollissa. Toisaalta suhteessamme alusta asti käyttäydyimme reilusti puolin ja toisin eikä tullut mieleenkään hyväksikäyttö. Tosin olin ehkä useammin miehen luona, koska hänen oli helpompi lähteä töihin kotoaan. Tapailimme viikonloppuisin, mutta mahdollisimman usein myös viikolla. Reilun vuoden jälkeen aloimme sitten katsella yhteistä asuntoa. Kumpikaan ei oikein halunnut muuttaa toisen kotiin, kun omista kodeistamme tykättiin niin paljon. Kompromissi ja uusi alku. Myytiin asunnot ja hankittiin yhteinen koti, jossa asuttu onnellisesti jo 6 vuotta. Mielestäni suhteen alkuvaiheessa ei kannata nipottaa, kuka laittaa ruokaa ja kuka ostaa sen, jos menee kutakuinkin puoliksi kulut. Mikäli toisella on heikko rahatilanne ja toisella parempi niin silloin paremmin toimeentuleva ostaa enemmän. Eiks ole itsestäänselvää.

Vierailija
10/34 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, äiteen pikku kultsipuppelilla kävi luonteen päälle. :D Oletko edes ollut koskaan parisuhteessa? Taidat olla juuri sellainen peräkamari poika, joka 45 vuotiaana vielä on kotosalla äiteen passatavana.

Aikamoisia oletuksia ihmiseltä joka ei ilmeisesti koulussa oppinut edes kirjoittamaan :D Kaikenlaisia juntteja sitä tämäkin palsta sisältää.

Voitko sen sijaan vastata kysymyksiini?

Vierailija
11/34 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen luona on ehkä helpompi olla passattavana. Hänhän on vierailulla luonasi. Fiksumpi mies toki saattaisi aina välillä tuoda mukanaan jotain kivaa teille yhteiseksi, kun tulee vierailulle. Ilmeisesti kuitenkin tuo jotain, ettei ole vain sinun ruokittavana.

Ettekö voisi olla välillä hänen luonaan niin, että toimintaan tulisi vastavuoroisuutta niin?

Kuinka pitkälle tuo passuuttaminen menee? Joudutko paljonkin esim. korjailemaan hänen jälkiään?

Vierailija
12/34 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa sitten puheeksi aihe, turha sitä on miettiä. Kissa pöydälle.

Vierailija
13/34 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tiedän tyypin, muutin samanlaisen kanssa yhteen. Edelleen ostaa itselleen kamat jääkaappiin (olutta, lauantaimakkaraa, energiajuomat yms.), mutta jos käydään yhdessä kaupassa ja ostoksiin kuuluu pesuaineita, mausteita tms, odottaa minun maksavan. Kertaakaan ei ole tarjonnut mulle pizzaa tai vastaavaa, pitkin hampain popparit kerran leffassa. Mainittakoon, että itse ostan kyllä mielelläni hällekin ja tavallaan välillä pakkokin jos aion itse saada jotain spesiaalia.

Vierailija
14/34 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu tiedän tyypin, muutin samanlaisen kanssa yhteen. Edelleen ostaa itselleen kamat jääkaappiin (olutta, lauantaimakkaraa, energiajuomat yms.), mutta jos käydään yhdessä kaupassa ja ostoksiin kuuluu pesuaineita, mausteita tms, odottaa minun maksavan. Kertaakaan ei ole tarjonnut mulle pizzaa tai vastaavaa, pitkin hampain popparit kerran leffassa. Mainittakoon, että itse ostan kyllä mielelläni hällekin ja tavallaan välillä pakkokin jos aion itse saada jotain spesiaalia.

Jos mies ei osallistuisi pesuaineisiin ja yhteisiin ruokiin, niin hänen pyykkinsä pestäisiin pelkällä vedellä ja tekisin ruokaa vain itselleni.

Vierailija
15/34 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat suhdetta ja huomaat asuvasi kämppäkaverin kanssa ja kaikkea kulutusta mittaillaan viivottimella. Puhu asiasta ja heijastaa miehen normikäytöstä, kannattaa vetää pikaiset johtopäätökset ja miettiä haluatko syödä omia eväitä miehen kanssa loppuelämäsi.

Vierailija
16/34 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkat suhdetta ja huomaat asuvasi kämppäkaverin kanssa ja kaikkea kulutusta mittaillaan viivottimella. Puhu asiasta ja heijastaa miehen normikäytöstä, kannattaa vetää pikaiset johtopäätökset ja miettiä haluatko syödä omia eväitä miehen kanssa loppuelämäsi.

Ex vei kyllä mielellään tilini, mutta pimitti vuosia omansa. Onneksi on ex. Huppis, noita oli parikin. Paino sanalla noita.

Vierailija
17/34 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällanen on suomalainen nainen. Mun äiti piti kirjanpitoa meillä kotona, että kaikki maksut meni tasantarkkaan puoliksi kotona. Perhe elämästä tuli yritys. Jos haluut tulla seinähulluksi perusta perhe suomalaisen naisen kanssa.

Vierailija
18/34 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei pidä ruuastasi. Haluaa päättää mitä itse syö. Eikä halua jäädä velkaa ruuastasi. Terv mies.

Vierailija
19/34 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai minä ole ostanut mitään, ellei tarkoitus ole tehdä ruokaa naiselle. Silloin hankin kaikkki tarveaineet.

Vierailija
20/34 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia kommentteja, joista osaa ei voi kuin nauraa 😂

Tarkennuksena siis että syömme esim aina aamupalan luonani, ja ko. tarvikkeet tulevat aina "talon" puolesta. Kuin myös aamupalan valmistus alusta loppuun sekä tiskien vieminen koneeseen.

Tiedän kyllä että asian voin ottaa esille, se ei ole ongelma. Lähinnä hain varmistusta sille että tapailenko törppöä, mitä tämä kommenttien kirjo vahvasti puolustaa 😉

Tämä tilanne kertoo kovin paljon sisäisestä arvomaailmasta, jota ei keskustelut taida miksikään muuttaa näillä ikämetreillä. Katsellaan nyt tovi josko on "alkujännitystä" tai varovaisuutta, muutoin menee kiertoon tämä tapaus 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä