Mikä näistä häiritsee eniten kerrostalossa
Kommentit (56)
Tuijottavat naapurit. Asutaan talorykelmässä jossa paljon vanhuksia ja jatkuvasti on joku mummo tai pappa päivystämässä parvekkeella tai ikkunassa. Ja kyllä minä näen milloin tuijottavat meille päin.
Ollaan muuttamassa pois. Missään muualla ei ole ollut tälläistä.
Muut asukkaat, ihan yksiselitteisesti :D
Kovalla soiva musiikki todellakin. Se vaimea basson jumputus saa mun pään särkemään.
Lapset, mutta tämä koskee vaan tilannetta että kuuluu lapsen itkua joka ei lakkaa. Eli tulee huoli lapsesta. Tuo on kaikkein ahdistavin ääni ylipäätään missään, kuulla että lapsi on hädässä.
Jos taas kysytään että mikä yleensä on se häiriö mistä häiriintyy niin se on kovaa soiva musiikki.
Huonosti tehty kysely siis.
Panemisen äänet. Joo, on luonnollista ja ihminen saattaa äännellä seksin aikana. Mutta joillakin tuntuu olevan ihan tarve mainostaa manuaalisella huudolla että hei, täällä on seksiä tänään!
Alakerran nainen laulaa hoilottaa aivan jatkuvasti. Usein lastenlauluja, välillä jotain muuta. Karsean kuuloista.
Ärsyttää ku naapurin puhelin tärisee, ilmeisesti aina seinässä kiinni. Tärinä kuuluu niin hyvin että joka kerta luulen sitä omaksi puhelimeksi.
Kantapäillä kävely ärsyttää myös.
Remontin tekeminen aamulla aikaisin myös viikonloppuna ja iltamyöhään. Se on ääni, jota on vähänkin vanhemmissa taloissa vain siedettävä, mutta vähän pitäisi miettiä, milloin poraa ja vasaraa käyttää.
Omassa kerrostalossa eniten se, että kivasta parvekkeesta huolimatta en kehtaa mennä sinne oleksimaan, koska naapurikerrostalon ikkunat avautuu edessäni ja tulee liian näkyvä olo.
Noista vaihtoehdoista eniten häiritsee kovaääninen musiikki. Mikä ajatus ihmisellä on siinä hetkessä, kun hän vääntää sen soittimensa niin kovalle, että varmasti kuuluu naapuriin asti? Mutta onnekseni naapurustoni on suht rauhallinen ollut. Jotkut pienet lyhytaikaiset äänet silloin tällöin ei haittaa. Jos naapurista kuuluu jytää kerran viikossa tai jotkut kerran vuodessa harrastaa äänekkäästi seksiä, niin siedän sen. Kunhan pääasiassa saa nauttia rauhallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vastasin lapset, koska naapurissani olevat taapero- ja kouluikäiset saavat monta kertaa viikossa pitkiäkin riehumis/kiukkukohtauksia ja se huuto ja mekastus kuuluu hyvin asuntooni. Pahinta on kuitenkin, että lasten kimeään kiljuntaan sekoittuu usein vanhempien raivohuuto, joka tuntuu vain pitkittävän mölyämisaikaa. Ymmärrän, että lapsista tulee välillä ääntä mutta vanhemmat voisivat hillitä itseään ja koittaa kasvattaa lapsiaan hieman hiljaisemmin. (Toivottavasti tässä on kyse vain yksittäistapauksesta...)
Toinen mikä ärsyttää on tietysti poraamisen ääni. Olen heränny siihen mm. sunnuntaina kymmenen aikaan, jolloin todellakin olisin halunnut nukkua pitkään baari-illan jälkeen. Porata ja rempata saa mutta ei kiitos aamupäivällä.
Naapurissa tehtiin remonttifirman toimesta remonttia. Joo kello 6:30 alkoi poraaminen/jyrsintä/hionta... joka ikinen arkiaamu kolmen viikon ajan. JA aina se loppui ennen puoltapäivää. Mukavaa kun tekee itse yövuoroa, joten korvatulpat tuli tutuiksi.
Ehdottomasti eniten häiritsee tupakointi. Siksi asummekin niin, ettei asuntomme alapuolella ole kenenkään parveketta.
Kovaääninen puhe ja kaiken maailman turha ölinä. Miten ihmisääni voikin kantaa paremmin kuin imurit, pesukoneet ja vessanvedot yhteensä? Jos naapuri pitää bileitä, musiikki hädin tuskin kuuluu naapuriin; sen sijaan se taukoamaton humalainen nasaalikälätys, jonka volyymi vain nousee, saa seinätkin resonoimaan. Televisio on ainoa lähes yhtä paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasin lapset, koska naapurissani olevat taapero- ja kouluikäiset saavat monta kertaa viikossa pitkiäkin riehumis/kiukkukohtauksia ja se huuto ja mekastus kuuluu hyvin asuntooni. Pahinta on kuitenkin, että lasten kimeään kiljuntaan sekoittuu usein vanhempien raivohuuto, joka tuntuu vain pitkittävän mölyämisaikaa. Ymmärrän, että lapsista tulee välillä ääntä mutta vanhemmat voisivat hillitä itseään ja koittaa kasvattaa lapsiaan hieman hiljaisemmin. (Toivottavasti tässä on kyse vain yksittäistapauksesta...)
Toinen mikä ärsyttää on tietysti poraamisen ääni. Olen heränny siihen mm. sunnuntaina kymmenen aikaan, jolloin todellakin olisin halunnut nukkua pitkään baari-illan jälkeen. Porata ja rempata saa mutta ei kiitos aamupäivällä.
Naapurissa tehtiin remonttifirman toimesta remonttia. Joo kello 6:30 alkoi poraaminen/jyrsintä/hionta... joka ikinen arkiaamu kolmen viikon ajan. JA aina se loppui ennen puoltapäivää. Mukavaa kun tekee itse yövuoroa, joten korvatulpat tuli tutuiksi.
Täälläkin aloitettiin kiviporalla jyrääminen ennen seitsemää...miksi, voi miksi?!
Ovikelloa jatkuvasti pimputtavat lapset käy hermoille. Toisena lähes yhtä pahana koirien jatkuva haukkuminen, Myös poraaminen ja muut remontin äänet, jos ne alkaa kukonlaulun aikaan ja jatkuu hiljaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli alakerrassa naapuri, joka harjoitteli pianonsoittoa sunnuntaiaamuisin kahdeksalta.
Järjetön metelöinti arkiöisin: kello kahden aikaan aamuyöllä ilmeisesti tullaan baarista kotiin ja kotiovi ei mene kiinni joten sitä pitää paiskoa 4-5 kertaa täysillä. Tämän jälkeen mennään parvekkeelle polttamaan vielä viimeiset röökit kaverin ja kämppiksen kanssa. Mahdollisesti harrastetaan jatkoja, musiikilla tai ilman, huutaen käydyillä keskusteluilla. Kännissä ei se tasapainokaan ole niin justiinsa, joten varmuuden vuoksi on hyvä tömistellä oikein kunnolla. Tätä siis ma-to -välisinä aikoina, viikonloppuisin sitten on kotibileitä.
Olen joskus ihmetellyt, että olenko oikeasti koko rapussa ainoa työssäkäyvä ihminen.
Eteisessä huutelu ja riitely. Eikö ihmiset oikeasti ymmärrä, että sen ohuen asunnonoven ulkopuolella koko rappukäytävä raikaa?
Pyykkikoneen pyörittäminen pyhäpäivänä. Prl. ettei ole eläkeläisillä aikaa pestä pyykkiänsä arkenakin.
Se kun jätetään auto käyntiin siihen mun makkarin avoimen ikkunan alle ja annetaan päristä. Mieleeni nousee väkivaltaisia fantasioita ja ajatuksia, mitä kaikkea voisin tiputtaa autosi katolle.
Kovaääninen huutaminen ja kolistelu yhdeksän jälkeen yöllä. Kaikkein ärsyttävintä se on kun juuri on nukahtamassa ja on aivan rauhaisaa ja sitten... HÖLÖNPÖLÖNHÖLÖNPÖLÖN, päättää naapuri huutaa vaimolleen huoneesta toiseen, joka ilmeisesti on niin hauskaa, että kimeällä huuto ujellus naurulla on vaimon vastattava toisesta huoneesta, ja sitten kovaääninen keskustelu on siirrettävä vessaan josta kaikki äänet kantautuu mahdollisimman hyvin.
Parhaina öinä siirretään vielä huonekaluja ja heitellään lemmikille jotain kivikovaa palloa.