Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muille käynyt niin, että fyysistä vaivaa on hoidettu psyykkisenä?

Vierailija
21.10.2017 |

Kertokaa tilanteesta.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tehneet asiasta hoitovirheilmoitusta tai vastaavaa? Onko asia edennyt yhtään mihinkään? Pidetäänkö teitä enää mielenterveysongelmaisina, vai onko virheet ns. myönnetty ja nyt kohtelu asiallista?

minuskin kiinnostaa kuinka moni vienyt selkeän hoitovirheen eteenpäin.

Vierailija
22/57 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tehneet asiasta hoitovirheilmoitusta tai vastaavaa? Onko asia edennyt yhtään mihinkään? Pidetäänkö teitä enää mielenterveysongelmaisina, vai onko virheet ns. myönnetty ja nyt kohtelu asiallista?

Heh, ja tämä oli vähän tyhmästi muotoiltu. Lääkärithän eivät ikinä myönnä virheitänsä.

Kyllä itse asiassa joskus myöntää. Olen saanut suuren korvauksen hoitovirheestä, mutta en voi kertoa siitä, kiitos lakimiehen.

Jep, tätä kautta asia pitää selvittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähiomaisen aivoinfarktin oireet kuitattiin psyykkiseksi oireiluksi ja lähetettiin ilman mitään hoitoa kotiin. Oireena lähinnä niin paha huimaus, että ei pystynyt nostamaan päätään tyynystä.

Miten kyseinen juttu päättyi? Toivottavasti nyt vähintään isoihin korvauksiin.

Vierailija
24/57 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat ei sitten ole lukeneet uutisia joissa todetaan että lähes kaikki kilpirauhasen vajaatoimintadiagnoosit ovat vääriä. Trendisairaus jonka potilaat itse ovat netistä lukeneet ja hysterian myötä luulevat että heillä on se.

Vierailija
25/57 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri Kävi monta kertaa terveysasemalla valittamassa vatsavaivoja ja -kipuja, annettiin lähete psykiatrille. Puolen vuoden kuluttua kuoli vatsasyöpään. Noin 30v nainen, pienet lapset.

Tutulle tapahtunutta:

Ruoka alkoi tulla ylös. Lääkäri diagnosoi anoreksian, tuttu on mies ja tämä tapahtui aikoja sitten, kun miehille ei edes diagnosoitu syömishäiriöitä. Vuosia kävi lääkäreillä, ei koskaan tutkittu, pidettiin vain psyykkisenä ongelmana, annettiin lääkkeitä. Pari vuotta myöhemmin yksi lääkäri päätti tehdä tähystyksen. Ruokatorven osa oli romahtanut ja siksi ruoka tuli ylös. Kiireellinen leikkaus auttoi, mutta paljon tuhoa oli tullut kahdessa vuodessa.

Lapsellani samantapainen juttu mutta ei ehtinyt päästä noin pahaksi, kun kovan ruinaamisen jälkeen sai lähetteen tähystykseen, jota lääkäri piti turhana.

Vierailija
27/57 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ruokatorvi voi ”romahtaa”? Hehehe

Vierailija
28/57 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaani pidettiin ihan vaan psyykkisenä vaivana. Kuvittelen vaan että henkeä ahdistaa. No ehti sitten kroonistua ja nyt on monta päivittäistä lääkitystä sivuoireineen koko loppuelämän ajan. Tulehdussairaudet pitäisi heti hoitaa kunnolla eikä antaa pahentua ensin.

Vierailija
29/57 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat ei sitten ole lukeneet uutisia joissa todetaan että lähes kaikki kilpirauhasen vajaatoimintadiagnoosit ovat vääriä. Trendisairaus jonka potilaat itse ovat netistä lukeneet ja hysterian myötä luulevat että heillä on se.

Joillain ihan oikeasti on kyseinen sairaus, ja jollain on siihen vahva perinnöllinen alttius. Mm. isoäidilläni ja tädilläni on kilpirauhasen vajaatoiminta. Lääkärit ovat ihan itse omasta halustaan tutkineet kummankin kilpirauhasen toiminnan jo useita vuosia ennen "kilpirauhashysteriaa", ja halunneet tämän lisäksi määrätä heille tyroksiinilääkkeet, olisiko n. 20 vuotta sitten.

Vierailija
30/57 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ja tämä oli vähän tyhmästi muotoiltu. Lääkärithän eivät ikinä myönnä virheitänsä.

Kyllä itse asiassa joskus myöntää. Olen saanut suuren korvauksen hoitovirheestä, mutta en voi kertoa siitä, kiitos lakimiehen.

Tuo on tyhmää, että olet salassapitovelvollinen. Muita ihmisiä pitäisi varoittaa tunarista, ja tilanne pitäisi kertoa julkisuudessa.

Vierailija
31/57 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleistä nykyään.

Vierailija
32/57 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleistä nykyään.

Ja millaiset jäljet jättää potilaaseen? Siis niin fyysisesti kuin psyykkisesti? :D Naurettavaa.

Vierailija
33/57 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kanssa kiinnostaisi se, että mikä saa lääkärit hoitamaan jotkut ihmiset somaattisena ja jotkut psyykkisenä tapauksena? Onko se pärstäkerroin, olemus, yhteiskuntaluokka, opiskelutausta, ihan niin kuin mitä vaan? Että mikä on se ratkaiseva asia? Aika loukkaavaa, että pidetään friikkinä. Ja tavallisesti kun vaikka menee terv.asemalle tai päivystykseen, niin ei siellä ole ihan potilaina samanoloisia tai tyylisiä ihmisiä kuin mihin on omassa elämässä tai lähipiirissä tottunut. Tarkoitan, että siellä on aika karua ja surullista katseltavaa ne ihmiset. 

Vierailija
34/57 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeutin mielestä niska- ja hartiajumeihin auttaa psykologin kanssa puhuminen. Ei suostunut antamaan mitään hoitoa.

Vierailija
35/57 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kanssa kiinnostaisi se, että mikä saa lääkärit hoitamaan jotkut ihmiset somaattisena ja jotkut psyykkisenä tapauksena? Onko se pärstäkerroin, olemus, yhteiskuntaluokka, opiskelutausta, ihan niin kuin mitä vaan? Että mikä on se ratkaiseva asia? Aika loukkaavaa, että pidetään friikkinä. Ja tavallisesti kun vaikka menee terv.asemalle tai päivystykseen, niin ei siellä ole ihan potilaina samanoloisia tai tyylisiä ihmisiä kuin mihin on omassa elämässä tai lähipiirissä tottunut. Tarkoitan, että siellä on aika karua ja surullista katseltavaa ne ihmiset. 

Ja jatkan, että tällä tarkoitan, että on ihan helvetinmoinen loukkaus, että siellä päivystyksessä vaikka joku ylipainoinen työtön vätys saa vaivansa hoidettua, ja sitten epäselvä tapaus normaali-ihminen joutuu psykiatrian puolelle. Oikeasti iso osa psykiatrian potilaista on friikkejä.

Vierailija
36/57 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hoidettu eikä edes epäilty fyysisiä sairauksia psyykkisiksi. Olen varma, että syynä on se, että psyykkisen diagnoosin saanut asioi tk:ssa, jossa näitä leimoja annetaan huoletta. Yksityisen asiakkaana olen saanut hoitoa ja tarvittaessa lähetteen erikoissairaanhoitoon. Tk:n asiakkailla noita psyykkisiä diagnooseja vaikuttaa olevan. Kyllästyneitä tk-lääkäreitä, ei tutkita riittävästi, ei ole rahaa jne.

Vierailija
37/57 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin teidän mammojen laktoosi-intoleranssi on psyykkinen nosebo-vaiva.

Kun ette tiedä että korvapuustissa on punaista maitoa, ette valita. Useasti kokeiltu ja todettu!

Kyllä mä voin syödä tavalliseen maitoon tehtyjä tuotteita silloinkin, kun tiedän asian, jos tuote on paistettu tai keitetty. Mun vatsa reagoi vain kypsetämättömälle maidolle, mutta myös laktoosittomalle. Laktoositon jäätelö taas saa mulle aina aikaan ripulin, eli ei se merkintä takaa mitään. Mulla on lääkärin toteama tämä vaiva, enkä edes itse sitä olettanut, vaan luulin vatsassa olevan jotain muuta vialla. 

Vierailija
38/57 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ruokatorvi voi ”romahtaa”? Hehehe

Tulehdus voi lähes tuhota sen.

Vierailija
39/57 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
40/57 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lääkäri mutta kun resurssit ovat rajalliset, ei voi antaa lähetettä jokaiselle.

Eräs tuttavani diagnosoitiin paniikkihäiriöiseksi kun hänellä oli oikeasti sepelvaltimotauti.

Mies oli( on vieläkin ) hoikka, juoksi maratoneja ja kolesteroliarvot ok.

Ei siis millään lailla tyypillinen tapaus. Ensimmäisestä sydänfilmistä ei kaksi eri lääkäriä nähnyt mitään poikkeavaa. Vasta kun joku lääkäri lähetti sydänfilmin spesialistille, tämä osasi sanoa että sydämessä oli ollut parikin pientä infarktia. Sitten hän sai lopulta oikeaa hoitoa eli pallolaajennuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi