Miten Akun veljenpojat on päätyneet Akulle?
Miten Aku valittu huoltajaksi, vaikka on äkkipikainen ja elämänhallinta niin ja näin?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli lapsena sellainen Ankkalinna sukuhaara juliste, jossa kaikki kerrotiin. Ikään kuin kuka polveutuu kenestäkin. En tosin muista siitä enää yhtään mitään muuta kuin Roope Ankan sukujuuret on Skotlannissa :D
https://static-sls.smf.aws.sanomacloud.net/akuankka.fi/s3fs-public/styl…
Tämä?
Sama juliste, varsin valaiseva 👍
Mä olen ymmärtänyt että poikien isä olisi kuollut sen pommin vuoksi ja äiti meni niin rikki ettei voinut enää ottaa poikia. Tätä ei siis missään sarjiksessa ole suoraan sanottu, mutta Aku Ankan toimituksen tyyppi tulkitsi joskus asiaa näin. Muistaakseni
Minä henkilökohtaisesti epäilen, onko isä koskaan tunnustanut poikia. Kaikki ovat Ankkoja kuten äidin puolen sukunsa, eikä elatusmaksuihinkaan viitata.
Sama pätee kyllä Akuunkin. Jos äitinsäkin on kulkenut housuitta, ei mikään ihme jos ei tiedä omaa isäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Keitä ovat mummo ankan lapset?
Akun ja Touhon isät ja Hannun äiti, tuo juliste kertoo hyvin.
Eikö Akun isä ole se tuittupää-maalaispoika, johon Hortensia rakastui, kun Roope muutti Ankkalinnaan? Don Rosan sarjoissa ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Myöskään Iineksen sukulaistyttöjen, Leenun, Liinun ja Tiinun, vanhempia ei koskaan mainita eikä Mikin veljenpoikien, Mortin ja Vertin.
Melkein kaikki Ankkalinnassa on lapsettomia. Ainoastaan Mummo Ankalla on lapsia.
Aku itsekin on Roopen veljenpoika.
Nope, Aku on Roopen siskopoika (Hortensia on Akun äiti)
Ahaa, kiitos oikaisusta. Vai että Hortensia...
Jep, tuittupää jonka mukaan Roope nuorena nimesi jukuripäisen hevosensa :) Akun isä Aaron (Mummo Ankan poika) on taas rauhallisempi.
Hetkinen, eikös Roope ja Mummo olleet serkukset? No kerrankos sitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli lapsena sellainen Ankkalinna sukuhaara juliste, jossa kaikki kerrotiin. Ikään kuin kuka polveutuu kenestäkin. En tosin muista siitä enää yhtään mitään muuta kuin Roope Ankan sukujuuret on Skotlannissa :D
Tämä?
Kyllä juurikin. Muistinkin oikein, että Akun haaraa komistaa puu, johon uto on törmännyt ja veitsellä kaiverrettu nimikirjaimia :D
Nokkelina poikina ovat väärentäneet huoltodokumenttinsa niin että ovat päässeet hönön setänsä hoiviin?
Yllättävän harva meistä tietää, että pojat ovatkin oikeasti siskon eivätkä veljen poikia, eli suomeksi Aku on eno eikä setä. On varmaan vuosikymmeniä siitä, kun tästä on kerrottu eikä ole tavoittanut nuorempia sukupolvia.
Vierailija kirjoitti:
Pikku Hukka asuu isänsä kanssa.
No niin asuu. Jonkun olisi kyllä syytä tehdä lasu-ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Myöskään Iineksen sukulaistyttöjen, Leenun, Liinun ja Tiinun, vanhempia ei koskaan mainita eikä Mikin veljenpoikien, Mortin ja Vertin.
Melkein kaikki Ankkalinnassa on lapsettomia. Ainoastaan Mummo Ankalla on lapsia.
Aku itsekin on Roopen veljenpoika.
Nope, Aku on Roopen siskopoika (Hortensia on Akun äiti)
Ahaa, kiitos oikaisusta. Vai että Hortensia...
Jep, tuittupää jonka mukaan Roope nuorena nimesi jukuripäisen hevosensa :) Akun isä Aaron (Mummo Ankan poika) on taas rauhallisempi.
Hetkinen, eikös Roope ja Mummo olleet serkukset? No kerrankos sitä...
Eivät olleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä?
Muuten hyvä, mutta minusta tuo Julle Ankanpää on jotenkin irrallinen. En muista että missään olisi edes viitattu hänen olevan Akulle sukua, saati suorassa polvessa ja vain neljän polven päässä. Julle sentään perusti koko kaupungin, näin läheinen suhde olisi mainittu useita kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä vielä yrittää syödä poikansa parhaat kaverit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä?
Muuten hyvä, mutta minusta tuo Julle Ankanpää on jotenkin irrallinen. En muista että missään olisi edes viitattu hänen olevan Akulle sukua, saati suorassa polvessa ja vain neljän polven päässä. Julle sentään perusti koko kaupungin, näin läheinen suhde olisi mainittu useita kertoja.
Kyllä siitä oli jossain Don Rosan tarinassa, albumi oli kai Roope Ankan elämä ja teot 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä?
Koska Don Rosa on sijoittanut Julle Ankanpään sukupuuhun, sen on pakko perustua johonkin Carl Barksin mainintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä vielä yrittää syödä poikansa parhaat kaverit.
Ne lähettää sinne sossusta perhetyöntekijän jonka kanssa Isä Hukka laatii voimavarakartan
Vierailija kirjoitti:
Eikö Akun isä ole se tuittupää-maalaispoika, johon Hortensia rakastui, kun Roope muutti Ankkalinnaan? Don Rosan sarjoissa ainakin.
Jep, Aaron oli tuittu, Touhon isä oli se rauhallinen veli.
Mulla sama juliste, se on ankkakolmosten isä, jonka naama peitetty.
Saman julisteen mukaan Julle Ankanpää (Ankkalinnan perustaja) on Mummo Ankan esi-isä.