Haluaisin alkaa käyttää legginsejä housuina. Kuinka teen sen?
Olen jo 38-vuotias nainen, mutta olemukseltani tyttömäinen, treenattu ja hoikka. Pidän kotona legginsejä. Äsken vein roskapussin ulos ja näin itseni hissin peilistä talvitakki päällä ja legginsit ja nilkkurit jalassa ja tajusin näyttäväni tyylikkäältä.
Nyt ajattelin, että voisikohan legginsejä alkaa käyttää päällyshousuina. Eikö jotkut tee niin? En tarkoita nyt mitä kuntosalireissulookkia, vaan ihan normaalia asua.
Vaatekauppojen kuvastoissakin annetaan ymmärtää, että moinen lookki on ok. Haluaisin käyttää esim. tällaisia legginsejä housuina https://www.zalando.fi/esprit-punto-leggingsit-es121a0a2-k11.html
Käyttäisittekö te muut 30-40 v. naiset? Millaisen yläosan laittaisitte?
Kommentit (30)
Nehän on päällyshousut... Uusavuttomia riittää.
Ai se onkin ihan ns. normaalina pidettävää.. No hyvä. Olin muistavinani että jotkut ovat tälläkin palstalla joskus kovaan ääneen ihmetelleet legginsien pitämistä päällyshousuina. Ehkä vähemmistö on sitä mieltä? Olen vähän epävarma. Kiitos vastauksistanne. AP
Tietenkin voi käyttää. Itsekin käytän mustia paksumpia legginsejä ja harmaita legginsejä tähän aikaan. Talvitakki, talvisaappaat, sopii hyvin. Pukeudu kuinka haluat. Olen sinua 10 vuotta vanhempi. Muodikkaat housut.
No niin ei vaan voi tehdä. Sama kun kysyisit "Miten käyttää pipoa paitana" Legginsit eivät ole housut.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voi käyttää. Itsekin käytän mustia paksumpia legginsejä ja harmaita legginsejä tähän aikaan. Talvitakki, talvisaappaat, sopii hyvin. Pukeudu kuinka haluat. Olen sinua 10 vuotta vanhempi. Muodikkaat housut.
Millaista yläosaa käytät niiden kanssa? Jotain tunikaa? Pitkää neuletakkia? Onko talvitakkisi pitkä eli esim. puoleen reiteen asti? AP
Vierailija kirjoitti:
Ai se onkin ihan ns. normaalina pidettävää.. No hyvä. Olin muistavinani että jotkut ovat tälläkin palstalla joskus kovaan ääneen ihmetelleet legginsien pitämistä päällyshousuina. Ehkä vähemmistö on sitä mieltä? Olen vähän epävarma. Kiitos vastauksistanne. AP
No ne legginsejä tai muita ihonmyötäisiä halveksuvat ovat todennäköisesti niitä jotka eivät itse voi moisia pitää fyysisistä, eli ympäristösyistä.
Mitä ihmettä tuossa nyt on. Minä olen 60v ja käytän tukevasta kankaasta olevia legginsejä ja pillifarkkuja ihan normaaliasuna. Olen normaalipainoinen ja mulla on hyvät sääret. Pusero tai tunika peittää lantion.
Eiks nuo ole vähän kylmät talvihousut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista yläosaa käytät niiden kanssa? Jotain tunikaa? Pitkää neuletakkia? Onko talvitakkisi pitkä eli esim. puoleen reiteen asti? AP
Niin pitkä paita pitää olla, että persus on piilossa.
Tarkista, ettei synny "kamelinvarpaita". Ne eivät ole juuri nyt muodissa.
Vierailija kirjoitti:
Eiks nuo ole vähän kylmät talvihousut?
En käytä koskaan mitään toppahousuja, eli eivät ole kylmät. Alle sukkahousut ja sukat. Liikun autolla pidemmät matkat, en palele pysäkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, käytän yleensä paitapuseroa, sen päällä neuletakki, kaulassa muodikas ja lämmin huivi. Takkina on uusi pehmeä parkatakki, mustaa tekoturkista hupun reunassa. Rakastan neuletakkeja, juuri pidemmän mallisia.
Jos olet hoikka mutta et kuitenkaan liian lattapeffainen, voit käyttää. Sporttiselle sopii. Itse olen kilon verran ylipainoinen, joten en pitäisi. Läpikuultavia ei saa kukaan käyttää housuina.
Legginssit housuina on ok jonkun pitköhelmasen paidan kanssa alakouluikäisellä mutta ei kyllä ollenkaan ok sitä vanhemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu legginseistä. Jos ne eivät ole läpikuultavat ja kangas on tarpeeksi siistiä ja paksua, niin tuskin ihmiset kiinnittävät huomiota. Jos taas ne alkavat helposti lörpsähtää, niin näytät siltä, että kuljet kalsareissa. Alusvaatteet jos näkyvät läpi, niin näytät mauttomalta. Turvallisin tapa käyttää legginsejä on takapuolen peittävän yläosan kanssa. Esim. klikkaamassasi kuvassa pitkä bleiseri yhdistettyinä legginseihin näytti siistiltä. Tai esim. pitkä neule tai pitkä toppi ja lyhyt bleiseri. Käytä harkintaa.
Anna palaa vain. Lidlissä oli asioimassa keski-ikäinen kaunissäärinen ja täydellisellä takapuolella varustettu nainen tyylikkäästi legginsesissään, upea näky nosti mielialan koko loppupäiväksi. M42
On ok ihan voit itse päättää. Eivät ne sovikaan plösölle, ylipainoiselle. Huippumallit käyttävät legginsejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, käytän yleensä paitapuseroa, sen päällä neuletakki, kaulassa muodikas ja lämmin huivi. Takkina on uusi pehmeä parkatakki, mustaa tekoturkista hupun reunassa. Rakastan neuletakkeja, juuri pidemmän mallisia.
Sori, mutta aloin nauraa ajatukselle leggareista yhdistettynä paitapuseroon.
Legginsien kanssa pitää olla pidempi tunika. Pillifarkut on varmempi vaihtoehto.
Senkun laitat, turha sitä täältä on kysellä. Enemmän ihmettelen, miksi 38-vuotias kyselee vielä muilta, onko joku vaate ok. Itse en ainakaan kiinnitä muiden pukeutumiseen mitään negatiivista huomiota, ellei nyt sitten ole genitaalit esillä tai muuten jotenkin sään puolesta erikoinen pukeutuminen (esim. shortsit talvella). Itsellenikin on ihan yks hailee, mitä muut ajattelee pukeutumisestani.