Meillä ei ollut banaanijugurttia, teini lähti 9 tunnin haravointiurakkaan tyhjin vatsoin
On luvannut auttaa vaariaan haravoinnissa ja muussa mökin talvikuntoon laitossa, saa siitä tietysti palkan. Jääkaapissa oli juustoja, mehua, lihapataa, maitoa, piimää, magrariinia, kinkkua, kananmunia ja vihanneksia sekä kaapista löytyi sämpylöitä, koulunäkkiä, muroja ja weetabixeja.
"Meillä on pelkkää paskaa, mä en syö mitään" kun lemppari eli banaanijugurtti oli päässyt loppumaan. 16-vuotiaan logiikka on suorastaan tajunnan räjäyttävää... Mökin kaapeissa ei enää ole mitään ruokaa, kuivatavaratkin siirretty muualle ettei houkuttele hiiriä/rottia nurkkiin. Mahtaa jossain kohtaa päivää kaduttaa tuokin älynväläys...
Kommentit (37)
Hyvinpä vaarin eväät tiedät. Tiedä miten hyvin maistuu kun ulkotyötä tekee. Jos vaari normaali niin jostain kyllä syötävää lapselle etsii.
Teini-ikäisillä on usein niin spesifit vaatimukset :D
Tuosta haravointipäivästä tuli kyllä ihanat muistot. Kun olin itse teini 90-luvulla, meillä oli syksyisin yleensä iso talkoopäivä, jolloin haravoitiin iso pihamaa koko perheen voimalla. Sen jälkeen me lapset teimme äitimme kanssa omenapiirakan, joka oli vähän kuin palkka siitä päivästä. Meillä ei yleensä leivottu, joten se oli erityistä ja soveltui palkaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän vaarilla jotain ruokaa ole mukana mökillä... Itse en ainakaan lähtisi 9tunniksi hommiin ilman eväitä.
On on, silli-voileipiä ja tervaksi keitettyä kahvia, ei taida upota teiniin :D Eväitäkin tyrkytin muttei kelvannut
Ap
Sinua ihan naurattaa jos lapsi nälässä koko päivän. Taidat ihan nauttia tilanteesta.
Yritin työntää käteen juusto-kinkku-voileipiä ja kaakaota termarissa, mutta jätti ne eteisen pöydälle.
Ap
Unohti?
katsoi pussiin, paiskasi sen eteisen pöydälle, sanoi ettei syö paskaa ja painui vaarin autoon. Ap
En mä sitä syömistä, mutta tämä ihmetytti: "On luvannut auttaa vaariaan haravoinnissa ja muussa mökin talvikuntoon laitossa, saa siitä tietysti palkan."
Saa TIETYSTI palkan? Kun auttaa isovanhempiaan?
Saavatko isovanhemmatkin tietysti palkan, jos auttavat lastenlasta? Syytä olisi, sama se on molemminpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän vaarilla jotain ruokaa ole mukana mökillä... Itse en ainakaan lähtisi 9tunniksi hommiin ilman eväitä.
On on, silli-voileipiä ja tervaksi keitettyä kahvia, ei taida upota teiniin :D Eväitäkin tyrkytin muttei kelvannut
Ap
Sinua ihan naurattaa jos lapsi nälässä koko päivän. Taidat ihan nauttia tilanteesta.
Yritin työntää käteen juusto-kinkku-voileipiä ja kaakaota termarissa, mutta jätti ne eteisen pöydälle.
Ap
Unohti?
katsoi pussiin, paiskasi sen eteisen pöydälle, sanoi ettei syö paskaa ja painui vaarin autoon. Ap
Pojalta (?) löytyy asennetta. 😉
Olisit vaan vieny ne eväät sinne autoon. Syö jos maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Hieno teini jos auttelee ukkiaan mutta sairasta sinun päälle naureskella että koko päivän nälissään. Oot outo.
Se mitään auttele, palkanhan se saa.
Jos paiskasi oikeesti menikö termospullo rikki?
Kirjoituksista paistaa läpi miten kyvyttömät äidit pelkäävät poikiaan ja hyysäävät heitä. Pelkäätte että pojillanne tulee paha mieli ja teette kaikkenne että hänellä on koko ajan ihanaa ja hyvää ja mukavaa. Miettikää miksi osa nyky miehistäkin on aivan uuvatteja ja marisee pienistä. Selkärankaa kasvatukseen.
Mun äiti viisveisasi söinkö aamulla vai en. Eikä ikinä mitään eväitä valmiiksi laitellu. Että olisin ollut todella kiitollinen jos olisi mulle leivät tehnyt valmiiksi ja kaakaotakin. Eikä olisi kyllä tullut mieleenkään kutsua ruokaa paskaksi. Että aika hyvin on asiat teinilläsi jos on varaa kutsua ruokaa paskaksi. Ihan oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tulet tänne haukkumaan ja irvailemaan omaa lastasi? Älytöntä tuollaiset mahtaa tulla nälkä- irvailut.
No kyllä ton ikäinen nulikka saa alkaa jo oppimaan että kaikkea ei aina saa mitä haluaa. Jos elämä on banaanijugurtin saamisesta kiinni niin joutaa olla nälässä.
Miten niin nulikka?
Teinihän on todella kiva, kun menee vaariaan auttamaan. Äitinä keskittyisin siihen enkä negatiiviseen.
Ei ole teinin vika mitä kaikkea fysiologisia muutoksia esim aivoissa tapahtuu.
Jos joku ei syö siksi kun ei ole mieleistä, se on ihan oma valinta.
Tästäkin keskustelusta on sanottava, että ei ihme kun niin monet vanhemmat märisevät että nuoriso ei tee mitään kotitöitä ja sitten kun muuttavat kotoa, ei siivota, roskapussia ei saada vietyä ja pinnat on likaisia. Ei kai jos ne opetetaan siihen, että normaalista kodin-ja pihanhoidosta on saatava palkka. Joten en siis siivoa kotona, kun kukaan ei maksa siitä.
Auttelua ei btw tehdä palkan vuoksi vaan auttamisen halusta. Eri asia sitten jos auteltu haluaa jollakin avun korvata, mutta jos homma menee asiasta vasta puhuttaessa tyyliin "autteletko sitäjasitä haravoinnissa" - "maksetaanko siitä?" kyse ei ole auttelusta.
Tapa jolla ap lapsestaan kirjottaa on yäk.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinpä vaarin eväät tiedät. Tiedä miten hyvin maistuu kun ulkotyötä tekee. Jos vaari normaali niin jostain kyllä syötävää lapselle etsii.
Miksen tietäisi oman isäni voileipämakua? Ainoa voileipätäyte mitä on syönyt siitä saakka kun muistan.
Ap
No paljonpa yks jugurttikin ois nälkää pitänyt? Anna olla, äläkä hössötä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksen tietäisi oman isäni voileipämakua? Ainoa voileipätäyte mitä on syönyt siitä saakka kun muistan.
Ap
Ja lapsesi ei saisi pitää vain banaanijugurtista jos ukilla yhtä yksipuolinen ruokavalio. No sukua ovat.
Kyllä minua vaivaisi tuo syömättömyys. Ei naurattaisi yhtään vaikka olisikin lapsen oma vika.