Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Iso" lapsi perätilassa vko 36, onko kääntynyt itsestään?

07.04.2006 |

Moikka!

Mulla tänään viikkoja 36+0 ja koska vauva näyttäisi sf-mitan perusteella olevan isokokoinen, pääsin tänään NKL:lle synnytystapa-arvioon. No, siinä ei sitten lantion mittoja katsottukaan kun lääkäri totesi ultralla vauvan olevan paitsi isohko (näillä viikoilla noin 3200g) myös perätilassa! Kysyi haluaisinko itse ehdottomasti käännösyrityksen (lääkäri ei tuntunut uskovan siihen mun kohdalla) mutta koska en halunnut sain sektioajan viikolle 39+0.

Kysymys kuuluukin; onko kenenkään vauva kääntynyt vielä itsekseen oikeaan asentoon viikon 36 jälkeen? Lääkäri epäili tämän mahdollisuutta, mutta kiinnostaisi kovasti tietää onko kenelläkään kokemusta asiasta. Varsinkin kun muksu on aika pulleva ;)

Mukavaa viikonloppua!

Johanna

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli perätilassa koko alkuraskauden. Yritettiin kääntää rv 36, ei onnistunut. Seuraava käännösyritys sovittiin 37 tasan, mutta olikin kääntynyt siinä viikon aikana itsekseen, enkä minä ollut tuntenut mitään (yleensä kuulemma tuntuu selvästi). Niin ja kokoarvio rv 36+0 oli 3200g eli sama kuin sinulla. Joten voi hyvinkin vielä kääntyä itsekseen. Itse olisin kyllä ollut valmis synnyttämään perätilavauvan mielummin kuin mennyt sektioon. Poika syntyi 39+3 ja kokoa oli 4100g ja 54,5cm.

Hansuli

Vierailija
2/3 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoarvio taisi tuolloin olla reilun 3kg luokkaa. Perätilan vuoksi sitten uudessa kontrollissa pari viikkoa myöhemmin ja kappas, kaveri oli kääntynyt oikein päin! Enkä ollut itse edes huomannut... Syntyi sitten alateitse ongelmitta rv 41+3, painoa silloin 4300g.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta juuri ennen lääkärintarkastusta kääntyi yöllä itse oikein päin (näin unta, että olin ulkokäännösessä :))

Syntyessään viikon yliaikaisena poika painoi 4850g. Ja tuon kääntymisen kyllä huomasi. Heräsin siihen, vaikka yleensä en ole potkuihin herännyt.