HEINÄHATTUJEN ALKUVIIKKO 28
~~HEINÄHATUT~~
28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS
29.6. Aatuliina______25/33_2.(06)_______Porvoon sairaala
1.7. Emmi 75____________2.(04)
1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa
1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto
1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS
1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS
1.7. 69emmi69 _____38/39_2.(07)
1.7. Taateliz________81/79_1.
1.7. Mirella_73___________ 2._________PHKS
2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS
3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)
3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS
3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS
3.7. PilviLii _____________ 1.__________K-S KS
4.7. anskur________ 84/82_3.(06, 08)____VAS
4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS
4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs
4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks
4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS
5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs
5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto
5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)
7.7. La80ku _______ 80/83_1.__________ K-HKS
7.7. Mirable________79/75_1.__________ KYS
8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS
8.7. Emppu 74 __________ 3.
8.7. NapNap_______27/26_2.(t06)_______Kos
8-9.7. Miiza76 ___________4.
9.7. Tai___________79/79_3.(01,02)_____Jorvi
9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS
9.7. Yksinäinen 83__ 26/32_1._______SATKS
10.7. AW_83_______83/79_1.__________ NKL/kättäri
10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS
11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl
11.7. satu_________85/82_1.___________K-HKS
12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto
12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks
12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL
13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks
13.7. Ellura _______ 39/42_3.__________Tays
14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS
14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS
15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl
15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala
15.7. Niina ________74/71_3.(03,06)_____K-S KS
15.7. Athina _______ 81/80_3.(01, 03) ____NKL
16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS
16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL
16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS
16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS
16.7. anne-72 ______72/61_4.(p90,p95,p07)_TAYS
16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto
17.7. Ansqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto
17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe
18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS
18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS
18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala
19.7. armasäiti __________ 2.
19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks
19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi
19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys
19.7. -mila-_____________ 2.(07)_______ NKL
19.7. murmelska
19.7. RituRanska___ 29/28_1.
19.7. Jurior09______ 26/26_1.__________ KOKS
20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto
20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS
20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja
20.7. Emiliia _______ 27/29 1. _________ Kätilöopisto
21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________ K-HKS
21.7. Mardu_____________ 2.
22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)
23.7. aurinko02
25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)
25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala
25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää
25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi
26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05 _______Kätilöopisto
27.7. Rachella______35/34_2.(05)
27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS
27.7. Misti74_______ 74/74_2.(05)_______ NKL
28.7. Indifani_______ 77/77_2.
29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS
29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri
30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki
31.7. miranna/cheryll_89/86_1.
JAKAUTUNEET HEINÄHATUT:
22.6. (38+2) Jeevi (2.)............POIKA 2924g 51cm
24.6. (38+3) Vatsansisäinen ......TYTTÖ
25.6. (39+0) äiti-76 (2.)..........TYTTÖ 3640g 51cm
25.6. (38+2) Jenniliini (1.).....TYTTÖ 4240g 54cm
25.6. (39+4) Misti (6.)..............TYTTÖ 3240 g 50cm 34cm
27.6. (38+6) mp_73 (3.)..............POIKA 2690 g 48,5 cm
27.6. (39+3) Palle72 (3.)............POIKA 4500 g 53 cm
28.6. (38+4) näppis84 (4.)...........TYTTÖ 3140 g 48 cm
29.6. (39+4) Miksuliinu (4.).........POIKA 3690 g 51 cm
30.6. (39+4) Helga7607 (2.).............POIKA 2730 g 45,5 cm
3.7. (39+2) Tatar (1.)..............POIKA 3500 g 52 cm
??????????????????????????????????????????
Yhteensä:
5 neiti Kesäheinää ? + 6 Heinähattusta ?
??????????????????????????????????????????
Kommentit (62)
senverran vielä et tos meidän listas on tosi paljon sellaisia jotka ei koskaa ainaskaa kirjoittele tänne yhtää ku niinku joku aikaisemmin jo totes ni tänne pitäs tulla joka päivä monta vauva uutista ku toi lista on nii pitkä.
Ei sit muuta..
Nyt vähän jännää kun mulla lääkäri muutaman tunnin päästä ja sillon tehään varmaan jotain päätöksiä tulevasta!!!
Toiveissa olis käynnistys ja mieluiten jo tänään!!
Rupeen oleen niin valmis tähän odottamiseen!!
Mut eipä mulla nyt kummempia onnea vauvautuneille!!
Anskur rv40+2
Huomenia vaan kaikille! Ja tietty onnittelut kaikille vauvan saanneille... Minulla tehdään suunniteltu sectio tämän viikon Perjantaina, eli odotus on loppusuoralla.. Pikkasen alkaa jännittää. Eniten tässä jännittää se et kuinka täälä pärjätään kotona kun olen sairaalassa. Mies kun ei niin kauheasti ole tätä arkea pyörittänyt... eli pyykin pesu ja ruuan laitto ja meitin 2 vuotiaan hoito... heh miten miehen käy. Meillä kun mies painaa 2 työtä eli aika paljon on töissä, niin minun hommani on ollu tämä kodin pyöritys!! Nyt sen joutuu mies tekemään. Täytyy laittaa joku lappu sille miten toimitaan esim. Meitin 2 vuotiaan ruokailut... ei vaan kyllä se ton pojan hoitaa.
Minulla ei ole limatulpasta ollu mitään tietoa... ekasta pojasta joskus irtosi päivää ennen laskettua aikaa niin poika synty 3 päivää myöhemmin....! Eli toivon ettei se limatulppa irtoakkaan ennen Perjantaita, ettei lähde synnytys käymään. Ettei tarvi tehdä päivystys sectioo....
Mutta nyt taidan mennä aamupalalle...
Anne-72 38+4
Ekana onnea kaikille jo vauvan saaneille! :)
Tietääkö joku onko ihan normaalia, että kun nukkuu kyljellään ja herää siitä muutaman tunnin kulutta niin koko alamaha on ihan älyttömän kipeä? Melkein kyyneleet silmissä saa kääntää kylkeä tai vaan liikuttaa jalkaa. Sama sitten taas toistuu kun on kääntänyt kylkeä ja herää yöllä/aamulla. Sitten alkuun käveleminen on yhtä tuskaa..
Oloa helpottaisi jos saisi nukkua selällään, mutta ei..
Esikoisesta muistan että asennon vaihtaminen oli hankalaa, mutta ei se koskaan koskenut näin! Pitääkö vaan kestää vielä huonolla tuurilla yli kolme viikkoa..?
Muuta erikoista ei omaan napaan. Poju riehuu yhä kipeästi. Torstaina on lääkäri+neuvola niin saa sitten edes tietää mikä tilanne on.
Bejpi, Poju 37+6 ja Eveliina 12/06
Heti näin ens alkuu tarttee sanoo Isosmurffille, että sä oot kyllä ollu mun aatoksissa useemmin kun kerran päivässä.Mietin että miten mahdat jaksella ton flunssan kanssa, sehän on tainnu olla sulla jo vaikka kuinka kauan!Ja tosiaan, vaikka en limatulppaa oo itse koskaan nähny, niin veikkaisin että sitä se keltanen taitaapi olla.Pikasia paranemisia sulle.
Neuvolassa käytynnä:
*sf-mitta 31,5cm (korkein koko raskausaikana), vauva laskeutunu alemmas (neuvolakortissa lukee RT2)
*paino tippunu 350gr/vko
*paineet 110/78, sitä luokkaa ko tähänki asti
*syke 133, meillä oltii viel untenmailla, että meni sitten herättelyks :)
Seuraava neuvola käynti laskettuna, eli 16.7.Sillon tehdään sitten lähetettä ä-polille yliaikaiskontrolliin.Sano vaan, että jos tulee jotain tän 1,5vko aikana niin soittaa todella herkästi.Oli vaan pieni shokki, ku neuvolatäti sano että "mitäs jos tuut seuraavaks ens vkolla sitten laskettuna päivänä?" Siis MitäHäh?Joko se on ens viikolla :D Eipä tuota oo osannu kunnolla ajatella, ennenkun nyt vasta.Niin, ja tosiaan, eipäs viellä iloita..yliajalle tässä kuitenkin mennään.
Omaan oloon: Eilinen päivä meni aikas hyvin, samoin yö ja ilman panacod:ia!Nyt on havaittavissa pienen pientä jomotusta poskessa.Toivon että pysyy kurissa, eikä tarvis särkylääkettä ottaa(Mä kun en tykkää syödä lääkkeitä, muutakun pakosta).Neuvolatäti sano, että nyt saan unohtaa kaikki kotihommat ja lepäillä, olon mukaan pienet kävelylenkit on sallittuja.
Tatar:ille onnittelut, jos en oo viel onnitellu :)
Näin siis jälleen uusi viikko käynnissä.
Miinnu ja Himpula 38+4
Alkuun heti onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille!
Itsellä tosiaan meni juuri tuo l.a. ohi ja vaikka sitä kuinka tietää, ettei se mikään "synnytyspäivämäärä" ole, niin silti jo tänään tuntuu siltä, että kokoajan enemmän kuulostelee fiiliksiään... Supistuksia tulee ja menee päivittäin ja se jotenkin onkin "hankalaa", kun muuten vointi on tosi hyvä, niin sitten nuo supistukset pistää kokoajan rajottamaan elämää kun ei tiedä, milloin sitten ne todelliset synnytyssupistukset alkavat... Olisi huomattavasti helpompaa, kun niitä sitten vain yhtäkkiä synnytyksen alkaessa alkaisi tulla!
Limatulpasta haluaisin sen verran sanoa, että sellaista mikä KUULUU IRROTA ei oikeasti ole olemassa! Se niin kutsuttu "limatulppa" on todellisuudessa kohdunsuulle kerääntynyttä vanhaa limaa/limavuotoa, joka sitten kun kohdunsuu lähtee hieman aukeamaan niin saattaa lähteä pois. Mutta tosiaan sitä limaa voi tulla jo monta viikkoa ennen synnytystä (kuten esim. uudelleen synnyttäjillä kohdunsuu saattaa alkaa aukeamaan jo viikkoja ennen synnytystä hieman) tai sitten sitä limaa/limatulppaa ei tule ollenkaan. Eli ei kannata olla huolissaan kyseisestä asiasta!
Mutta jatketaan taas odottelua, onneksi max. pari viikkoa jäljellä (vaikkakin hermot tässä saattaa mennä).....
-Angie 40+1
Neuvolatäti kysy multa että missä asennossa oon ku herään ja sanoin että pääasiassa joka kerta selällään.Ei kieltänyt nukkumasta sillain, ihmetteli vaan, kun ilmeisesti aika harva nukkuu selällään raskaana?Taisihan siihen olla jotain perusteita ettei saisi (hapen saanti, verenkierto tms)? Aina kun herään öisin niin asetun kyllä jommalle kummalle kyljelle, mutta joka kerta vaan sitä selältään ittensä löytää ku herää.
Miinnu
Mulla on kanssa alavatsa tosi kipeä kun herään yöllä/aamulla, varsinkin jos oon ollut toisella kyljellä liian pitkään. Tuntuu, että se vauvan pää painaa siellä. Itsellä auttaa hieman (välillä vie jopa kokonaan kivun pois), kun käy tyhjentämässä rakon. Se vessaan pääseminen on välillä kyllä tuskien takana. On kyllä tosi inhottava tunne. Selällään ei tunnu ollenkaan ja mä myös monesti yöllä herään siihen, että oon kääntynyt selälleen. Niin ja kuulemma supistuksetkin on kipeämpiä kun on rakko täynnä, sen takia synnytyksen aikana ois hyvä tyhjentää rakkoa.
AW_83 rv 39+3
Nimittäin tuosta limatulppa-asiasta. Mulla ainakin on nyt ollut (kuopuksesta en muista, miten oli) jo jonkin aikaa vuotoa, mutta ei mitään erittäin limaista tai punaviiruista tms. vaan just siten, että miettii, että onko tuo nyt lapsivettä (ei ole). Ylipäänsä koko tämän raskauden aikana on ollut enemmän valkovuotoa kuin aiemmin. Nyt oli välillä taukoa, mutta n. viikko sitten alkoi taas ja sitä jatkuu.
Mulla ei kestä nyt enää pää tätä "olemista". Aion siivota kaappeja tai ikkunoita, sanoi kuka hyvänsä mitä hyvänsä. Ja kauppojen yms. nuohoamista on tiedossa huomenna, niin tänään siivoilen. Eikä tartte edes lapsukaisen syntyä vielä, voisi ihan hyvin kölliä mahassa, niin saataisiin tehtyä loppuviikosta huonemuutoksia, kun saadaan siirtelyapua miehelle. Minä kun en enää taida kuitenkaan jotain sänkyjä ja kaappeja ruveta siirtelemään. Sen verran on edes järkeä päässä... Ja rv:t 37+5
Mulla on myös ollut tuota samaa kipua kuin sinulla ja AW_83lla. Nukun aina kyljellään ja varsinkin kun vessaan lähtee niin ylös pääseminen on vaikeaa, mutta kun olen jo matkalla vessasta takaisin sänkyyn on kipu hävinnyt. Usein käyn vessareissulla sen verran jalottelemassa että käyn keittiössä juomassa, jalottelu on myös auttanut kipuihin. Viime öinä kipua ei ole ollut niin paljon mitä pari viikkoa sitten. Epäilen, että kipua oli sillon enemmän kun vauva laskeutui.
Olen tässä odotellut milloin rinnat alkaisivat antamaan vinkkejä maidosta, mutta ei ole mitään tapahtunut. Nooh, onhan tässä vielä aikaa :)
Pulputtaja 38 + 3
Mulla ainakin yöllä on tooosi kipeä maha/todella voimakkaita supistuksia (herään siis ihan niihin), kun tarttisi käydä vessassa ts. rakon täyttyminen johtaa väistämättä kivuliaaseen supistukseen. Välillä olen miettinyt, että nykyään en tunne ns. pissahätää, vaan kovan supistuksen. Kivaa...
Ja niin kova v...itutus oli että tartti sitä porata kollottaa autossa ennen kun kehtasi kauppaan mennä hakee lohtu jätskiä!!
Kun asiat on vaan niin pirun vaikeita eikä mikään mene niinkun on aatellu!!
Eli kaulaa jäljellä eikä merkkiäkään siitä että vauva syntyis ihan het... proteiinia pissassa ja paineet vähän kohonnu edellis käynnistä!! (aikasemmissa ollu raskaus myrkytys)
Lääkäri lähetti lähetteen äitipolille josta kuulemma sitten soitetaan kun olisi aika mennä sinne näytille!!
Sitten varmaan ultrataan ja suunnitellaan varmaan käynnistystä!! (siis lääkäri ei osannu arvioida vauvan kokoo vaan sano että saattaa olla iso tai sitten paljon vettä tms...)
Että jäi paska olo koko käynnistä!!
Mutta nyt vaan sitten kyttään puhelinta että koska pääsisin sinne äitipolille ja ehkäpä käynnistykseen!!!
Ei vaan enää jaksaisi....mut sori tää valitus virsi jälleen kerran!!!
Anskur rv40+2
Meille syntyi 1.7. poika, rv 39+0. Mitat 3430g ja 48cm.
Onnea kaikille jo synyttäneille ja tsemppiä ja hyvää vointia vielä odottaville!
NapNap
Viime viikolla terkka kysyi että nukunko selälläni, ja sanoin että osan yön juu kun ei tule huono olo. Terkka kuitenkin sanoi että vauva ei siitä välttämättä kovin tykkää, vaikkei tulekaan huono olo, että pitäisi välttää pitkiä aikoja selällään. Ja kuitenkin yössä nukkuisin monta tuntia selällään. En nyt sit ole "uskaltanut" nukkua selällään vaan välillä hereillä ollessa hetken helpottanut kipua.
Mä en oo enää pariin viikkoon heränny vessaan, tai siis heräilen kyllä monta kertaa yössä mutta ei ole tarvetta mennä vessaan.
Yleensä mullakin kipu helpottaa kun kävelee/seisoo mutta ei nähtäväsi tänään. Edelleen sama järkky kipu kävellessä. Ei tunnu yhtään helpottavan, istuminen varsinkaan ei paranna oloa. Tai siis kun nousee istumasta ylös..
No, pakko silti jatkaa huoneiden järjestelyä..
-Bejpi-
Mullepa ei tuosta selällään nukkumisesta ole puhuttu yhtään mitää neuvolassa tai missään, musta tuo menee jo aivan liiallisuuksiin ettei saisi maata selällään. Toki jos huono olo tulee mut muuten nii hohho...
Mulla kans yöllä tosi kipee maha kääntäessä kylkeä..
Tuosta keltaisesta limasta, mulla tulee välillä tosi paksua ja keltaista ja sit taas vähenee ja taas tulee enemmän limaa et en usko et meinaa limatulppaa...
Ja mä oon koko raskauden ajan tehny ihan samoja hommia kun normaalistikin, siirrelly huonekaluja, siivonnu hullun lailla ja siltikin vauva vielä mahassa pysyny, en usko että ne fyysiset rasitukset paljoa meillä ainakaa auta :/
Ahh kuinka levänny olo on kun oon kahtena iltana ottanu nasolinia! Oon saanu nii hyvin nukuttua ku muuten on aivan tukossa koko pää... Kuulemma jotain siitepölyä nyt meneillään että siitä johtuisi..
Hih ihana tänää tuli vaunut matkahuoltoo, tulis vaa mies nii haettais ne.
Mulla tirstaina lääkäri kanssa, saas nähä onko mitää tapahtunu.
Chreryll 36+3
..... apitsi että kyllähän tää odottelu oikeasti alkaa tympimään. Mulla ja toi sama juttu kun nimballa, mikä pissähätä ?? Ei vaan kivikova maha !
Tänään on tuolla takapuolen seudussa ollut sellasta jännää tunnetta ja jopa muutamia, hei kohta alkaa menkat havaintoja - edistystä !! Mulla ei ole mitään mielikuvaa edellisestä kerrasta muuta kuin että käynnistyksen jälkeen supistukset alko 100 % teholla heti vesien mentyä. Eilen tuli myös migreeni, jota suuresti hämmästyin, koska mulla se on aina ollut tämmöinen "menkkamigreeni" päivää tai kahta ennen menkkoja ja raskauden ajaksi jäänyt pois.
Jaa mutta jospa tuo nyt sitten tarkottaiskin jotain edistystä - kääk ! Ehdin tuota migreeniä todella säikähtää, koska toisen kerran alkoi puhehäiriöillä, en saanut siis 10 minuuttiin yhtään järkevää lausetta suusta.
Neuvola on tänään vasta viideltä, katsotaan siitä miten jatketaan, mutta kyllä näitä selänpuolella tuntuvia menkkajomotuksia - aika hiljaisia kylläkin - tuntuu tulevan.
Vauva onnittelut Tatarille ja Napnapille !
Mirella 40+5
Bejpi, neuvolassa ne sano mulle, kun mulla oli myös kävellessä ja istumasta noustessa sitä samaa kipua, etttä se vauva laskeutuu. Se oli noin 1-2 vkoa sitten. Eli varmaan suunnilleen noilla viikoilla millä oot nyt. Ja tänään on ollut taas pitkästä aikaa samaa.
Mulla tulee välillä siitä selällään makaamisesta huono olo, tuntuu ettei saa kunnolla henkeä. Silloin kyllä vaihtaa automaattisesti asentoa.
Nimba, mulla on myös sama juttu, että pissahätä tuntuu vaan kipuna ja paineena.
Ikävää kun Anskurin lääkärikäynti ei sujunutkaan odotusten mukaan.
Cheryll saa tänään vaunut, kivaa! Ei varmaan jaksais oottaa, että pääsee niitä hakemaan ja tutkimaan.
Nyt lounaalle miehen kanssa, kun vielä pystyy käymään ilman häiriötä.
AW_83 rv 39+3
Onnea NapNapille pojasta!
Täällä ollaan edelleen asemissa =) Myöskin sellasta kellertävää jöötiä havaittu, mitä taitaa monella muullakin olla? Tosin esikosta tuli ihan kunnon "tulppa", oppikirjan ohjeen mukaan veriviiruneen kaikkineen...eli jospa tää on vaan jotain muuta vuotoa.. Jee, yksi kipakka supistus kuitenkin havaittu tänään! Tyttöä vaan nauratti ja jäi hokemaan "äitiä supistaa". Taisin olla hiukka koominen näky, kun kesken lauseen piti mennä kaksin kerroin ja vähän venyttää sanomistaan just siinä kohtaa. Ei kuitenkaan siis tyttö säikähtänyt tai mitään. Mies oli kotona siinä viel ja sitäkin vaan hymyilytti...että kyllä täälläkin ehkä jotain alkaa pikkuhiljaa tapahtumaan =)
Selällään nukkumisesta...ei onnistu täällä yhtään, ei edes hetkellisesti tai valveillakaan. Heti sumenee silmissä ja tulee huono-olo =( Oon, kans ymmärtäny, et oma kroppa kyl ilmottaa jos se on huono asento. Th viel sano niinki, että aina ensin tulee äidille huono-olo, ennenku siitä on vauvalle haittaa. Oon siis tähän luottanu, eikä sitä kukaan voi yöllä miettiä jos selälleen kääntyy...
Monella oli myös kovaa alapää kipua. Kuin myös! Ihan tuusana tuo alakerta! Varsinkin ylös nousut ja liikkeelle lähdöt tosi vaikeita. Ihmisten kommenti onkin, jos tuon näke, että joko nyt supistaa, tartteeko lähtee synnärille...jep jep, viimeset 4viikkoo varmaan..
Täällä ollu nyt muutaman päivän hiukka hiljaiseloa masussa. Aina sitä alka kaikkee miettimään... oon liikkeitä laskenu ja ihan keposeen ne tulee tunnissa. Mut siis se semmonen tavanomainen aktiivisuus on tiessään. Kotidoplerinkin omistan ja sillä oon kuitenkin saanu hyvät sykkeet ja hyvillä vaihteluilla n 135-156. Joten yritän nyt rauhottua. Eiks niinki sanota, et vauva vois vähän rauhottua ennen h-hetkeä? Jos oikeen alkaa ahistaa tarttee sit vaan soitella polille..
Niin vielä piti sanomani, että sain kuin sainkin (kehtasin) varattua uuden ajan kampaajalle. Ottivat mut sit huomiselle. Olin kyl tosi nolona, kun tajusivat, et olin se sama tyyppi, joka missas aikansa viime viikolla....
Hepe ja möttönen rv 38+6
mulla kans tulee selällää makaamisesta huono olo, mut ainoastaa sillon ku tulee harj. supistus. Sillo on pakko nousta istuun vähäks aikaa tai kylellee mennä..
Mulla oli tuota kipua jo viikkoja sitten mitä Beijpillä on...
Ja mulla kans varsinkin yöllä kun vessassa käy nii kyl sattuu kauheesti.
Välillä tuntuu että olis kova pissa hätä mut ei sit olekaa ku menee vessaan, onko se sitä paineen tunnetta??
Meilläkin oli tässä pari päivää että vauva ei ollu ollenkaa aktiivinen, kerkesin jo panikoida et täytyykö lähtee käymää jossakin, mutta eilen se oli taas koko päivän tosi aktiivinen ja tänääki liikkunu tosi paljon.. Kait ne välil pitää vaa taukoo ja nukkuu sikeesti päivät tai jotn...
Jeps mies tulee neljän jälkeen vaunujen kanssa kotiin, pääsee niitä tutkaileen!
aloittaa uuen viikon ku unettomuudesta kärsin tuon flunssan takia. Hieman parempi on olo ja sainkin nukuttua su aamuna 6-14 aikas hyvin. Tosin ku tunnin välein käy wc:s ni se katkoo unen.
Hyvä ku sä oot Miinnu saanu helpotusta oloos.
Tatarille ja Vatsansisäiselle onnea vaaveleista.
Mä en haluasi et synnytys nyt käynnistyy mut eilen alkoi tulla sellast paksuu keltaista vuotoo paljon reilummin ku aikaisemmi. Ei ollu mikää köntti vaa niinku tosi sitkeetä paksuu räkää. Oisko sitte sitä limatulppaa???
Maitoakin valuu paljon reilummi ja alapäätä vihloo ja kihelmöi tai se niinku tuntuu puutuneelta. Ja paine on toisinaan tosi kova. Ehkä kroppa valmistautuu sit synnytykseen pikku hiljaa.
Kyllä se sitte voi syntyy kume ny tästä parannuttais, mieski on vaa edellee kipee ja tosi räkänen. En halua et vaava heti jonku viruksen ku lääkäri viel epäili et tää on RS virus joka on paha vastasyntyneille.
No mä oon asennoitunu et täs voi viel mennä kolme viikkkoa ku usein ekat menee yliajalle.
Pitäs vissii yrittää mennä nukkumaan ku aamulla olis heti neuvolakin. Haluaisin et täti tarkastais kohdunsuun tilanteen mut en usko et suostuu vaiks on kätilö koulutukseltaan. Olis kiva tietää onko tapahtunut jotain muutosta.
No hyvää alkavaa viikkoa kaikille.
Is ja Papunen 38+5