Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myrkyllinen ystävä

Myrkkyä sydämessä
20.10.2017 |

Tutustuin uuteen ihmiseen, joka vaikutti aluksi tosi mukavalta. Ajan kuluessa olen huomannut, että puhuu selän takana kaikista "ystävistään" pahaa ja minua piikittelee jatkuvasti pieni hymy huulillaan. Hänen elämässään tuntuu olevan myös paljon konflikteja eri ihmisten kanssa, mutta hän taitavana puhujana osaa kääntää tilanteet aina muiden syyksi. Kannattaisiko tällaisesta tyypistä päästä nopeasti eroon? Mistähän moinen ikävä käytös johuu? Huono itsetunto?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät jo itsekin ap ettei ko. tyypin seurassa tule hyvä olo, siispä älä ole enää tekemisissä. Tuollaiset tyypit riitaantuvat joka suuntaan ja aina on joku draama menossa. Aluksi saattavat vaikuttaa pinnallisesti kivoilta mutta sitten totuus paljastuu. Mikään ei myöskään heidän omasta käytöksestään kiinni vaan syy on aina muissa.

Jotenkin soimaan myös itseäni, että annoin tilanteen mennä näinkin pitkälle, ennen kuin otin etäisyyttä. Kai sitä haluaisi ihmisistä uskoa ennemmin hyvää. Mutta otan nyt etäisyyttä.

Vierailija
22/31 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikissa ihmisissä on tuo puoli, puhutaan selän takana ja vähän piikitellään kun sattuu huono päivä. Ei tuossa mitään uutta, sohvaperunat sarja perusilkee läpileikkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys on yksinkertainen juttu. Oikean ystävän seurassa on hyvä ja helppo olla. Ei tarvitse esittää, ei tarvitse jännittää, ei tarvitse pelätä että toinen suuttuu. Molemmat saavat olla niin kuin ovat. Jotkin ystävyyssuhteet voivat olla myrkyllisiä, rasittavia, väsyttäviä. Ystävyyttä voidaan pitää yllä vain tavan vuoksi tai velvollisuuden tunteesta, vaikka tyyppi olisi miten harmittavainen tapaus tahansa.

Epäaito ystävyys näkyy kauas. Kun puhelin soi, huokaistaan syvään ja sitten vastataan. Kun tapaaminen on ohi, puretaan tuntemuksia: tapaaminen on vienyt enemmän voimia kuin mitä se on antanut.

Silloin ei kyse ole oikeasta ystävyydestä, eikä minun mielestäni kenenkään pitäisi tuhlata elämäänsä ja energiaansa sellaiseen. Elämä on liian lyhyt vietettäväksi ikävien ihmisten seurassa. Jos ystävän on jostain syystä paha olla ja hän on siksi huonolla tuulella, tulee häntä tietenkin tukea. Mutta jatkuvasti piikikäs, ilkeä tai valittavainen ihminen on kokonaan toinen juttu.

(http://www.sss.fi/2016/03/hyvan-ystavan-kanssa-on-hyva-olla/)

Vierailija
24/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vastaava ystävä. On kurjan käytöksen lisäksi aina kavereiltaan vailla jotain apua. Rahaa, autoa tai lapsenvahtia. Ottaa enemmän kuin antaa.

Vierailija
25/31 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin yhtä ystävääni. Kaikki viat ovat muissa ihmisissä. Jokainen miessuhde kaatuu.

Äidissä vikaa, lapsessa myös, entisessä miehessä ja tietysti isässäkin.

Tuleeko mitään mieleen?

Vierailija
26/31 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin yhtä ystävääni. Kaikki viat ovat muissa ihmisissä. Jokainen miessuhde kaatuu.

Äidissä vikaa, lapsessa myös, entisessä miehessä ja tietysti isässäkin.

Tuleeko mitään mieleen?

Narsissi :)

Vierailija
27/31 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

E, A ja J ovat ainakin tällaisia lähemmäs 40 vuotiaista naisia...

Vierailija
28/31 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen ystävä oli. Juuri kuvailemasi virne päällä tietyissä tilanteissa.  Jos sinun ystäväsi hyvät puolet ohittavat nämä huonot puolet niin ehkä häntä voi pitää kaverina. Niin ettei kerro  tai jaa itsestään hirveästi mitään henkilökohtaista. Voi olla kyllä, että tällaisen henkilön kanssa ei voi olla edes kaveri. Yleensä se kaveruuskin varmasti perustuu siihen toisten haukkumiseen ja myös jossakin kohtaa sinun, jonka tajuat ehkä vasta myöhemmin. 

Itse vain katkaisin välit. Hänellä oli todella huono itsetunto. Koki hirveitä alemmuuskomplekseja monia ihmisiä kohtaan, silti puheissaan oli monesti muiden ihmisten yläpuolella. 

Millä tavalla ollaan muiden ihmisten yläpuolella? Mun mielestä usein heikkoitsetuntoiset kokee noin. Olen kuullut näin sanottavan tilanteessa, jossa olin itsekin kuulijana, mutta mielestäni siinä ei ollut kyse itsensä muiden yläpuolelle nostamisesta, vaan toisen kuulijan heikosta itsetunnosta, koska koki näin.

Vierailija
29/31 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on todella matala toleranssi ihmisiin jotka puhuvat pahaa niistä jotka eivät ole läsnä. En vain luota sellaisiin ihmisiin ollenkaan (vaikka oma käsitykseni puheena olevasta ihmisestä olisi suunnilleen yhtä huono).

Avointa konfliktia siedän vähän enemmän.

Vierailija
30/31 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Sama tyyppi on myös todella tunkeileva. Utelee, kyselee, soittaa jatkuvasti. Viestiä pukkaa jokaista kanavaa pitkin. Vaikea otta välimatkaa ilman, että sanoo suoraan.

Minulla oli tuollainen kaveri nuorena 20 vuotta sitten. En ole netissä ja osoite on salainen. Kuulin että tyyppi oli kautta rantain kysellyt minusta, vieläkin! Ne saattavat stalkata aikojen päähän. Ne on tuttavallisia ja utelee jotta voisivat jotenkin käyttää valtaa. Kai niillä on sisällä jotenkin tyhjää.

Mutta voit vaan pitää etäisyyttä. Jos sanot rumasti se voi vaan innostua lisää. Älä näytä sille mitään tunnekuohuja. Älä missään tapauksessa esittele läheisiäsi tai muita kavereitasi hänelle.

Vierailija
31/31 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on tuttavallisia ja utelee jotta voisivat jotenkin käyttää valtaa. Kai niillä on sisällä jotenkin tyhjää.

Tämä on niin totta. Luulen myös, että oma sisäinen tyhjyys (vai kaaos) ja vallankäyttö ovat avainsanoja näille myrkyllisille ihmisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän