Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myrkyllinen ystävä

Myrkkyä sydämessä
20.10.2017 |

Tutustuin uuteen ihmiseen, joka vaikutti aluksi tosi mukavalta. Ajan kuluessa olen huomannut, että puhuu selän takana kaikista "ystävistään" pahaa ja minua piikittelee jatkuvasti pieni hymy huulillaan. Hänen elämässään tuntuu olevan myös paljon konflikteja eri ihmisten kanssa, mutta hän taitavana puhujana osaa kääntää tilanteet aina muiden syyksi. Kannattaisiko tällaisesta tyypistä päästä nopeasti eroon? Mistähän moinen ikävä käytös johuu? Huono itsetunto?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän persoonallisuushäiriöiseltä, kaikki tuntemani diagnosoidut äiriöiset tekee jotain vastaavaa.

"Kun hymyilen samalla kun vittuilen, et saa loukkaantua. Tai jos sanon" ei millään pahalla, mutta..."

Vierailija
2/31 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vielä jatkaa. Erään kerran huomautin hänelle käytöksestään, mutta käänsi tilanteen minun pikkumaisuudekseni kuittamaalla, eikö minulla ole huumoria ja kysyi vielä onko menkat. Nyt alkaa olla mittani ihan täysi.

Veikkaan, että tällainen myrkyllinen ihmistyyppi, edes ymmärrä omaa käytöstään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oman itsesi takia suosittelen että siirrät moisen ystävyyden takalevylle hiipumaan.

Vierailija
4/31 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko itsetunto ja yrittää päteä ihan turhaan, käyttäen muita ihmisiä siihen tarkoitukseen. 

Vierailija
5/31 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse! Mulla oli kerran samanlainen kaveri. Lemppasin sen ja kuulin jälkeenpäin, että oli puhunut minusta ja perheestäni vaikka mitä valheita ympäri kyliä. Eipä kaduttanut, että lopetin homman. Alkaako tyypin nimi H:lla? Kuulostaa niin samanlaiselta...

Vierailija
6/31 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juokse! Mulla oli kerran samanlainen kaveri. Lemppasin sen ja kuulin jälkeenpäin, että oli puhunut minusta ja perheestäni vaikka mitä valheita ympäri kyliä. Eipä kaduttanut, että lopetin homman. Alkaako tyypin nimi H:lla? Kuulostaa niin samanlaiselta...

Miten sait lempattua? Sanoitko suoraan?

Vierailija
7/31 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen ystävä oli. Juuri kuvailemasi virne päällä tietyissä tilanteissa.  Jos sinun ystäväsi hyvät puolet ohittavat nämä huonot puolet niin ehkä häntä voi pitää kaverina. Niin ettei kerro  tai jaa itsestään hirveästi mitään henkilökohtaista. Voi olla kyllä, että tällaisen henkilön kanssa ei voi olla edes kaveri. Yleensä se kaveruuskin varmasti perustuu siihen toisten haukkumiseen ja myös jossakin kohtaa sinun, jonka tajuat ehkä vasta myöhemmin. 

Itse vain katkaisin välit. Hänellä oli todella huono itsetunto. Koki hirveitä alemmuuskomplekseja monia ihmisiä kohtaan, silti puheissaan oli monesti muiden ihmisten yläpuolella. 

Vierailija
8/31 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Aloittaja vielä jatkaa. Erään kerran huomautin hänelle käytöksestään, mutta käänsi tilanteen minun pikkumaisuudekseni kuittamaalla, eikö minulla ole huumoria ja kysyi vielä onko menkat. Nyt alkaa olla mittani ihan täysi.

Kuulostaa vähän persoonallisuushäiriöiseltä. Näillähän useasti sukset ristissä vähän jokaisen kanssa, vikahan ei kuitenkaan missään nimessä ole heissä itsessäään. Nämä ovat uskottavia, koska oikeasti uskovat, että vika on muissa. On vääristynyt käsitys itsestä, projisoi oman huonon käytöksen muihin. Valitettavasti tällaisen henkilön lähipiirissä on aikaa myöden todella raskasta olla. Varsinkin jos on diagnosoimaton tapaus, niin eihän siitä miksikään muutu. Läpi elämän näillä tulee vastaan henkilöitä,, joiden kanssa tulee konfiliteja samoista asioista mutta silti ovat kykenemättömiä tarkastelemaan itseään objektiivisesti. Surullista mutta itseään pitää myös suojella. 

Vierailija
9/31 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkkyä sydämessä kirjoitti:

Tutustuin uuteen ihmiseen, joka vaikutti aluksi tosi mukavalta. Ajan kuluessa olen huomannut, että puhuu selän takana kaikista "ystävistään" pahaa ja minua piikittelee jatkuvasti pieni hymy huulillaan. Hänen elämässään tuntuu olevan myös paljon konflikteja eri ihmisten kanssa, mutta hän taitavana puhujana osaa kääntää tilanteet aina muiden syyksi. Kannattaisiko tällaisesta tyypistä päästä nopeasti eroon? Mistähän moinen ikävä käytös johuu? Huono itsetunto?

Jotkut puhuvat ja haluavat pahaa. Nostaa ja laskea ihmisiä ylös ja alas.

Uhrit käyttäytyvät joskus samoin, koska ovat alistuneet sairaaseen käytökseen.

Vierailija
10/31 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän puhuu pahaa toisista sinulle, mitä todennäköisimmin hän myös puhuu sinusta pahaa toisille selän takana.

Vierailija
11/31 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli täysin samanlainen "kaveri". Pikkuhiljaa jätin vastaamatta puheluihin enkä enää tavannu. Helpotti kummasti

Vierailija
12/31 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veetuilee ja hymyilee päälle. Ah, entinen anoppini! Ei ollut pelkästään miniälle varattu tämä käytöstapa. Hän teki sitä kaikille, paitsi lapsilleen ja miehelleen.

Itketti milloin ketäkin. Ja juuri kuten Ap. sanoi, piti muita herkkänahkaisina.

Puhui -kaikista- ilkeästi selän takana. Aiheeksi kelpasi vaikka vihkijäksi valittu naispappi. Kaivoi itsekunkin kipeimmät asiat esiin tryffelikoiran tarkkuudella , ja tökkäsi niihin, mieluiten isossa seurassa, että uhrin kärsimyksellä olisi mahd monta kuulijaa.

Ihmetteli kyllä, kun ei kukaan soita hänelle.

Vierailija
13/31 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Jos vielä olet tekemisissä ja joudut samaan tilanteeseen, testaa huviksesi kysyä ihan rehellisesti, mitä haluaa saavuttaa toisten piikittelyllä. Voi myös olla ymmärtävinään tuollaiset kysymykset kirjaimellisesti ja vastata ihan neutraalisti, "on minulla paljonkin huumoria" tai "ei ole juuri nyt menkat, kiitos kysymästä".  

Piiloviestit ovat se asia, mikä usein tekee sen, että myrkyllisen ihmisen kanssa on epämiellyttävää, mutta joiden vaikutuksesta tämä henkilö nauttii. Ei ehkä ole helppoa, mutta kannattaa olla mahdollisimman paljon reagoimatta piiloviesteihin ja leikkiä vaikka vähän hölmöä ja ottaa hänen sanomiset kirjaimellisesti ja neutraalisti.  

Vierailija
14/31 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän puhuu pahaa toisista sinulle, mitä todennäköisimmin hän myös puhuu sinusta pahaa toisille selän takana.

Kyllä. Näin ajattelen itsekin ja olen asian tiedostanut jo jonkin aikaa. Juuri siksi ei nautikaan enää luottamustani. Teillä on ollut hyviä ajatuksia. Ehdottomasti otan nyt välimatkaa. Saa "ystävyys" hiipua pois.

Vierailija
15/31 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä yksi juuri tuollainen kaveri. Äidiltä oppinut, joka myös henkisesti pahoinpiteli kaveriani lapsesta pitäen. Kaverillani myös masennusta jne. Usein purkaa huonoa oloaan muihin.

(Itsellä ei helposti mene tunteisiin ja ymmärrän mitä kaverini käy läpi, vaikkei se oikeutakaan häntä pahaan käytökseen. Saan myös vastakaikua ystävyydellemme, aina silloin tällöin. Siksi olemme vielä kavereita. Hänessä on myös paljon muuta, mistä pidän, ja hän itsekin tiedostaa kuinka törkeä joskus on.)

Mieti tarkkaan, jaksatko olla tuollaisen ihmisen kanssa väleissä. Aina se ei kannata.

Vierailija
16/31 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sellainen kaveri joka puhui monesta tuntemastaan ihmisestä ja päivitteli niiden elämää.

Mitähän se puhui musta niille muille?

Vierailija
17/31 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainenkin tuttavaversio löytyy, jolla on tapana ensimmäisen kerran ihmisen kohdattuaan olla sitä mieltä, että olipa ihana ja mukava ja ystävällinen, mutta ajan myötä alkaakin haukkua samaa tyyppiä ja vääntää jokaisen luonteenpiirteen jotenkin negatiiviseksi. En tiedä, onkohan sekin jokin yleinen kuvio. 

Vierailija
18/31 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tyyppi on myös todella tunkeileva. Utelee, kyselee, soittaa jatkuvasti. Viestiä pukkaa jokaista kanavaa pitkin. Vaikea otta välimatkaa ilman, että sanoo suoraan.

Vierailija
19/31 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sellainen kaveri joka puhui monesta tuntemastaan ihmisestä ja päivitteli niiden elämää.

Mitähän se puhui musta niille muille?

Ahdistavaa!

Vierailija
20/31 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät jo itsekin ap ettei ko. tyypin seurassa tule hyvä olo, siispä älä ole enää tekemisissä. Tuollaiset tyypit riitaantuvat joka suuntaan ja aina on joku draama menossa. Aluksi saattavat vaikuttaa pinnallisesti kivoilta mutta sitten totuus paljastuu. Mikään ei myöskään heidän omasta käytöksestään kiinni vaan syy on aina muissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi