Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epstein-Barrin virus

suru
20.10.2017 |

Onko kenelläkään ollut tuota virusta, tai tiedättekö siitä mitään? Olen todella huolissani, sillä hoitaja soitti tänään että verestäni on löytynyt Epstein-Barrin viruksen igG vasta-aineita todella runsaasti, muttei kertonut yhtään sen enempää että mitä tämä tarkoittaa ja miten tästä eteenpäin. Sanoi, että lääkäri soittelee myöhemmin ja saa kertoa tarkemmat tiedot.
Jäi todella surullinen ja epävarma olo.
Viitearvot tuossa viruksessa ovat siis alle 5 U/ml, kun minulla tuo oli 332 U/ml. Jäi surullinen olo, kun ei voinut edes varmaksi kertoa onko jotain vakavaa.
Olen nuori alle 25 v. nainen. Voitteko kertoa noista viitearvoista jotain, jos tiedätte yhtään?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli sulla on mononukleoosi? Sitähän tuo virus aiheuttaa. Oletko kipeänä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oireinasi ollut ns pusutautiin sopivat?

Vierailija
4/27 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen välillä, ja välillä en mutta tätä on kestänyt jo yli puoli vuotta. Voiko nuo arvot olla yhteydessä lymfoomaan, kun ovat noin tajuttoman korkeat?

Vierailija
5/27 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan toipuminen saattaa kestää joitakin kuukausia. Hyvä että olet käynyt lääkärissä ja verikokeet otettu.Niistä varmaan selviää missä mennään.

Vierailija
6/27 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan mono monta kk ennenkuin yksi mua hoitavista lekureista tajusi mistä on kyse vaikka kaulan ympärysmitta oli  kasvanut senttikaupalla.

Vierailija
7/27 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lymfoomahan ei nosta virusarvoja, vaan pitkään korkeat virusarvot altistavat sille. Siksi on hyvä, että nyt hoidetaan :) Mononukleoosi tosiaan voi vaatia hyvin pitkän toipumisajan.

Vierailija
8/27 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi lääketieteeseen pätkääkään näissä mikrobijutuissa. Ne lääkärit eivät tiedä oikeastaan mitään. Ilmeisesti kuvittelevat että viruksia ei voi hoitaa mikrobilääkkeillä, ja se vielä että antiviraalit ovat täysin kyseenalaisia lääkkeitä, joita lääkefirmat ovat keksineet tehdäkseen massia, eli rahaa. Ne ovatkin kalliita, eikä tehoa ole koskaan osoitettu vakuuttavasti. Malarialääkkeet tehoavat myös bakteereihin. Elimistössä on tuhansia eri mikrobeja, jotka ovat toinen toistaan tuhoisampia, valitse yksi, saat tuhat.

Vierailija
9/27 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia EBV IgG-vasta-aine lukemia teillä muilla on mononukleoosissa ollut ? Olisin kiitollinen jos joku vaivautuisi kertomaan. Huolestuttaa tuo yli kolmensadan lukema, kun viitearvot ovat alle viisi.

Vierailija
10/27 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
11/27 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen välillä, ja välillä en mutta tätä on kestänyt jo yli puoli vuotta. Voiko nuo arvot olla yhteydessä lymfoomaan, kun ovat noin tajuttoman korkeat?

Minulla toipuminen mononukleoosista kesti vuoden. Akuutti vaihe oli hirveä, kurkkukipu sellaista etten koskaan ole kokenut ja sitten rauhaset turvoksissa sen vuoden, väsytti jatkuvasti, välillä infektioita eli vastustuskyky alentunut jne. Viitearvoista ei silloin sinällään puhuttu tai en muista niistä. Mutta ihan normaalina tuota vuoden toipumisaikaa lääkärit pitivät.

Vierailija
12/27 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti vuoden.

Vierailija
13/27 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on mononukleoosi, kuten täällä sanottu. Toi on varmasti paskin virus sairastaa aikuisiällä. Oireet kestävät, ja voi jäädä/usein jää pidempi kestoinen väsymys päälle. Lepää nyt kunnolla ja anna itsesi parantua. Se akuuttivaihe kestää varmaan n. 3vkoa.

Vierailija
14/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos on kestänyt 4 kuukautta? :/

Vierailija
15/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavina päivinä voi paheta. Varaudu ottamaan rauhallisesti, jotta toivut ja  ei tule jälkitauteja. Oli pahempi kuin sikotauti, jonka myös olen sairastanut.

Onko sinun kaulasi imusolmukkeet turvoksissa? Nauti viileää. Esim jäätelöä ja keittoja. Minun kaulani turposi niin paljon, että en saanut suutani kokonaan auki. Jalatkin menivät yllättäen alta, eivät kannatelleet minua, johtuen veren tilapäisistä muutoksista (mononukleoosi vaikutti samalla tavalla heikentävästi kuin leukemia, mutta onneksi ei ole syöpä kyseessä).

Olisi kannattanut oleilla vain kotona. Alussa en tiennyt, että pahenee. Viikon ajan tilanne paheni ja sitten alkoi helpottamaan. Jos mahdollista, niin älä asu yksin. Minä sain valmista ruokaa äidiltäni, enkä olisi päässyt itse esim kauppaan, kun tauti oli pahana. Onneksi se ei turvottanut kurkunpäätäni. Hengitin hyvin. Hengästyin kyllä ihan vessassa käynnistäkin.  Toinen viikko oli jo helpompi, mutta vältin rasittamasta itseäni liikaa ainakin kaksi kuukautta. Sain taudin suutelemisesta! 

Vierailija
16/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta 15. Kyllä kaulani imusolmukkeet ovat minimaalisesti turvoksissa, mutta mikä oudointa niin suurimmat imusolmukkeet ovat oikeassa nivusessa.

Ja ehkä vielä oudompaa on se, että minulla ei ole minkäänlaista kurkkukipua eikä peitettä kurkussa, ja silti vasta-ainelukemat olivat hurjat.

Onkohan tämä varmasti mononukleoosia?

Vierailija
17/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sinulla on lääkäri?

Vierailija
18/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin sinulla on lääkäri?

Marraskuun lopussa.

Vierailija
19/27 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Kiinnostaisi tietää millainen tilanne sinulla nyt on? mistä kohonneet arvot johtuivat?

Itselläni ollut vuoden imusolmukkeet kaulan alueella turvonneina ja nyt kyseisessä verikokeessa tulos oli yli 400!! tulos kuitenkin myös negatiivinen, joten hieman mietityttää mi tarkoittaa..

Kipeänä en ole.

Toivottavasti saan vielä teiltä/sinulta vastauksia :)

Vierailija
20/27 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkäri sanoi??