Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
1561/1605 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiiik! Kirkalla on uusi biisi Mamy blue.

Vierailija
1562/1605 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni meni naimisiin viime lauantaina. Oli jo aikakin, kun susiparina ovat eläneet jo viisi vuotta!

Varmaan on pulla uunissa, kun nyt on kiire naimisiin.

Hyvä että menivät naimisiin! Ei tullut AU-lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/1605 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni meni naimisiin viime lauantaina. Oli jo aikakin, kun susiparina ovat eläneet jo viisi vuotta!

Varmaan on pulla uunissa, kun nyt on kiire naimisiin.

Hyvä että menivät naimisiin! Ei tullut AU-lasta.

Niin on! Voi mikä häpeä olisikaan ollut avioton lapsi.

Vierailija
1564/1605 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri asuu tien toisella puolella omakotitalossa. Sen isä on pankinjohtaja, ja niillä on astianpesukone. Siis kone, joka tiskaa astiat! Siihen pitää kuulemma ostaa jotain erilaista tiskiainettakin. Mikshän tavallinen Fairy ei käy?

Vierailija
1565/1605 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ensimmäinen Armi&Danny show Pertunmaalla. Pakko mennä, kun siel on ihan hirveesti porukkaa. Vaik onha noi ällöjä.

Onneks pääsee taukoilemaan lavan ulkopuolelle. Kannon juureen piilotettu Marlin Helmeilevä Omenaviini säilyy kivan viileänä.

Sirpa vuonna 1977

Vierailija
1566/1605 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri asuu tien toisella puolella omakotitalossa. Sen isä on pankinjohtaja, ja niillä on astianpesukone. Siis kone, joka tiskaa astiat! Siihen pitää kuulemma ostaa jotain erilaista tiskiainettakin. Mikshän tavallinen Fairy ei käy?

Mikä on Astianpesukone?

Pulsaattori pyykinpesukoneen tiedän. Ei siinä voi kyllä mitään astioita pestä. Nyt en ymmärrä yhtään.

Vierailija
1567/1605 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna ensimmäinen Armi&Danny show Pertunmaalla. Pakko mennä, kun siel on ihan hirveesti porukkaa. Vaik onha noi ällöjä.

Onneks pääsee taukoilemaan lavan ulkopuolelle. Kannon juureen piilotettu Marlin Helmeilevä Omenaviini säilyy kivan viileänä.

Sirpa vuonna 1977

Marlin Omenaviini on kyllä hyvää se maksaa 10 markkaa. Myös Vodkalime on hyvää se taitaa maksaa 11 markkaa? Sain maistaa Vodkalimeä Maikin pullosta pienen huikan viime perjantaina diskon takana.

Tv. Marja-liisa 16v.

Vierailija
1568/1605 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä vielä mustavalko-tv vai ihan väritelevisio jo? Olisikohan Asa hyvä väritelevisiomerkki?

Varmaan sekin on ihan hyvä merkki, mutta Salora on meidän valintamme ja sitä voin lämpimästi suositella! Meillä on Saloran televisio. Se on vahva ja laadukas. Se on kiinnitetty pyörälliseen, metalliseen telineeseen, mikä tekee mm. siivouksesta helpompaa: ei tarvitse nostella painavaa televisiota siivouksen lomassa, vaan se siirtyy kivasti pois tieltä tuon pyörällisen telineen ansiosta. Katsopas tätä mainosta, miten hienoja nämä ovat!

https://i.pinimg.com/736x/a2/9e/25/a29e2558b9ee08b4c32362111ea41dc4.jpg

Meillä on tuo malli ja väri numero 5 sekä siihen sopiva teline, jollainen näkyy mallin numero 1 alla.

Terveisin Terttu Enström, Lohjan taajama-alueelta

Vähänkö on hieno tuo levysoitin numero 11. Olis kiva ko sais tollasen niin voisin soittaa Cumuluksen ja Marionin levyjä. Tom Tom Tom Tom Tom on ihana!

Tai Kake Singersin Me halutaan olla n""""""""ä.

Vierailija
1569/1605 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkasko kukaan kirjotteleen mun kanssa? Kuva ois kiva ylläri.

"Foto olis kiva ylläri!" Osattiin sitä enklantia jo silloin...

Joo. Arvaas vaan kuinka vaikeaa on, kun ei voi lapsiaankaan auttaa koulutehtävissä enää. Kun niillä on sitä enkkuakin. Meillä oli vain saksaa ja ruotsia, minulla ja miehellä. Yhtenä päivänä tyttö tuli kirjan kanssa kysymään miten tämä äännetään ja näyttää sanaa, no minä neuvon vanhasta muistista että eahh, se h silleen kuin olis räkää kurkussa. Ja seuraavana päivänä se tulee poraten valittamaan kun neuvoni mukaan oli lausunut ja kaikki nauroi, kun oikeasti se onkin iits.

Puhumattakaan siitä joukko-opista sitten. Jotain kommunisiten höpötyksiä ne joukkojutut varmaan, ja ettei lapsia enää opeteta laskemaankaan että taloudesta jotain tajuaisivat.

Eikös Neil Hardwick opeta englantia televisiossa, where's the cat? Cat is in the moon!

Joo, Hello,Hello,Hello!

Vierailija
1570/1605 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Tansseissa oli yks J. Se on ihana. En voi päiväkirjaankaan kirjottaa mitään, kun pelkään et toi utelias pikkusisko lukee sitä. Vaik vaihan piilopaikkaa niin usein, etten itekkään aina löyä.

Alahetekan pohja alkaa kyl tuntua selässä, pääsisimpä puusohvaan nukkumaan. Mutta vasta sitten kun isosisko lähtee sairaanhoitajakouluun.

Äiti ehdotti mulle talouskoulua oppikoulun jälkeen, mut emmä tiiä. Joutuis asuun pois kotoa. Hirmu vaikea tietää, mitä tekis isona. Pitäis osata valita oikea ammatti, mitä tekis sitte loppuelämän. Toisaalta olis aika viksu idea, jos aikuisenakin viel vois opiskella uuen ammatin.🤔

Vierailija
1571/1605 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minulla on uusi sukunimi. Matin kanssa vietettiin häät. Ja tästä lähtien olen Maija Mäkinen. Maija Virtanen on mennyttä.

Tv. Maija Mäkinen.

Vierailija
1572/1605 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoia kirjoitti:

Piia-64 kirjoitti:

Minun mielestäni Suomessa on eri hyviä naislaulajia! Vicky Rosti, Mona Carita, Taiska, Satu Pentikäinen, Meiju Suvas, Maarit, Muska, Eini ja vaikka keitä!

Ja Taiska!

Katoppa kuka Mona Caritan jälkeen🤭

Vierailija
1573/1605 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähteeks joku Pellen keikalle huomenna, Rattus lämppärinä.

Minä voisin lähteä. Mulla on sellanen Pellen juliste missä sillon se pellepuku päällä. Ei kai sitä ois saanu ottaa! Mut ku Pelle on niin ihana ja moottoritie on kuuma!

En oo koskaan moista julistetta nähnytkään ja miten moottoritien kuumuus liittyy Pelle Miljoonaan?

Samaa ihmettelen. Mikä moottoritie on kuuma ja miksi? Palaako kenties Nelostie?!

Moottoritie on kuuma julkaistiin 1980. Nyt eletään 70-lukua.

Vierailija
1574/1605 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähteeks joku Pellen keikalle huomenna, Rattus lämppärinä.

Minä voisin lähteä. Mulla on sellanen Pellen juliste missä sillon se pellepuku päällä. Ei kai sitä ois saanu ottaa! Mut ku Pelle on niin ihana ja moottoritie on kuuma!

Moottoritie kuumui 1980.

Vierailija
1575/1605 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kun noi farkkujen leveät lahkeet menee koko ajan polkupyörän ketjujen väliin. Lisäksi ne on sitten mustassa rasvassa koko ajan ja äiti valittaa!

Pyykkipoika pitää lahkeet kurissa.

Vierailija
1576/1605 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Kekkosen. Se saapui mustalla, vaakunakilpisellä amerikanraudalla Keskuskadulle Stockmannia vastapäätä. Oli menossa valokuvaukseen Kuvasiskojen studiolle. Naiset ottivat UKK:n kadulla vastaan ja olivat levittäneet punaisen maton jalkakäytävälle.

Vierailija
1577/1605 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sex pistols ei päässytkään Suomeen:'(

Vierailija
1578/1605 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nilkka nyrjähti kun olin tansseissa uudet korkkipohja sandaalit jalassa. Niissä on aika korkea se pohja. Punaiset posket, syksy yö, siniset silmät...kaiken lyö. Kappale kauneinta Suomea. Reijo Kallio on kyllä hyvä laulamaan ja se vihellys!

Kyllä tuon kappaleen lauloi ja vihelsi Erkki Junkkarinen!

Vierailija
1579/1605 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt siis tarkoitus kertoa tyyliin kuin itse olisit lapsi tai nuori 70-luvulla vai ihan aikuisten oikeesti, millaista elämää elettiin 70-luvulla?

Kun nyt suurin osa kertoo koulu- ja teini-ikäisen kielellä ja -tasolla?

Ei siinä mitään pahaa, mutta olisi mukava kuulla myös hieman aikuisempia juttuja siltä ajalta.

Muistan kun menin (aikuisena) kauppakouluun ja vein lapsen tarhaan. Kumpaakaan ei enää taida näillä nimillä olla. Autona oli Fiat 600 eli pompannappi.

Kun lapsi sairastui enkä voinut viedä tarhaan tuli kotiin kodinhoitaja sairaspäiviksi.

Ajatella, että silloin ihan tavallinen (ei varakas) ihminenkin saattoi saada kotiinsa kodinhoitajan ja pystyi sen myös maksamaan, eli maksu oli niin kohtuullinen.

OHIS koskee 80-lukua. Oli varmaan v. 1986, koska lapsi oli tarhassa eikä enää päiväkodissa. Sairastui vesirokkoon ja tuli myöskin kahtena päivänä kodinhoitaja kotiin. Tuntui tosi ylelliseltä tulla kotiin kun siellä oli leivottu ja keitetty makkarasoppaa. Ainoa miinus oli, että olisin itse keittänyt litran kattilallisen siitä makkaramäärästä. Oltiin todella köyhiä tuolloin ja mietin, että miten saan rahat riittämään kun piti ostaa leipomistarpeetkin. 

No huh, lastentarha oli ennen päiväkotia. Minut vei äiti tarhaan. Oli myös esikoulu.

Vm-71

Vierailija
1580/1605 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesimies84 kirjoitti:

Miten olis Lou Reed, Iggy Pop, David Bowie, Led Zeppelin, Deep Purple, Uriah Heep, Black Sabbath, Queen, AC/DC, Kiss, Rainbow, Ramones, Sex Pistols ja The Clash.

Ei muutaku Bohemian Rhapsody leffaa tsiigaamaan leffateatteriin nyt marraskuussa, ensi-ilta on nyt 2.11.2018. Rami Malek Freddie Mercuryna. 👍😉

Kyllä minä nuo bändit 70-luvulta muistan👍😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä