Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
1441/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär haluaa vaihdepyörän. Mitä ihmeen hömpötyksiä ne semmoiset on, voisko joku selittää? Pitää kuulemma olla joku Kreskent tai joku semmoinen, en yhtään ymmärrä. Kyllä Kombi on vielä ihan hyvä, se pitää kelvata! Menkööt mansikanpoimintaan ja ostakoot omilla rahoilla sitten. Suonenjoelle kyllä pääsee mansikanpoimintaan. Niin tytär on 14-vuotias, onko se edes turvallinen semmoinen Kreskent?  Nimim. äiti-ihminen Perähikiältä. 

Naapurin tytöille oli ostettu viisivaihteiset Tunturi-pyörät. aika tyyriin näköiset. Sanoin meidän tytöille, että kesätyörahoista voivat itse ostaa jos haluavat. Mansikanpoimintaan ovat lähdössä kuukaudeksi. Heillä on ihan hyvät naistenpyörät, Eila- tädiltä on toinen saatu ja toinen ostettiin käytettynä, T- kaupan ilmotustaululla joku kauppasi.

Vierailija
1442/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär haluaa vaihdepyörän. Mitä ihmeen hömpötyksiä ne semmoiset on, voisko joku selittää? Pitää kuulemma olla joku Kreskent tai joku semmoinen, en yhtään ymmärrä. Kyllä Kombi on vielä ihan hyvä, se pitää kelvata! Menkööt mansikanpoimintaan ja ostakoot omilla rahoilla sitten. Suonenjoelle kyllä pääsee mansikanpoimintaan. Niin tytär on 14-vuotias, onko se edes turvallinen semmoinen Kreskent?  Nimim. äiti-ihminen Perähikiältä. 

Naapurin tytöille oli ostettu viisivaihteiset Tunturi-pyörät. aika tyyriin näköiset. Sanoin meidän tytöille, että kesätyörahoista voivat itse ostaa jos haluavat. Mansikanpoimintaan ovat lähdössä kuukaudeksi. Heillä on ihan hyvät naistenpyörät, Eila- tädiltä on toinen saatu ja toinen ostettiin käytettynä, T- kaupan ilmotustaululla joku kauppasi.

Lainasin broidin 12-vaihteista, t-risteyksessä unohdin että on vain käsijarrut, pöpelikköön kaaduin, ei sattunut onneksi mitään...

Vaarallisia vehkeitä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa oli perunamaitoa ruokana. Hyvä kun on ilmaista ruokaa Suomen koulussa.

Tuo nyt on varmaan jotain 1950-lukua. Meillä oli 1970-luvulla hyvät monipuoluset ruoat koulun keittolasta ja välipalat myös mm. Jogurttipurkki, pieni rusinalaatikkobjoskus jopa tikkujäätelö.

Täh, missä sä oikein asut? Ei meillä mitään välipaloja ole! Ihan ok ruokaa kyllä yleensä, mutta ei välipaloja. Rusinalaatikkoboksin voi saada joulujuhlan lopuksi, ja pari piparia lisäksi. Jäätelön saa kevätjuhlan päätteeksi.

Meidän koulussa joka joulu ollaan saatu koulusta ruskea paperipussi jossa on omena, pipari, pieni rusinalaatikko ja pari Fazerin- parhaat karkkia.

Vielä sellainen nätti enkeli- kiiltokuva liimattu pussin päälle ja sidottu punaisella sinetillä. Ja välipalaa saadaan kerran viikossa. Jugurtti, viili tai appelsiini, omena tai mandariini.

Mutta me asutaankin kun Lapissa.

Tv. timo

Vierailija
1444/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä nää Flora margariinit, ja kivoja tarroja mukana. Saa lätkiä niitä vaikka autonkylkiinkin.

Lipton-teestä saa kanssa kivoja tarroja.

Vierailija
1445/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se kävi tuuri, kun lasten serkku on kymmenen vuotta vanhempi ja häneltä saadaan lapsille vaatteet, kun käyvät hänelle pieniksi. (Tällainen pieni kehumisviesti tähän väliin pitkän sivujakausotsatukan takaa.)

Vierailija
1446/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin telttaretkellä Kainuussa ja Lapissa, ja meidän pojat halusi tietysti joka paikkakunnalta ostaa sellaisen kankaisen matkailumerkin. Ja nyt minun pitäisi ommella ne niiden takkeihin. Kauhea työ! Olisipa nekin vain tarroja, niin saisivat liimata vaikka sängyn laitaan. Tai olisivatpa tyttöjä niin voisivat ommella itse.

Vierailija
1447/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku selittää minulle tämän koulu-uudistuksen? Ensin on siis ala-aste, sitten yläaste, ja lopuksi keskiaste? En ymmärrä miten se noin voi mennä. 

Vierailija
1448/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pikkupoikana oranssinvärinen Velamos -merkkinen vaihteeton pyörä, jossa oli alkuun apupyörätkin :P Muistaakseni se oli jo 70-luvun lopulla, ainakin 1979.  Sitä ennen oli jokin kolmipyöräinen.

Vierailija
1449/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin telttaretkellä Kainuussa ja Lapissa, ja meidän pojat halusi tietysti joka paikkakunnalta ostaa sellaisen kankaisen matkailumerkin. Ja nyt minun pitäisi ommella ne niiden takkeihin. Kauhea työ! Olisipa nekin vain tarroja, niin saisivat liimata vaikka sängyn laitaan. Tai olisivatpa tyttöjä niin voisivat ommella itse.

Minä olen ommellut matkailumerkkejä minun ja Einon anorakkeihin. Meillä on vain tyttöjä 4 kappaletta niin he ompelevat itse merkkinsä. Poikalapsien kanssa on varmaan enempi työtä uskoisin.

Tv. Anna-liisa.

Vierailija
1450/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa oli perunamaitoa ruokana. Hyvä kun on ilmaista ruokaa Suomen koulussa.

Tuo nyt on varmaan jotain 1950-lukua. Meillä oli 1970-luvulla hyvät monipuoluset ruoat koulun keittolasta ja välipalat myös mm. Jogurttipurkki, pieni rusinalaatikkobjoskus jopa tikkujäätelö.

Täh, missä sä oikein asut? Ei meillä mitään välipaloja ole! Ihan ok ruokaa kyllä yleensä, mutta ei välipaloja. Rusinalaatikkoboksin voi saada joulujuhlan lopuksi, ja pari piparia lisäksi. Jäätelön saa kevätjuhlan päätteeksi.

Oot varmaan etelä-Suomesta ja käyt vielä oppikoulua. Meillä peruskoulussa on välipala, mutta veli on vuoden vanhempi ja oppikoulussa ja heillä ei ole. 

Meillä Joensuussa on peruskoulu jo, mutta ei mitään välipaloja.

Ja ruokalassa pistetään niitä voinappeja toisen tuolille juuri kun olet istumassa. Kuljet sitten lopun päivää kusennnäköinen tumma rasvaläikkä farkun persuksissa, ja pyykkiäkin tulee. Kyllä pitäisi ruoasta maksu olla edelleen niin loppuisi tuollainen pelleily.

Vierailija
1451/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki että joka toisen lapsen nimi on Sari, Kari, Mari tai Jari?

80-luvulla, jopa Englannin kielikurssilla paikallinen opettaja sanoi jokaisella suomalaisella tytöllä on Nina tai Sari nimenä. Nyt se on Stella, Isla, Laura tai Essi, ehkä Aava tai Alva. Vanhainkodissa on monta Ainoa ja Marjattaa. Suomalaista laumasieluisuutta ja pelkoa joukosta erottumisesta.

Nina ei ole koskaan ollut suosituimpien nimien joukossa.

Vierailija
1452/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin tytölle semmoinen karvahattu, jonka takaraivolla roikkuu jonkun elukan häntä.

Kuulemma semmoinen pitää nykyään olla. Tähän asti on kelvanneet serkun pieneksi jääneet hatut ja vaatteet.

Vierailija
1453/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko teille Valitut Palat? Se on kyllä hyvä lehti.

Vierailija
1454/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni unohtaa aina avainkaulanauhansa kotiin. Nytkin oli leikkimässä nurkkajussia ja huutaa pihalla: äiti tuu ikkunaan, täällä huutaa Minna

Vierailija
1455/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Housut repes persuksista. Ihan uudet, ja märkinä puin päälle, olis pitänyt venyä. Tulispa sellanen muoti, että farkut voi olla revenneitä!

Hyi kauhistus! Ei valmiiksi rikkäisiä kukaan osta. Aivan outoja puhelet.

Vierailija
1456/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt loppui pyykin käsin peseminen. Voitin Bingossa meille pulsaattorikoneen. Siinä on sellainen veivattava puristin joka puristaa vedet pyykistä pois.

Jaa. Meillä taas on tällainen automaattinen UPO Pesukarhu. Elämmehän sentään vuotta 1975.

Terveisin Terttu Enström, Lohjan taajama-alueelta

https://1.bp.blogspot.com/-zBQxtuxJ4Ww/YDAA1hRPzgI/AAAAAAAALvU/mwVn0v2l…

Kyllä Upo Pesukarhu on ihan paras pesukone! Ei kaduta, että siihen investoitiin.

Se vaan, että pitää vahtia kun se alkaa lingota, ja sitten rönöttää tai istua päällä, kun muuten se pomppii ulos kylpyhuoneesta tai seinää päin.

Terveisin Marja Karstulasta

Vierailija
1457/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko että Suosikin lekuri vastaa jo ens numerossa? Kysyin et voinx olla raskaana kun yrjöttää aamulla eikä oo niitä "päiviä" ollu. Alkaa hermostuttaa tää odottaminen.  

Vierailija
1458/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, minkälaisilla pyörillä teidän ala-asteella olevat lapset ajelee? Meidän tytölle hankittiin 7-vuotiaana Tunturi Poni, keltainen sellainen, ja maksoi tosi paljon, 300 markkaa. Mutta onhan se tosi luotettava merkki, pyörä kestää varmasti kauan.

Me ostettiin Nopsa Kombi, kun niitä myy Kesko eikä kylällä ole muita kauppoja.

Hyvä pyörä on.

Vierailija
1459/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt loppui pyykin käsin peseminen. Voitin Bingossa meille pulsaattorikoneen. Siinä on sellainen veivattava puristin joka puristaa vedet pyykistä pois.

Jaa. Meillä taas on tällainen automaattinen UPO Pesukarhu. Elämmehän sentään vuotta 1975.

Terveisin Terttu Enström, Lohjan taajama-alueelta

https://1.bp.blogspot.com/-zBQxtuxJ4Ww/YDAA1hRPzgI/AAAAAAAALvU/mwVn0v2l…

Kyllä Upo Pesukarhu on ihan paras pesukone! Ei kaduta, että siihen investoitiin.

Se vaan, että pitää vahtia kun se alkaa lingota, ja sitten rönöttää tai istua päällä, kun muuten se pomppii ulos kylpyhuoneesta tai seinää päin.

Terveisin Marja Karstulasta

Säädä vatupassin avulla koneen asento suoraan niin eteen-taakse -suunnassa kuin oikea-vasen -suunnassakin.

Vierailija
1460/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat osti jonkun discokokoelma-LP:n. Tuossa on muuten oikein hyviä kappaleita, mutta se mitä viimeaikoina olen kuullut radioissakin soitettavan se Michael Zegerin Let´s all chant on mun mielestä aika outo kappale. En varsinaisesti inhoa, mutta silti tulee jotenkin kylmät väreet kun sen kuulee, jonkinlainen viha-rakkaussuhde siihen kappaleeseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan