Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
1281/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa pian talvi! Isä lupas, että saan oikean kelsiturkin nyt kun en enää kasva pituutta. Vähänkö tulee luokkakaverit kauppiksessa olemaan kateellisia! Mun tikkitakki onkin jäänyt vähän pieneksi, ja se annetaan pikkuveljelle varmaan.

Vierailija
1282/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko arvelette Urho Kekkosen vielä pysyvän presidenttinä? Kukakohan olisi hyvä seuraaja Kekkoselle?

Sehän on päätetty että se on Ahti Karjalainen. Ei kai ole muita vaihtoehtoja? Neuvostoliitossa ei tykätä Sorsasta ollenkaan. Janssonista nyt puhumattakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sais uusia kukkakoristeita mun leveelahkeisiin farkkuihin?

No kirjot itse! Sehän on muodikas harrastus nyt. Neula vain käteen! 

Ompelutarvikeliikkeissä myydään monenlaisia valmiita kukka- ja muita koristeita vaatteisiin! Osa pitää ommella, mutta niitä on myös silitettäviä tarroja! Minullakin on sellaisia lahkeissa.

Vierailija
1284/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä saisin meidän kylpyammeen puhtaaksi?

Ändillä tietysti! Eikö teillä ole vieläkään telkkua? Siellähän se kerrottiin jo viime vuosikymmenellä, että Ändissä on ammoniakkia, Ändissä on voimaa, Ändi suorastaan Räjäyttää lian pois!

Ändi räjäyttää lian lattiasta. Minä suosittelen Spick 'n Span jauhetta ja kunnon kuurausta.

Vierailija
1285/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitsin peruskouluun valinnaisaineeksi konekirjoituksen. Sain äidiltä hänen vanhan kirjoituskoneen Olivetti Doran. Se on keltainen väriltään. Konekirjoittajan ammatti vois olla kiva työ tai sitte joku farkkukaupan myyjä olis kans hyvä ammatti.

Tv. Pirjo 13v.

Vierailija
1286/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Charlien enkelit OFFICIAL

Kuka on sinun suosikkisi Charlien enkeleistä? Sabrina, Kelly vai Jill?

Minun suosikkini on älykäs Sabrina.

Vierailija
1287/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä vielä mustavalko-tv vai ihan väritelevisio jo? Olisikohan Asa hyvä väritelevisiomerkki?

Varmaan sekin on ihan hyvä merkki, mutta Salora on meidän valintamme ja sitä voin lämpimästi suositella! Meillä on Saloran televisio. Se on vahva ja laadukas. Se on kiinnitetty pyörälliseen, metalliseen telineeseen, mikä tekee mm. siivouksesta helpompaa: ei tarvitse nostella painavaa televisiota siivouksen lomassa, vaan se siirtyy kivasti pois tieltä tuon pyörällisen telineen ansiosta. Katsopas tätä mainosta, miten hienoja nämä ovat!

https://i.pinimg.com/736x/a2/9e/25/a29e2558b9ee08b4c32362111ea41dc4.jpg

Meillä on tuo malli ja väri numero 5 sekä siihen sopiva teline, jollainen näkyy mallin numero 1 alla.

Terveisin Terttu Enström, Lohjan taajama-alueelta

Vähänkö on hieno tuo levysoitin numero 11. Olis kiva ko sais tollasen niin voisin soittaa Cumuluksen ja Marionin levyjä. Tom Tom Tom Tom Tom on ihana!

Vierailija
1288/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto, köksänmaikka maistatti meillä homejuustoa! Maistui ihan oksennukselta, yäk! Onneksi oli päivän viimeinen tunti, heti kun pääsin pois niin äkkiä kotiin ja purskuttamaan Vademecumilla. Kauheeta edes ajatella, jos olis sen päälle pitänyt istua koko päivä koulussa suu löyhkäten.

Vierailija
1289/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen koulun jälkeen Sirpan, Annan ja Mervin kanssa baarissa. Ostettiin jokainen oma limsapullo punaista Jaffaa. Levyautomaatissa soi Tapani Kansa R-A-K-A-S monta kertaa. Meidän pöydän tuhkakuppi oli aivan täynnä tupakantumppeja. Annan isosisko Anne on siinä baarissa töissä. Eihän se Anne ehdi töitään tekemään kun se sen poikaystävä Pertti notkuu aina siinä tiskin kulmalla. Varmaan Pertti oli laittanut paljon markkoja siihen juxeboksiin.

Vierailija
1290/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kiva päivä vaikka olikin koulupäivä! Ensin ope näytti rainoja, kun se oli kesällä käynyt DDR:ssä jollain opettajien matkalla. Sitten oli laulunkoe, ja sain kyllä makeat naurut kun yksi rillipää Timo luokan edessä veti kumbajaa ihan miten sattui. Ite osaan kyllä laulaa sen. Ruokana oli kyllä kalakeittoa eikä se ole mitään hyvää, mutta sen kanssa saa aina appelsiinin! Onnistuin liruttamaan ne keiton maidot viemäriin niin ettei ope huomannut.

Ens viikolla mulla on synttärit ja oon toivonut, että saan Sakurat. Uskoisin että saankin, näin nimittäin sellaiset kirjahyllyn laatikossa kun etsin olisko siellä kolikkoja jemmassa.

Vierailija
1291/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sieltä Kapelsääristä pääsee Tukholmaan?

Vierailija
1292/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo Donny Osmond teidän mielestä ihana? Mun mielestä on. Puppy Love😍😍😍

Vierailija
1293/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistettiin sitten pellot pakettiin ja lehmät karjakunnan autoon. Haikeeta on! Vaikka sitä on kuinka kironnut sitä kun on elikoitten kanssa naimisissa eikä minnekään pääse lähtemään muuta kuin korkeintaan päiväseltään, niin muutamakin kyynel vierähti kun niitä sinne autoon talutti, jopa sitä pahatapaista Ymmikkiä joka moneen kertaan lypsyämpärin potkaisi kumoon. 

Mitä sitä tässä nyt oikein tekisi sitten? Perunamaan laitoin, ja tietysti sipulia ja vähän mansikkaakin, mutta ei niissä ole koko päiväksi hommaa. Isäntä miettii että lähtisi talvella vielä metsätöihin, mitä sekin itsestään luulee, vanha ukonruppana. Olisi myyty ne metsät pois saman tien ja rahoilla ostettu kirkolta asunto, oltaisiin sentään jotenkin ihmisten ilmoilla siellä, mutta se oli sitä mieltä että tämä on kuitenkin lasten koti, ei tätä voi myydä. No käy ne kesällä täällä hyvässä lykyssä kääntymässä kukin.

Marraskuussa mennään kumminkin Kanarialle. Vanhin tyttö sen jo järjesti ja lähtee itse mukaan, otti töistä vapaata. Kuulemma siellä pärjää ihan suomen kielellä kun on oppaat ja kaikki, mutta ihan vain varmuuden vuoksi haluttiin että on joku tuttukin ihminen mukana. Tuli vasta myöhemmin mieleen että kukas meidän Killin perään silloin katsoo, mutta kyllä se isännän mielestä itsensä hoitaa, navetassa vielä piisaa hiiriä vaikkei lehmiä enää olekaan, ja sen verran on heinää että lämpimän makuupaikan saa, vaikkei maitohörppyä enää olekaan tarjota.

Tästähän tulee ihan televisio-ohjelma Rintamäkeläiset mieleen :)

Mukava on kyllä tällainen 70-luvun yleisönosastopalsta.

Vierailija
1294/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkasko kukaan kirjotteleen mun kanssa? Kuva ois kiva ylläri.

"Foto olis kiva ylläri!" Osattiin sitä enklantia jo silloin...

Joo. Arvaas vaan kuinka vaikeaa on, kun ei voi lapsiaankaan auttaa koulutehtävissä enää. Kun niillä on sitä enkkuakin. Meillä oli vain saksaa ja ruotsia, minulla ja miehellä. Yhtenä päivänä tyttö tuli kirjan kanssa kysymään miten tämä äännetään ja näyttää sanaa, no minä neuvon vanhasta muistista että eahh, se h silleen kuin olis räkää kurkussa. Ja seuraavana päivänä se tulee poraten valittamaan kun neuvoni mukaan oli lausunut ja kaikki nauroi, kun oikeasti se onkin iits.

Puhumattakaan siitä joukko-opista sitten. Jotain kommunisiten höpötyksiä ne joukkojutut varmaan, ja ettei lapsia enää opeteta laskemaankaan että taloudesta jotain tajuaisivat.

Eikös Neil Hardwick opeta englantia televisiossa, where's the cat? Cat is in the moon!

Vierailija
1295/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurista lähti vihdoin ja viimein purkuun tuo ällöttävä 1800-luvun lopun puujugendtalo. Hyi hitto. Nyt siihen tulee vihdoin ja viimein moderni kerrostalo, alkaa tämäkin tuppukylä näyttää KAUPUNGILTA. Päättäjät vois tulla vähän nopeammin nykyaikaan.

Meilläkin täällä Turussa hyvää vauhtia puretaan noita vanhoja jugend taloja. Semmosia koristekoukeroitakin niissä oli. Nyt rakennetaan muodikkaita kerrostaloja Turku täyteen. Tästä Turusta voi tulla vielä kansainvälinen ja monikulttuurinen muodikas kaupunki. Olisi hienoa kun tänne muuttaisi paljon ihmisiä eri maista.

Vierailija
1296/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Arvaas vaan kuinka vaikeaa on, kun ei voi lapsiaankaan auttaa koulutehtävissä enää. Kun niillä on sitä enkkuakin. Meillä oli vain saksaa ja ruotsia, minulla ja miehellä. Yhtenä päivänä tyttö tuli kirjan kanssa kysymään miten tämä äännetään ja näyttää sanaa, no minä neuvon vanhasta muistista että eahh, se h silleen kuin olis räkää kurkussa. Ja seuraavana päivänä se tulee poraten valittamaan kun neuvoni mukaan oli lausunut ja kaikki nauroi, kun oikeasti se onkin iits.

Puhumattakaan siitä joukko-opista sitten. Jotain kommunisiten höpötyksiä ne joukkojutut varmaan, ja ettei lapsia enää opeteta laskemaankaan että taloudesta jotain tajuaisivat.

Eikös Neil Hardwick opeta englantia televisiossa, where's the cat? Cat is in the moon!

Arvaas kuinka paljon meillä on tuota jankkaamista sen jälkeen kuultu! Olisi saanut vähän useampi osa tulla sitä sarjaa, ja laajempi sanavarasto. Meillä muuten on kissa. Ja heti jos ei kissaa näy, rupeaa penskat noita lauseita rallattamaan. Viime kevättalvi oli ihan mahdotonta, kun kolli kävi vain hätäiseen syömässä ja heti paineli takaisin pihalle tyttöjen perään. Ja lapsilla oli "hauskaa", kun harjoittivat vastahankkimaansa kielitaitoaan.

Vierailija
1297/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaas kuinka paljon meillä on tuota jankkaamista sen jälkeen kuultu! Olisi saanut vähän useampi osa tulla sitä sarjaa, ja laajempi sanavarasto. Meillä muuten on kissa. Ja heti jos ei kissaa näy, rupeaa penskat noita lauseita rallattamaan. Viime kevättalvi oli ihan mahdotonta, kun kolli kävi vain hätäiseen syömässä ja heti paineli takaisin pihalle tyttöjen perään. Ja lapsilla oli "hauskaa", kun harjoittivat vastahankkimaansa kielitaitoaan.

Telkkari saisi lähettää uusintana sen Slim John -sarjan. Se olisi tuohon hyvä jatko-osa, eli kartuttaisi sanavarastoa. Siitä minäkin englantia opin. Jännää oli kyllä!

Nyt opiskelen venäjää ras va triin Larisan ja Shenjan seikkailuja seuraamalla.

Vierailija
1298/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään tekstiilikäsitöissä teryleenihousut itse. Minä valitsin vihreän kankaan.

Ponchon olen jo virkannut siinä on oranssia, keltaista, ruskeaa ja vihreää väriä.

Vierailija
1299/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on tuo Kahvinkeitin? Onko jotain nykyajan höpötyksiä? Meillä keitetään pannukahvit oikeassa kahvipannussa.

Vierailija
1300/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tehdään tekstiilikäsitöissä teryleenihousut itse. Minä valitsin vihreän kankaan.

Ponchon olen jo virkannut siinä on oranssia, keltaista, ruskeaa ja vihreää väriä.

Mä kudoin kirkkaan vihreän poolopuseron keväällä. Vähänks on nasta. Syksyksi piti ostaa jo kangas laukkua varten. Koulussa myytiin sellasta paksua markiisikankaan tyyppistä. Tulee vahva laukku. Äiti sanoi, et se kangas on ihan liian kallista. Värit keltainen ja oranssi. Lupasi hommata Pala-Hallista jonkun halvan palan. Ja taas siis mä erotun porukasta. Voi itku, miten epistä.

Onneksi mä saan mun ison siskon keltasen t-paidan. Siin on valkoi kaulus ja nappilista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän