Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
741/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö että siitä Uuno Turhapuro -hahmosta on tehty elokuva? Kävimme naapurin perheen kanssa katsomassa sen elokuvateatterissa ja kyllä oli hauskaa. Toivottavasti tekevät näitä vielä lisää!

Ei varmaan tehdä saman hahmon ympärille toista elokuvaa. Kyllä Turhapurot on nähty. Kuka jaksaa mennä elokuviin katsomaan uudelleen samaa hahmoa? Pekat ja Pätkät olivat poikkeuksia. Ne olivat oikeasti hauskoja. Olen kuullut vähän sisäpiirin tietoa. Se Pede tekee seuraavan elokuvan joko ufomiehistä tai viuhahtajista.

Vierailija
742/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen muun mielestä Hellä Mietonen-shampoopullo muistuttaa ihmisen takapuolta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se mukavaa kun kauppaan on nyt tullut rasvatonta maitoa. Ei tule maidosta sitä lihottavaa rasvaa. Ystäväni suosituksesta vaihdoin myös voin margariiniin, näin en saa enää niitä tyydyttyneitä rasvahappoja vai mitä ikinä olivatkaan.

Niin ja kefiiripiimää, täti tykkää kovasti.  Kysyi vielä mieheltään: mitä kevyttä laittaisin ruoaksi, mies vastasi:  heheh laita höyheniä, se on kevyttä.  Tositarina.

Vierailija
744/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen alapesua toitotetaan koulussa ja deudorantteja tuputetaan jokapaikassa? Ainahan kainalot ja kaula pesuvadilla ja kerta viikossa ulkosaunassa pitäisi riittää.

Vierailija
745/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö että siitä Uuno Turhapuro -hahmosta on tehty elokuva? Kävimme naapurin perheen kanssa katsomassa sen elokuvateatterissa ja kyllä oli hauskaa. Toivottavasti tekevät näitä vielä lisää!

Ei varmaan tehdä saman hahmon ympärille toista elokuvaa. Kyllä Turhapurot on nähty. Kuka jaksaa mennä elokuviin katsomaan uudelleen samaa hahmoa? Pekat ja Pätkät olivat poikkeuksia. Ne olivat oikeasti hauskoja. Olen kuullut vähän sisäpiirin tietoa. Se Pede tekee seuraavan elokuvan joko ufomiehistä tai viuhahtajista.

(vuosi 1977) 

Siis mitä ihmettä!? Jo neljäs Uuno Turhapuro -elokuva on kuulemma tulossa. Ei tästä tarvitse tulla samanlaista massatuotantoa kuin Pekka ja Pätkä elokuvista pari kymmentä vuotta sitten. 

Vierailija
746/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kukaan maistanut uutta Rymd-mehujuomajauhetta? Ihanan makuista.

Vierailija
747/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita jolle ei maistu vinetto raskaana? Pelkään että on jotain pielessä! Auttakaa.

Ehkä sun ei kammata juoda sitä vinettoo, mutta kokeile olutta, se pitää naisen kunnossa ja saa maidon sitten tulevaisuudessa nousemaan.

Ällöä, juoksä Vinettoa, sehän on spurgujen juomaa - osta mieluummin sitä uutta Ruskaa, se on eri vahvaa ja hyvän makuista.

Ruska taisi tulla myyntiin vuonna 1980.

Vierailija
748/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei koulun liikuntatunnilla voi olla aina jytäjumppaa tai opeteltais discotanssia Travoltan tyyliin siniset jumppapuvut päällä?

Voi että minä vihaan jytäjumppaa! Meillä on sellainen opettaja joka hyppäyttää joka tunti sitä. Onneksi se ei pidä kirjaa istumisista niin voin istua aika usein.  Cooperin testi on toinen, jota vihaan. Voi kun olisi joka tunti vaikka lentopalloa.

Hyvä se vaan on, että saa käydä koululla jumppatunnin jälkeen suihkussa, kun ei meillä kotona lämmitetä saunaa kuin lauantaisin. Naapuriin ovat rakentaneet sellaista siipeä, johon tulee pannuhuone (?) ja sisäsauna, ja ne laittavat sinne vesijohdot ja sisävessankin. Ei meille vaan, kun isä ja äiti ovat suunnitelleet Ruotsiin muuttoa. Ei siitä lähdöstä taida tulla mitään, kun joutuvat huolehtimaan mummista ja ukista.

Vierailija
749/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi elämä noita apteekin kuukautissuojia. Miksei ne suunnittele teipillisiä?

Ruotsissa on sellaisia, ja minusta ne ovat hyviä, joissa on sellainen ohut vaahtomuovi. Ei tarvita enää vyötä.

Vierailija
750/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava rauhassa lukea näin viikonloppuna kirjaa sohvalla. Mun nelivuotias poika on ollut tunnin jossakin leikkimässä. Se sano lähtevänsä polkemaan pyörää apurattaitten kanssa. Mies meni ostamaan jostain pimeän kossupullon. Täytyy sanoa, että tää on ollut niin perusviikonloppu.

Vierailija
751/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita jolle ei maistu vinetto raskaana? Pelkään että on jotain pielessä! Auttakaa.

Ehkä sun ei kammata juoda sitä vinettoo, mutta kokeile olutta, se pitää naisen kunnossa ja saa maidon sitten tulevaisuudessa nousemaan.

Ällöä, juoksä Vinettoa, sehän on spurgujen juomaa - osta mieluummin sitä uutta Ruskaa, se on eri vahvaa ja hyvän makuista.

Minttusuklaa on tosi hyvää, kuin karamelliä. Juo vaikka omppuviiniä.

Vierailija
752/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä sais hienhajun pois nylonpaidasta? Tai läiskät pois kainaloista?

Vierailija
753/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te saatte hiukset pysymään peruukin alla? Mulla tupsahtaa aina omat karvat läpi siitä verkosta.

Yks peruukki meni pilalle kun isäntä leikki tupakka suussa ja sulatti osan hiuksista möykyks. Kantsisko eroo nyt vai mitä funtsitte?

Mul ei oo motivaatioo jatkaa sen kaa, toukka tulos taas, mut yks Make haluis styylaa mun kaa.

Vierailija
754/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytiin Väinön Soittimesta ostamassa pojalle rummut. Poika maksoi omilla kesätöistä saamillaan rahoilla. Samalla, kun kerran Jyväskylään tultiin, käytiin sukulaisissa vierailulla. Istuttiin sohvalle ja eno laittoi viimekesänä ylioppilasjuhlissa kuvaamansa, itse dramatisoidun kotivideon pyörimään. "Ai niin, täytyyhän niille rummuille pitää harjakaiset" eno muisti ja haki kossupullon, vesikannun ja juomalaseja pöytään ja sytytti Colt-savukkeen tarjoten muillekin. Ikkunaverhoissa ja lampunvarjostimessa näkyi vuosien sisällätupakoimisen jäljet. Kotivideo nauratti kaikkia ja kossu maistui. Oli mukava reissu.  

Väinön Soitin on tuttu, mutta mikä on kotivideo? Tarkoitatko kaitafilmiä vai ehkä diakuvia?

Meidän naapuri kävi Leningradissa ja näytti dioja reissultaan, aika hienoa että jotkut pääsee ulkomailla käymään. Me ollaan kaikki lomat maalla kotipuolessa, heinäntekoon tarvitaan kaikki mahdolliset käsiparit avuksi.

Se on vähän niin kuin kamera, mutta isompi. Siihen laitetaan semmoinen iso kasetti, ja sitten katsotaan telkkarista kuvaa. Meidän enolla oli sellainen. Eno on ollut merillä ja ostanut sen  jostakin ulkomailta.

Minä aion lähteä ensi kesäksi Ruotsiin tai Norjaan. Ruotsissa ei taida päästä kuin siivoamaan, mutta Norjassa on hyvät tienat kalatehtaalla.

Vierailija
755/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti 40v vuonna 1970. kirjoitti:

Kaikkea sitä kuulee! 12-vuotias tyttäreni sanoo, että jos hänellä on itsellään joskus lapsia, niin näiden ei tarvitse mennä kouluun samoissa vaatteissa kuin joita he käyttävät navetassa töissä ollessaan ja saavat halutessaan peseytyä ja vaihtaa vaatteet useammin kuin kerran viikossa lauantaina saunareissulla, niin kuin meillä tehdään. Tyttö valittaa, että häntä muka kiusataan koulussa pahasta hajusta ja likaisista vaatteista. Lisäksi tyttö väittää, että hänen lapsistaan pojatkin joutuvat tekemään navettatöitä, hoitamaan pikkusisaruksia, käymään kaupassa, laittamaan ruokaa, tiskaamaan ja imuroimaan, vaikka kaikkihan tietävät, että ne ovat naisten töitä. Mies käy töissä kodin ulkopuolella ja tuo rahaa kotiin, naiset tekevät kotityöt ja hoitavat lapsia. Kaiken lisäksi tyttö sanoo, että hän ostaa kaikki vaatteensa kaupasta eikä käytä itse tekemiään vaatteita kuten nykyään hän käyttää minun tekemiäni vaatteita, itse hän ei ole suostunut vaatteita tekemään.

Eikö teillä ole vaateavustusta? Meillä on aina erikseen ostettu vaateavustuksella sellaiset kouluvaatteet, joita ei pidetä kotona. Minun tyttäreni aikoo lukea ylioppilaaksi ja mennä opiskelemaan yliopistoon. Olisi se vaan hyvä, kun saataisi tännekin yliopisto, niin ei tarvitsisi mennä niin kauas.

Vierailija
756/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä te saatte fritsut peitettyä? Mulla on kyllä korkeakauluksinen banlonpaita, mutta silti fritsut näkyy. Ja meidän jommanope tuijottaa. Kyllä mä tein Hannullekin pari fritsua, mutta se sanoi, ettei se haittaa.

Vierailija
757/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ala! Mä ompelin Tarjalta saaduilla kaavoilla leveelahkeiset samettihousut, mutta arvatkaa mitä? Mä en tajunnu, että se pinta kiiltää eri tavalla. Nyt toinen lahje on vaalea ja toinen tumma. Mä en kyllä ala. Onnex mulla on ne ruskeet vanhat. Kyllä yksillä housuilla pärjää, teen sitten ensi syksynä uudet, mutsi lupasi kangasrahat, jos mä vaan käyn navetassa joka aamu ja ilta apuna.

Vierailija
758/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä lupas, että mulle ostetaan Heinolasta ylioppilashame. Ihan kaupasta. Apua, mitenkä mä osaan ostaa sellaisen? Voix siellä jossakin kokeilla niitä? Mä ostan kyllä sellaisen kaksiosaisen, niin voin käyttää niitä sitten myöhemminkin ja korjailla ja jatkaakin jos tarvitsee. Ruskea olis ihana. Apua kun mua jännittää. Isä on kyllä niin kiireinen kylvöjen kanssa, että yhdessä kaupassa vaan käydään. Tullessa mennään ostamaan traktoriin varaosia.

Vierailija
759/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se tuo Britannia Diana vaan niin ihanan söpö ja lutunen että voisi meltein samantien pistellä suihinsa tytöntylleröisen.

Kuka on Britannia Diana, joku laulaja vai filmitähti?

Saas nähdä kenen kanssa se prinssi Charles menee naimisiin. Ruotsissa olisi prinsessa Cristina ja Tanskassa ja Hollannissa useampikin naimaton prinsessa. Se on kuulemma seurustellut erään Camillan kanssa, mutta se meni naimisiin jonkun muun kanssa. Ottaisi nyt oikean prinsessan, niin hänellä olisi hieno kuningatar kun tulee kuninkaaksi Elisabetin jälkeen.

Vierailija
760/1605 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ala! Mä ompelin Tarjalta saaduilla kaavoilla leveelahkeiset samettihousut, mutta arvatkaa mitä? Mä en tajunnu, että se pinta kiiltää eri tavalla. Nyt toinen lahje on vaalea ja toinen tumma. Mä en kyllä ala. Onnex mulla on ne ruskeet vanhat. Kyllä yksillä housuilla pärjää, teen sitten ensi syksynä uudet, mutsi lupasi kangasrahat, jos mä vaan käyn navetassa joka aamu ja ilta apuna.

Millainen käsityönopettaja teillä on, vai oletko sinä nukkunut tunneilla? Meillä oli opettajana joku sijainen, joka oli hirmuisen tarkka kankaan suunnasta, ja kankaan langansuunta piti tarkistaa viivottimella. Minä ompelin itselleni nahkatakin. Sain tehdä sen kun sisko oli saanut sellaiset ison nahkapalan, kun ei koulussa ole muuten niin kalliiseen materiaaliin varaa.