Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
341/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän piti olla 70-luvun av eikä teinien kysymyspalsta, niin kuin moni on luullut. T. Ohis

Vierailija
342/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se tarkoittaa se peruskoulu? En yhtään ymmärrä. Kuulemma oppikouluja ja kansalaiskouluja ei pian enää ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinyylisaapas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset lähti koulun jälkeen kavereiden kanssa ulos leikkimään. Nyt alkaa olla iltapala-aika ohi eikä heitä vielä näy. Pitäisikö alkaa huolestua vai ovatko vaan unohtuneet jonnekin pöpelikköön? Kaipa tulevat viimeistään kun huomaavat että on pimeää. Olisipa joku keino saada heihin yhteys kun tuolla juoksentelevat ympäriinsä..

Oletko ihan hysteerikko!? Kyllä routa porsaat kotiin ajaa.

Annat vaan kunnon tukkapöllyt niin kyllä oppivat olemaan.

Vierailija
344/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni nauraa Archie Bunkerin vitseille ja on aivan ihmeellinen aina tuon Perhe on pahin-ohjelman jälkeen, naureskelee sanomisilleni eikä osoita hellyyttä koko iltana. Lukee vain lehteä nojatuolissa savuketta poltellen. Charlien enkeleiden jälkeen kyllä tahtoo rakastella. En tiedä kuvittelenko, mutta tuntuu kuin televisiolla olisi voimakas vaikutus hänen tunne-elämäänsä. Olen jo miettinyt, pitäisikö minun rikkoa televisio salaa, meillä menee kuitenkin pari vuotta säästäessä uuteen.

Vierailija
345/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan, kuinka pitkä äitiysloma oli 70-luvulla? Onko niitä vielä, joilla loma oli pisimmillään 2 kk.

Olen syntynyt 1975 ja mun äiti meni takaisin töihin heti kun äitiysloma loppui. Olin 7 kuukautta vanha. Menin hoitoon samassa kerrostalossa asuneelle eläkeläisrouvalle. 

Vierailija
346/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penikat prrkele olivat syöneet salaa kaikki karviaiset puskista. Annoin kuulla kunniansa, välittömästi annoin luunapit ja isältään saivat risupiiskaa. Herra varjele, miten huonosti olen lapseni kasvattanut!

Naapurin Irmelin pojat ovat niin kohteliaita ja nöyriä. Avasivat minulle oven ja auttoivat kantamuksieni kanssa kun tulin Elannolta. Olisivatpa minunkin poikani sellaisia. Vaan ei! Juosta läpyttävät avojaloin ritsalla naapurin tyttöjä ampuen, uivat saareen ja tekevät kaikkea jonninjoutavaa.

Vierailija
347/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni nauraa Archie Bunkerin vitseille ja on aivan ihmeellinen aina tuon Perhe on pahin-ohjelman jälkeen, naureskelee sanomisilleni eikä osoita hellyyttä koko iltana. Lukee vain lehteä nojatuolissa savuketta poltellen. Charlien enkeleiden jälkeen kyllä tahtoo rakastella. En tiedä kuvittelenko, mutta tuntuu kuin televisiolla olisi voimakas vaikutus hänen tunne-elämäänsä. Olen jo miettinyt, pitäisikö minun rikkoa televisio salaa, meillä menee kuitenkin pari vuotta säästäessä uuteen.

Mä haluan sekstata Kuuden miljoonan dollarin miehen kaa kun oma mies on niin näkymätön.

Vierailija
348/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ilmestyi asematunneliin vielä kuvauslaite passikivia varten. Nonsiellähän nuoret ottavat porukalla itsestään kuvia huvin vuoksi, muka niin tyylikkäinä. Kuka haluaa ottaa itsestään kuvia ja jakaa niitä muille?

Neuvostoliittolaiset naismatkailijat ovat myös löytäneet passikuva-automaatin. Nostavat verhon takana kukkamekkoaan ja myyvät sitten mustavalkokuviaan Suomen miehille saadakseen kovaa valuuttaa tuliaisostoksiin Anttilassa.

Vierailija
349/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me maalattiin ullakolta löydetty rukki ja vanha lipasto marjapuuronvärillä,tosi hienot meidän tyttöjen kammaris.

Mummolas on rukki ja tuonut maalattu vihreäksi. Oliko oikeesti ennen pakko maalata kaikkea niin paljon, kun maalia riitti? Vähän ohis tai siis paljon, mutta tämä ihmetyttänyt.

Vierailija
350/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian alkaa uus sarja Rikas, rakas, köyhä, varas. Aiotteko kattoo? Siinä on ainakin Nick Nolte. Se on ihana.

Vierailija
351/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole vaikea kuvitella, että Suomen presidentti voi joskus olla joku muu kuin Kekkonen?

Ai et joku muu muka vois olla Suomen Kekkonen!

Eiks semmonen puhe oo neuvostovastaista?

Vierailija
352/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1971 kirjoitti:

Jes! Homoseksuaalinen kanssakäyminen ei ole enää rikos. 

Eikä seksi eläimen kanssa, huikeeta!

Vierailija
353/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Aino osti taas kaupasta kaljaa. Luuli, ettei kukaan näe, mutta minä näin, kolmosta oli eikä ykköstä, vaikka oli siihen pari ykköskaljaa laittanut että en huomaisi niitä kolmosia. On tämä maailma kyllä oudoksi mennyt, kun naiset ostaa kaupasta kaljaa. Vaikka en minä muita ole nähnyt kuin tuon Ainon. Taitaa se salaa juoda itse. 

Tänne meidän kirkonkylään tuli uusi yritys. Se osti se mies tuon seuran talon ja rakensi itselleen siihen lähelle ison talon. Siinä on ainakin 170 neliötä ja sanovat ihmiset, että viisi kammaria. Tai makuuhuoneita ne kuulemma ne hienommissa taloissa ovat. Ei kellään täällä niin isoa taloa ole. Mutta tekeväthän nuo isoja aravataloja, niin että jos on kolme lasta, jokainen saa oman huoneen ja siinä saa olla 120  neliötä. Tuohon pellolle lähelle niitä on alettu rakentaa. Siinä oli ennen Mattilan lehmät, mutta lopettivat sen lehmän pidon kun ei löytynyt jatkajaa. Kuulemma talokin puretaan pois ja siihen tilalle tulee osuusliikkeen kerrostalo osuusliikkeen työntekijöille. Mutta niitä asuntoja saa muutkin vuokrata. Eikö se vuokralla asuminen ole hirveän kallista? Ei täällä meillä päin vuokralla asu kuin rikkaat. 

Vierailija
354/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin salaa Isojen poikien lauluja faijan kasetilta, kun olin yksin kotona. 

Vierailija
355/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla oppilaani suorittivat laulukokeet. Siinä sitten luokan edessä kukin kotti parhaansa. Aika monelle annoin arvosanaksi vitosen tai kutosen, ihan vain siksi, etteivät osanneet maakuntalauluamme kunnolla ulkoa. Muuta en itsekään niistä jollotuksista ymmärtänyt.

Muutenkin ärsyttää se, että oppilaat koittavat tuoda kouluun ns. omaa musiikkiaan. Kyllä minä opettajana tiedän, mikä musiikki heille sopii.

Vierailija
356/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko käyny jo katsomas Greasen? John Travolta on ihana ja se nainen tosi kaunis. Paljon parempi elokuva, kun Riemukupla mikä viimeksi käytiin katsomassa. Sään ehkä sen Greasen kasetin joululahjaksi ja sitä kyllä toivonkin.

Vierailija
357/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli meillekin sisävessat Kallion kämpille! Vuosi 1972 tulee olemaan pelkkää juhlaa, jos vain saataisiin vielä keskiolut kauppoihin.

Vierailija
358/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi olisi parempi paikka lomailla Torremolinos vai Mallorca?

Vierailija
359/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on teidän lempiruoka? Mun on uunimakkara ja kesäkeitto, munavellikin!

Minkävärinen nauha teillä on kotiavaimessa? Mulla on punainen.

Kuinka pienelle olette aloittaneet antamaan appelsiinimehua? Neuvolasta sanottiin että anna ihmeessä, vauvani 2kk ikäinen. Nyt mietin pitäisikö vielä kuitenkin odottaa vaikka pari viikkoa?

Vierailija
360/1605 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko käyny jo katsomas Greasen? John Travolta on ihana ja se nainen tosi kaunis. Paljon parempi elokuva, kun Riemukupla mikä viimeksi käytiin katsomassa. Saan ehkä sen Greasen kasetin joululahjaksi ja sitä kyllä toivonkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi