1970-luvun Aihe vapaa.
Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.
Kommentit (1605)
Kyllä se on hyvä että toi vietnamin sota loppui. Niin paljon turhia raatoja tämä sota sai aikaan.
Mieheni kuoli metsästysretkellä jäätyään mammutin tallomaksi! Mitä teen? Talvi tulee ja minä olen lasten kanssa kolmisin täällä kotiluolassa, pelkään että sudet, luolakarhu tai luolaleijona syö heidät!
Olen ennenkin nähnyt enneunia, jotka ovat toteutuneet, mutta nyt näin todella kummallista unta. Unessa elettiin tulevaisuudessa, ilmeisesti noin 40 vuoden päästä tulevaa aikaa ja unessa melkein kaikilla oli kädessä pienikokoinen, erikoisen näköinen laite, jota he tuijottivat kuin transsissa, joka päästi välillä erikoisia ääniä ja jota he painelivat. Jotkut pitivät sitä laitetta korvalla ja puhuivat samaan aikaan itsekseen. Lapsetkaan eivät leikkineet juuri lainkaan, koska melkein kaikilla heistäkin oli sellainen laite kädessä jo ihan pienestä, tuskin osasivat pienimmät edes kävellä ja vaipoissa kulkivat, mutta sellaista laitetta tuijottivat ja näpyttelivät. Unessa myös monet noin 10-20 vuotiaat pojat kulkivat avoimesti jokin tölkki kädessä, josta he joivat, puhuivat jotain pärinöistä ja jos muistan oikein, niin jotain es-juomaa niissä tölkeissä oli?
Kaikkea sitä kuulee! 12-vuotias tyttäreni sanoo, että jos hänellä on itsellään joskus lapsia, niin näiden ei tarvitse mennä kouluun samoissa vaatteissa kuin joita he käyttävät navetassa töissä ollessaan ja saavat halutessaan peseytyä ja vaihtaa vaatteet useammin kuin kerran viikossa lauantaina saunareissulla, niin kuin meillä tehdään. Tyttö valittaa, että häntä muka kiusataan koulussa pahasta hajusta ja likaisista vaatteista. Lisäksi tyttö väittää, että hänen lapsistaan pojatkin joutuvat tekemään navettatöitä, hoitamaan pikkusisaruksia, käymään kaupassa, laittamaan ruokaa, tiskaamaan ja imuroimaan, vaikka kaikkihan tietävät, että ne ovat naisten töitä. Mies käy töissä kodin ulkopuolella ja tuo rahaa kotiin, naiset tekevät kotityöt ja hoitavat lapsia. Kaiken lisäksi tyttö sanoo, että hän ostaa kaikki vaatteensa kaupasta eikä käytä itse tekemiään vaatteita kuten nykyään hän käyttää minun tekemiäni vaatteita, itse hän ei ole suostunut vaatteita tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Alkasko kukaan kirjotteleen mun kanssa? Kuva ois kiva ylläri.
Rillipäät älkööt vaivautuko! 🤓
Meidän koululla kävi tänään Neuvostoliitosta vieraileva tanssiryhmä. Nuo urheat ja komeat kasakkanuorukaiset tanssivat ripaskaa ja tytöt pyörähtelivät villisti. Ohjelma oli korkeatasoinen ja yhdistää kansojamme.
Ihailen Neuvostoliittoa. Työllisyys on 100 % eikä siellä ole lainkaan rikollisuutta. Näin telkkarista kun valtavalla pellolla kymmenen leikkuupuimuria rinnakkain leikkasi viljaa.
En ymmärrä, miksi joku haluaa olla porvari.
Vierailija kirjoitti:
Saatteko Radio Luxemburgin kuulumaan? Mä en saa kuulumaan kovin hyvin.
Sateella kuuluu paremmin
Voi hitsit. Vika ehjä muovinen sideharsovaipan päällinen meni rikki? Mitä nyt pitää tehdä? Vasta huomenna pääsen Osuuskaupalle.
Miksi nämä puoliyhdeksän iltauutiset täytyy lähettää samaan aikaan kahdelta kanavalta? Näyttäisivät kakkoselta vaikka Anne Sällylän vetämää jumppaa.
Patakakkonenkin ois kivaa katsottavaa.
Lähdettiin lasten ja Penan kanssa siskon luo Suonenjoelle. Pena poltti tupakkaa koko matkan ajaessaan uudella Angliallamme ja lapset leikkivät "laiva on lastattu"-leikkiä. Minä vaan mietin, että missähän se minun huvitteluosuuteni on? Viihdytän lapsia ja mies on mykkä.
Onneksi saadaan rentoutua, kun Tuula ja Pirjo poimivat mansikat ja me vanhemmat juodaan Libistä :)
Äiti 40v vuonna 1970. kirjoitti:
Kaikkea sitä kuulee! 12-vuotias tyttäreni sanoo, että jos hänellä on itsellään joskus lapsia, niin näiden ei tarvitse mennä kouluun samoissa vaatteissa kuin joita he käyttävät navetassa töissä ollessaan ja saavat halutessaan peseytyä ja vaihtaa vaatteet useammin kuin kerran viikossa lauantaina saunareissulla, niin kuin meillä tehdään. Tyttö valittaa, että häntä muka kiusataan koulussa pahasta hajusta ja likaisista vaatteista. Lisäksi tyttö väittää, että hänen lapsistaan pojatkin joutuvat tekemään navettatöitä, hoitamaan pikkusisaruksia, käymään kaupassa, laittamaan ruokaa, tiskaamaan ja imuroimaan, vaikka kaikkihan tietävät, että ne ovat naisten töitä. Mies käy töissä kodin ulkopuolella ja tuo rahaa kotiin, naiset tekevät kotityöt ja hoitavat lapsia. Kaiken lisäksi tyttö sanoo, että hän ostaa kaikki vaatteensa kaupasta eikä käytä itse tekemiään vaatteita kuten nykyään hän käyttää minun tekemiäni vaatteita, itse hän ei ole suostunut vaatteita tekemään.
Kasvattaja voi katsoa peiliin. Pitäisi vähän ajatella lastensa tulevaisuutta. Ei tuollainen tyttö pääse hyviin naimisiin. Tietysti lukenut kaikenmaailman huuhaakirjoja mitä nykyään on tarjolla kirjasto täynnä. Vanhemman pitää valvoa mitä lapsi lukee ja sitä lukuaikaa voi rajoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisitte ostaneet kasetin. Mun mankalla voi äänittääkin. Kaverilla on Carpentersien kasetti ja äänitin sen mikrofonilla sen mankalta mun mankalle. Yhessä kappaleessa tosin äiti avasi oven ja sanoi syömään ja se kuuluu tosi kovalla. En jaksanut äänittää uudestaan.
😂
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä puoliyhdeksän iltauutiset täytyy lähettää samaan aikaan kahdelta kanavalta? Näyttäisivät kakkoselta vaikka Anne Sällylän vetämää jumppaa.
Patakakkonenkin ois kivaa katsottavaa.
Tuolloin iltauutiset alkoivat klo 21 😀
Sainpa siivottua. Loppusilauksena tyhjensin kaikki tuhkakupit ja laitoin uudet hyllypaperit.
Joko olette mähneet Emmanuellan?
Vierailija kirjoitti:
Sainpa siivottua. Loppusilauksena tyhjensin kaikki tuhkakupit ja laitoin uudet hyllypaperit.
Laitoitko hyllyn alle kiinni nastoilla ja muistitko kääntää reunat kaksinkerroin, etteivät heti rispaannu?
Hyllypaperi on kyllä vanhanaikaista. Taidat olla vanhempi ihminen. Ei uusissa ruskeissa keittiöissä niitä käytetä.
Löysin mielettömän upean pitkän mustan nahkatakin. Se yltää pohkeisiin ja siinä on vyötäröllä vyö!
Mies unohti ostaa lapsille rymdiä. Jätänkö sen sian?
Älä muuta sano.