Miehet löytävät uuden kumppanin lähes välittömästi
Olen seurannut blogeja ja tämän olen huomannut. Esimerkiksi kahdessa seuraamassani blogissa lapsi kuoli, lopulta tuli ero. Kummallakin miehellä oli uusi nainen elämässä 6kk sisään.
Toisissa kahdessa blogissa blogin kirjoittaja, nainen, äiti, kuoli ja bloginpitäjän puolisolla oli uusi puoliso vuoden sisään.
Kahdessa em. blogissa nainen yhä kokoaa itseään yksin, mies perustaa jo uutta perhettä. Miksi miehen on helpompi hypätä suhteesta toiseen niinkin kivuliaan kokemuksen kuin oman lapsen tai puolison kuoleman jälkeen? En muista törmänneeni tapauksiin missä miehensä menettäneellä naisella on uusi puoliso vuoden sisään.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Erosta 5v enkä ole löytänyt ketään. Ei jatkoon
M30
Nyt ei ollutkaan kyse "normierosta" vaan siitä että ero johtuu yhteisen lapsen kuolemasta tai siitä että puoliso kuoli. Miehet tuntuvat pääsevän tällaisten asioiden yli yllättävän nopeasti, toisin kuin naiset.
Tuollaisessa traumaattisessa tilanteessa nainen kokee tarpeelliseksi käsitellä asian ja oppia elämään sen (ja itsensä) kanssa yksin. Naiset haluavat tietää keitä ovat, mitä ajattelevat ja mitä haluavat, ennen kuin he hakeutuvat uuteen suhteeseen.
Sanoisin, että mies huolii uuden naisen nopeasti.
Mikä todistaa, että miehet ovat tunteettomia.
Kunhan nyt joku on, jolla on reikä.
En tiedä johtuuko nyt siitä että on mies. Varmaan läheisriippuvuus eikä osaa olla yksin. Ehkä ei kestä menetystä ja tarvitsee uuden suhteen ettei tarvitse surra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30
Nyt ei ollutkaan kyse "normierosta" vaan siitä että ero johtuu yhteisen lapsen kuolemasta tai siitä että puoliso kuoli. Miehet tuntuvat pääsevän tällaisten asioiden yli yllättävän nopeasti, toisin kuin naiset.
Eli jos nainen olisikin kuollut eikä vain jättänyt mua, olisin jotenkin maagisesti saanut välittömästi seuraavan suhteen, mutta nyt en? Mielenkiintoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan nyt joku on, jolla on reikä.Sanoisin, että olet v*tun idiootti.
Olen eri, mutta kieltämättä kun tuota kuviota miettii (olen itsekin tätä todistanut ihan elävässä elämässä - kyseessä oli puolison kuolema) tulee olo että miehille uusi nainen on ikään kuin laastari joka kantaa vaikean tilanteen yli - tosin tämän uuden naisen kanssa saatetaan jäädä loppuelämäksikin yhteen. Tästä taas päästään kysymykseen että onko sillä miehelle väliä kuka siinä vierellä on, kunhan on nainen?
Mikä sinun analyysisi ilmiöön on?
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat tietää keitä ovat, mitä ajattelevat ja mitä haluavat, ennen kuin he hakeutuvat uuteen suhteeseen.
Miehet eivät taas hukkaa suhteessa ollessaankaan käsitystä siitä, keitä he ovat ja mitä elämältä haluavat. Ei tarvitse erikseen tehdä tiliä siitä itselleen eron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehet olisivat niin tunteettomia niin eivät tarvitsisi naisia mihinkään ja katevinä käsistään poraisivat kotiinsa reikiä, joihin itsensä tyydyttäisivät. Tää onkin varmaan reikämiehen todellisuus kotosalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta kieltämättä kun tuota kuviota miettii (olen itsekin tätä todistanut ihan elävässä elämässä - kyseessä oli puolison kuolema) tulee olo että miehille uusi nainen on ikään kuin laastari joka kantaa vaikean tilanteen yli - tosin tämän uuden naisen kanssa saatetaan jäädä loppuelämäksikin yhteen. Tästä taas päästään kysymykseen että onko sillä miehelle väliä kuka siinä vierellä on, kunhan on nainen?
Olen myös eri ja analyysini on ettei voi yleistää. Löytyy miehiä jotka surevat pitkään ja käsittelevät asiansa, ja sitten niitä joille riittää kunhan on nainen joka passaa äidin tavoin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30
Eli jos nainen olisikin kuollut eikä vain jättänyt mua, olisin jotenkin maagisesti saanut välittömästi seuraavan suhteen, mutta nyt en? Mielenkiintoista
Ihan mahdollista - miehen suru saattaa herättää naisessa lohduttajan ja hoivaajan vaistoa jonka vuoksi suhde saattaa syttyä herkemmin. Kyllähän mieskin siinä on ihan eri mielentilassa - tavallisessa erossa voi olla vihan tunnetta entistä kohtaan, kuolemassa taas surua ja kaipausta. Näistä välittyy uudelle naiselle kuva välittävästä ja rakastavasta puolisosta. Samaan aikaan entinen on kuitenkin lopullisesti pois ja uudella naisella ei ole syytä mustasukkaisuuteen.
Paras tapa päästä eroon elämän pettymyksistä on rakastava parisuhde ihanan ihmisen kanssa. Minulle ainakin kaksi viikkoa seurustelua teki parempaa kuin kaksi vuotta asioiden kelailua yksin.
Vituttaa että vielä vuonna 2017 ihmiset tekevät tämän luokan yleistyksiä. Ihan oikeasti vituttaa.
itse en tiedä yhtään tuollaista tapausta.
Niin isänikin löysi ja nyt ihmettelee miksen suostu leikkimään uusperhettä. Se mikä ehkä on hyväksi hänelle, ei ole sitä mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa että vielä vuonna 2017 ihmiset tekevät tämän luokan yleistyksiä. Ihan oikeasti vituttaa.
Voisitko ymmärtää, että se että joskus yleistetään asioita EI tarkoita sitä että yleistäjä kuvittelisi että ko. yleistys koskisi KAIKKIA. Jotkut haluavat keskustella ja analysoida ilmiöitä. Sitä ei voi tehdä yleistämättä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä roska saa yläpeukkuja?
Oikeasti, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Analysoin, että sinäkin olet v*tun idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut blogeja ja tämän olen huomannut. Esimerkiksi kahdessa seuraamassani blogissa lapsi kuoli, lopulta tuli ero. Kummallakin miehellä oli uusi nainen elämässä 6kk sisään.
Toisissa kahdessa blogissa blogin kirjoittaja, nainen, äiti, kuoli ja bloginpitäjän puolisolla oli uusi puoliso vuoden sisään.Kahdessa em. blogissa nainen yhä kokoaa itseään yksin, mies perustaa jo uutta perhettä. Miksi miehen on helpompi hypätä suhteesta toiseen niinkin kivuliaan kokemuksen kuin oman lapsen tai puolison kuoleman jälkeen? En muista törmänneeni tapauksiin missä miehensä menettäneellä naisella on uusi puoliso vuoden sisään.
Tuo kertoo vain sen, että naisten pitää katsoa peiliin. Yleensä eroon ajaa naisen käytös. Naisille ei kelpaa mikään ja hyväkin elämä on heille ikävystyttävää. Eivät osaa olla kiitollisia mistään vaan valittavat koko ajan. Eivät tietenkään löydä uutta miestä kusetettavaksi.
Mitä taas tulee vanhempiin naisiin niin ovat jo sen verran rupsahtaneita kantturoita, että eivät jaksa kiinnostaa miehiä. Moni viisikymppinen nainen on käsittämättömän katkera ja ilkeä. Siinä saa tosiaan tuijottaa peiliin kun sieltä löytyy ainoa syyllinen siihen, ettei uutta miestä löydy tai että entinenkin otti ja lähti nuoremman perään.
M30