Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unelmieni työpaikka auki, mutta mikä pettymys... joku rekryfirma hoitaa rekrytointia siihen.

Vierailija
19.10.2017 |

Kokemuksesta tiedän, että se ei ole hyvä asia. Rekryfirmojen ihmiset eivät tunne alaa lainkaan, perkaavat vain omien ennakkoluulojensa valossa hakemuksista muutaman. Myöskään tällaiset yli 4-kymppiset hakijat eivät ole heille niitä ykkösvalintoja. Tuo paikka on sellaisessa yrityksessä, että siihen olen aina haaveillut pääseväni ja minulla onkin ihan hyvin työkokemustakin ja koulutusta, joka sinne sopisi. Minulla on myös sellaista kokemusta mitä harvalla hakijalla on, hieman erikoisempaa työkokemusta siis, ja se on ollut työtä hakiessa etu, jos alaa hyvin tunteva ihminen on ollut rekrytoimassa. Mutta nyt kun tuo on rekryfirmalla niin ei varmasti ole minkäänlainen etu, katsotaan vain että olen hukannut siinä aikaani.

Harmittaa, koska tuonne olisin todella halunnut. Laitoin kyllä hakemuksen, mutta lyön vaikka vetoa, että siitä ei kuulu koskaan mitään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennetta kehiin.

Meidän firma hoitaa käytännössä kaikki rekrytoinnit henkilöstöyrityksen kautta. Sitä kautta minäkin, uudelleenkouluttautunut 40+ perheenäiti työllistyin unelmieni työpaikkaan.

Vierailija
2/8 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa pääset silti. Mie pidän täällä sulle peukkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista, että koet asian noin. Toivottavasti ennakkoluulosi ei kuitenkaan vaikuttanut hakemuksesi tasoon joko suorasti tai epäsuorasti.

Oletan kyseessä olevan toimihenkilörekrytointi joko asiantuntija- tai esimiestehtävään. Tällaisessa tapauksessa toimeksiannosta vastaava rekrytoija käyttää todennäköisesti huomattavan määrän aikaa alaan tutustumiseen sekä kartoittaa tarkasti asiakkaan kriteerit. On totta, että alatietämys ei välttämättä vastaa alan ammattilaisen tietämystä, mutta toisaalta rekrytointiosaaminen on luultavasti asiakasyritykseen verrattuna korkealla tasolla.

Rekrytointifirmat pyrkivät usein kartoittamaan esiteltäväksi useamman profiilin mukaisia työntekijöitä, joten tulet varmasti huomioiduksi. Myös, vastoin oletustasi, 40-vuotias alan ammattilainen on usein kärkipäässä asiakkaiden antamien kriteerien joukossa. Toki alaasi tuntematta tähän on hankalaa ottaa kantaa.

Onnea työnhakuun! Toivottavasti pääset näyttämään vahvuutesi haastattelussa.

Vierailija
4/8 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta suomalaista ruikutusta :D jos jotain haluat niin ei se helpolla tule. Teet sellaisen hakemuksen, joka rekryfirmaa kiinnostaa, että pääset haastatteluun. Sen iän taakse on aivan turha piilottautua - ketään ei kiinnosta se sun ikäsi, jos olet hyvä energinen posiitivinen ihminen, jolla on hyvä ammattaito. En itse edes katso hakijoiden syntymävuosia, kun ei kiinnosta, kun palkkaan ihmisiä. 

Jos sinulla on noin iso asenneongelma niin jätä hakematta ja jää ruikuttamaan lisää. 

Vierailija
5/8 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noi rekrytointifirmojen ihmiset on jotain tradenomeja tms. eivätkä ainakaan omasta alastani tiedä paskakaan. Niin suurta perehtymistä alaan ei pysty kyllä tekemään ilman omaa työkokemusta. Olen sen verran monesti töitä hakenut, että on ihan selvää, että asiantuntevimman rekryn tekee alan tunteva ihminen, ei mikään rekrytoimiston tradenomi. Valitettavaa, että monet ihan hyvätkin firmat ulkoistavat rekrynsä näille puljuille. Omalle työpaikalle huonoimmat rekrytoinnit tulivat juurikin tällaisten kautta, kun taas "itse" rekrytoidut olivat onnistuneita.

Vierailija
6/8 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekryfirmat on työelämän syöpä. Hain nykyiseen työpaikkaani alemman tason tehtäviin useita kertoja, eikä välissävetäjänä ollut simputusfirma kertaakaan kutsunut edes haastatteluun. Astetta parempiin tehtäviin oli sen sijaan suora haku, ja minut valittiin. Ja hyvin olen yritykseen soveltunut, vaikka toimialasta mitään ymmärtämättömälle 20v geeliletti-"konsultille" en tietenkään olisi kelvannut.

Vierailija
7/8 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran erään rekryfirman haastattelussa, ja haastattelija suu pyöreänä ihmetteli mitä on "fi-lo-lo-gi-a" (lausui sanan hitaasti tavaten, ilmeisesti ensimmäistä kertaa elämässään), jonka olin heidän valmiista työnhakukaavakkeestaan koulutusalakseni valinnut. Että tällaisia juntteja noissa firmoissa on työntekijöitä valitsemassa. 

Vierailija
8/8 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain nykyisen työpaikkani ylempänä toimihenkilönä rekrytointifirman kautta yli 40-vuotiaana. Ainahan voit itse soittaa konsultille tai suoraan firmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme