Mies ei halua tulla synnytykseen mukaan
Meille syntyy lähipäivinä 3.lapsi, vanhemmat lapset ovat jo alakouluikäisiä. Meillä menee mukavasti kaikin puolin ja olemme miehen kanssa yhdessä menossa synnytykseen, mutta tänään riidan yhteydessä hän sanoi lasten kuullen jättävänsä minut eikä tule mukaan synnytykseen, on kuulemma parempaakin tekemistä. Olen aivan järkyttynyt tällaisesta puheesta lasten kuullen ja vielä tässä loppuraskauden tilanteessa.Miehen mukaan en arvosta häntä yms, joka ei kyllä pidä paikkaansa. Miten joku voi loukata näin pahasti? Olen nyt sitten miettinyt, että tuollaisten puheiden jälkeen ehkä menenkin yksin synnyttämään, jos mies näin suhtautuu odotettuun vauvaan. Ajatus synnytyksestä ilman miestä on kyllä kamala, mutta mitä muutakaan tässä voi tehdä? Ei minulla ole ketään sellaista ystävää, jota voisin pyytää mukaan synnytykseen. Ja miten joku voi loukata näin pahasti ja rumasti, en voi ymmärtää...
Kommentit (9)
No sinä kai siinä synnytätkin - ei mies!
Ei tuollaisia sano jos "menee ihan mukavasti ja kaikin puolin hyvin". Joko miehesi on erimieltä asioista kuin sinä, ja ei ole avautunut sinulle tunteistaan, tai sitten hänelle on iskenyt katumus uudesta vauvasta ja hän on pakokauhun vallassa keksimässä keinoja paeta tilanteesta.
Mitäpä riitanne koski?
Olkoon vaikka provoa tai ei, joku kuitenkin tulee huutamaan provo ja 0/5 ja yhyy.
Okei... Oliskohan suuttumustilalla jotain tekemistä asian kanssa? Onhan tuo tietysti tosi ikävää, selvästi yritti sanoa pahimmat mahdolliset asiat sinulle mitä keksi. Ja ajattelematonta myös uhkailla jättämisellä lasten kuullen. Oliko ensimmäinen kerta, kun menee riidassa ns. yli vai onko hänelle tavanomaista riidellä noin? Kannattaa varmaan kuitenkin pyrkiä juttelemaan asiasta ja kertoa, että loukkaannuit pahasti. Aika outoa, jos koet, että teillä menee kuitenkin hyvin.
En jättänyt pillereitä salaa pois, vaan yhdessä on toivottu tätä lasta. Paremminkin on niin, että mies toivoisi meillä olevan enemmänkin lapsia. Riitamme koski sitä, kun mies vitsaili minusta lapsille ( sai eilen naarmun töissä kasvoihin, lapset kysyivät miksi hänellä on laastari leuassa ja mies sanoi minun lyöneen häntä turpaan, tosi mautonta ja inhottavaa vitsailua). Sanoin ettei väkivallalla vitsailla ja siitä se riitä sitten lähti. Toki se synnyttäjä olen minä, en mies, mutta yhdessä nämä hommat on ennen hoidettu.
Ap
Vaikka itsekin olen synnyttänyt niin en lähtisi kenenkään synnytykseen mukaan. Kaikki eivät vaan pysty kattomaan toisen tuskatiloja. Ymmärrän miestäsi kyllä.
Mieheni kiihtyy nollasta sataan sekunnissa ja suutuspäissään sanoo usein tosi rumasti minulle lasten kuullen vaikka ja mitä. Olen tästä sanonut hänelle monta kertaa mutta turhaan. Vika ei ole koskaan hänessä vaan aina minussa, tänäänkin riidan aloitti hänen mielestään minä.
Tämä asia on ainoa huono puoli muutoin niin hyvässä aviomiehessä. Hän ei osaa käsitellä tunteitaan eikä ymmärrä ettei lasten kuullen sanota kamalia asioita.
Tekisi mieli nyt näpäyttää miestä oikein kunnolla ja lähteä yksin synnyttämään. Asiaa ihmetteleville sukulaisille ja ystäville sitten sanoisin aivan totuuden mukaisesti, että mies totesi hänellä olevan parempaakin tekemistä.
Siinäpä sitten saisi itse selitellä sanomisiaan.
Ap
Ap kuulostaa tosi rasittavalta ihmiseltä. Toivottavasti on vain raskaushormonien jylläystä ettei mies joudu moista kestämään 24/7 ympärivuotisesti.
Jätit sitten pillerit salaa.