Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet siitä, että lapsesi voi olla jo muutaman vuoden kuluttua (tai jo nyt) seksuaalisen häirinnän uhri tai tekijä?

Vierailija
19.10.2017 |

Miten viime aikojen julkinen puhe ja esiintulot näkyvät vanhemman ajatuksissa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaduttaa, että koskaan hankin lapsia.

Vierailija
2/7 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä jo nyt jonkinlainen kriisi sen suhteen, että miten estän tulevaisuudessa seksuaalisen häirinnän ja jopa väkivallan tyttäreni kohdalla. Itselläni on useita huonoja kokemuksia ja en edes kertonut niistä äidilleni. Minusta tuntuu ihan hirveältä, kun tiedän miten yleistä aikuisten miesten lähentely nuoria tyttöjä kohtaan on ja miten yleistä myös siitä vaikeneminen on. Kamalaa, jos joku hyväksi käyttäisi seksuaalisesti lastani ja enkä mä edes tietäisi siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tein alkusyksystä rikosilmoituksen 15v tytärtäni ahdistelleesta miesporukasta.

Vierailija
4/7 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kyllä jo nyt jonkinlainen kriisi sen suhteen, että miten estän tulevaisuudessa seksuaalisen häirinnän ja jopa väkivallan tyttäreni kohdalla. Itselläni on useita huonoja kokemuksia ja en edes kertonut niistä äidilleni. Minusta tuntuu ihan hirveältä, kun tiedän miten yleistä aikuisten miesten lähentely nuoria tyttöjä kohtaan on ja miten yleistä myös siitä vaikeneminen on. Kamalaa, jos joku hyväksi käyttäisi seksuaalisesti lastani ja enkä mä edes tietäisi siitä.

Et sinä sitä mitenkään voi estää. Olet tuonut ihmisen tähän maailmaan kysymättä, ja nyt hänet voidaan vaikka raiskata.

Vierailija
5/7 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan noita sekopäitä löytyy. Me ollaan lasten, myös poikien, kanssa puhuttu muutama asia selväksi pariinkin kertaan:

1. Perheessä ei ole salaisuuksia. Jos joku heille sanoo "Tämä on sitten meidän salaisuus, et saa kertoa edes äidille", siitä täytyy kertoa heti.

2. Ketään ei tarvitse pussata, halata, silittää eikä helliä jos ei halua, eikä em asioita tarvitse vastaanottaa jos ei halua.

3. Pyllyt, pippelit, pimpit ovat OMAA aluetta, sinne ei saa antaa kenenkään koskea tai katsoa (jotkut lapset esim. Leikeissä painostavat jne) eikä pyytää että toinen näyttää omaansa

4. Tiedän ihmiset, joiden kanssa lapset ovat tekemisissä

5. Lapset eivät ole netissä (omat 2-7v)

Kaikenlaisten kampanjoiden yhteydessä tulisi muistaa teroittaa, että KAIKKI ahdistelutapaukset tulee viedä poliisille, se on tehokkain keino ilmaista, ettei tämä ole ok.

Vierailija
6/7 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä voiko sitä estää, mutta riskin voi minimoida. Jotkut vanhemmat voisi ihan aloittaa siitä, ettei esittele lapsille uutta isä -tai äitipuolta joka kuukausi eikä pistä someen ilmotusta "Kaivataan lapselle hoitajaa kahden tunnin päästä"...

Vierailija
7/7 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta pitää tyttöä (ja miksei poikaakin) kotona aina heti  koulusta haettua ja aina sen jälkeen ulkopuolelta lukitussa huoneessa turvasäilössä ,jossa paon estävä panssarilasi ja turvakalterit.

Näin suojaamme jälkikasvumme 100%:sti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi