Presidentti Saulin mielestä jokaisella suomalaisella on VELVOLLISUUS olla mukana -
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Hyvinvointivaltio toimii niin kauan, kun sitä ei aleta tietoisesti väärinkäyttämään.
Niinpä, valitettavasti pääomatulojen ja yritysten verotusta on kevennetty ja valtion veropohjaa rapautettu vuosikymmeniä. Näitä vapaamatkustajia ei enää kiinnosta osallistua.
No mitäpäs veikkaat, että tapahtuisi, jos pääomatuloverotusta korotettaisiin reilusti yli sen, mitä se on muissa EU-maissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Hyvinvointivaltio toimii niin kauan, kun sitä ei aleta tietoisesti väärinkäyttämään.
Niinpä, valitettavasti pääomatulojen ja yritysten verotusta on kevennetty ja valtion veropohjaa rapautettu vuosikymmeniä. Näitä vapaamatkustajia ei enää kiinnosta osallistua.
No mitäpäs veikkaat, että tapahtuisi, jos pääomatuloverotusta korotettaisiin reilusti yli sen, mitä se on muissa EU-maissa?
"Yhyy, mitään ei voi tehä potkin siis työtöntä"
Verovaroista maksetaan näille nykyajan orjakauppiaille rahaa jotta saadaan rupusakki "aktivoitua". Tosin kuten kaikki tietävät mitään aktivointiahan ei tapahdu, mutta ilmaista työvoimaa syntyy ja saahan siitä mielihyvää kun työtönkin joutuu aamulla heräämään yhtä aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
MENKÄÄ TÖIHIN SIITÄ TYÖTTÄMÄT JA LOPETTAKAA ULINA. Ihan sietämätöntä sakkia olette kun koko aika täytyy valittaa.
No mitä sinä täällä vielä roikut? Töihin siitä
Ja nyt työttömät laitetaan samalla korvauksella töihin tai menettävät korvaukset. Alkoholistit, mielenterveydestä yms. Menettävät asuntonsa ja muuttavat kaduille. Köyhyys lisääntyy. Kaikki työttömät työnhaku jat eivät ole työkykyisiä. Sairaseläkkeelle ei pääse edes pää kainalossa.
Ja nyt työttömät laitetaan samalla korvauksella töihin tai menettävät korvaukset. Alkoholistit, mielenterveydestä yms. Menettävät asuntonsa ja muuttavat kaduille. Köyhyys lisääntyy. Kaikki työttömät työnhaku jat eivät ole työkykyisiä. Sairaseläkkeelle ei pääse edes pää kainalossa.
Niinistöläinen leikkauspolitiikka on tuottanut paljon työttömyyttä ja tuhonnut monen ihmisen elämän.
Mikäs mielipide on siihen jos olen itse työttömänä kotivaimona ja mies käy töissä vaikka lapsia ei olekkaan? Onko tämä sitten yhteiskunnallisesti väärin?
No onhan se noloa ja häpeällistä jos nelikymppinen on loisinut koko elämänsä toisten kustannuksella. Työn välttely on loiselämää työssäkäyvien kustannuksella.
On kunnia-asia että pystyy oman elantonsa tienaamaan.
Sauli Niinistö sanoo just niin kuin asia on. Äänestän häntä tulevissa presidentinvaaleissa vaikka en aiemmin ole koskaan kokoomuslaista äänestänyt.
Minunkin tuttavapiiristä löytyy näitä työnvälttelijöitä. Julkisuudessa esiintyneet eivät ole ainoita. Sellainen ajatus tuntuu rantautuneen maahan että minulle kuuluu kaikki tuet ja edut mutten ole valmis tekemään mitään niiden eteen. Pistää vihaksi.
Ossit ovat marginaali-ilmiö, Osamat taas eivät ja lisääkin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs mielipide on siihen jos olen itse työttömänä kotivaimona ja mies käy töissä vaikka lapsia ei olekkaan? Onko tämä sitten yhteiskunnallisesti väärin?
Jos teet sen omilla rahoillasi niin mikäs siinä. Jos teet sen verorahoilla niin olet vapaamatkustaja. Paitsi jos haet aktiivisesti töitä ja pyrit työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Ossit ovat marginaali-ilmiö, Osamat taas eivät ja lisääkin tulee.
Kyllä. Nelikymppiset laitetaan peruskouluun.
Vierailija kirjoitti:
Niinistö voisi miettiä myös sitä, millainen systeemi ja työelämä saa ihmiset mieluummin pysymään sen ulkopuolella.
Ei tarvi paljon pintaa raaputtaa ja Niinistön todelliset värit tulee esiin.
Vihaan noita "tervejärkinen" ja "tolkun ihminen" ilmaisuja!
Samma här. En kestä tällaista peräpeiliin tuijottamista. Yhteiskunta on muuttunut viime vuosikymmeninä tosi paljon. Vielä 70-luvulla pystyi ajattelemaan, että kunkin yksilön tekemä työ on se ainoa, minkä varassa yhteiskunnallinen varallisuus lepää. Nykyään yhteiskunnallista varallisuutta tuottaa ennen kaikkea teknologia ja erilaiset innovaatiot. Ansiotyön merkitys on muuttumassa. Olen itsekin yli kuusikymppinen, enkä tahdo millään kestää tätä ikätovereitteni määkimistä!
Vierailija kirjoitti:
Oma vaimo on nelikymppinen ja ilmaisen akateemisen koulutuksen saanut. Ja työura on pari runokirjaa ja pikkuiset messut kerran vuodessa.
Hahaha, luulin että puhuit omasta vaimostasi! Olin että ohhoh, millanenkohan elämä teillä on.
Vierailija kirjoitti:
No niinhän se on. Presidentti on oikeassa. Vapaamatkustajat ovat roskasakkia.
Niin kauan kun on satoja tuhansia työhaluisia työttömiä, ei ole mitään syytä huolestua työhaluttomista. Hyvä vain etteivät ole tunkemassa vapaisiin työpaikkoihin hekin.
Maassa on paljon isompia ongelmia kuin se, että joku ei halua tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se noloa ja häpeällistä jos nelikymppinen on loisinut koko elämänsä toisten kustannuksella. Työn välttely on loiselämää työssäkäyvien kustannuksella.
On kunnia-asia että pystyy oman elantonsa tienaamaan.
Sauli Niinistö sanoo just niin kuin asia on. Äänestän häntä tulevissa presidentinvaaleissa vaikka en aiemmin ole koskaan kokoomuslaista äänestänyt.
Minunkin tuttavapiiristä löytyy näitä työnvälttelijöitä. Julkisuudessa esiintyneet eivät ole ainoita. Sellainen ajatus tuntuu rantautuneen maahan että minulle kuuluu kaikki tuet ja edut mutten ole valmis tekemään mitään niiden eteen. Pistää vihaksi.
Äänestä vaan. Saattaa sekin päivä koittaa kun olet itse työtön tai sairas. Että pistää vihaksi nämä näköalattomat ihmiset. Siellä ”loisiminen” taustalla on aina jotain. Aina. Olen huomannut että suurimmalta osalta ihmisistä puuttuu kyky ymmärtää, että kaikki ei mene niin kaikille, kuin itselle on mennyt.
Meidän pressa lähti nyt tähän median pelleilyyn mukaan. Sitä olettaisi että 70kymppinen ukko kantaa mukanaan jonkinlaista elämänviisautta. Mutta paskat. Pitäähän se saada tyhmien ääniä että varmasti saa jatkossakin kasvattaa eriarvoisuutta. Ihmiskunnan viisaudesta kertoo paljon tämä koko maailmanlaajuinen tilanne. Suomi peruuttaa sata lasissa taaksepäin. Melkein parempi kun loppuis koko tellus olemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä ukko! Syyllistäisi valtiota ja yrityksiä, jotka eivät tarjoa niitä työmahdollisuuksia. Kokoomus on kehitellyt toimistollaan tämänkin työttömien mustamaalauskampanjan ja hyvinhän se uppoaa niihin, jotka raatavat ylityöllistettyinä ja -verotettuina.
Säälittävää tämä työttömien ulina. Mitään muuta ette osaakaan kuin volista, vänistä ja pillittää ja haukkua muita. Roskasakkia olette ja ansainneet työttömyytenne.
Jos noin on niin miksi meidän pitäisi jotenkin vielä osallistua ja tunkea niitä hakemuksiamme joka st:nan työpaikkaan?
No niin, rauhotus nyt. Ei näyttäs olevan asiat kovin hyvin sulla kun noin tunteisiin menee.