Lue keskustelun säännöt.
#metoo Minua ei ole koskaan ahdisteltu, olenko siis niin luotaantyöntävä?
18.10.2017 |
En ole koskaan kuvitellutkaan olevani missiainesta, mutta tämä #metoo-jupakka vetää ihan hiljaiseksi. Ei minua ole koskaan kourittu, ei lääpitty, ei puhuteltu asiattomasti tai seksuaalissävytteisesti vihjaillen. Jotenkin käy kateeksi, kun tuntuu, että kaikki naiset ovat saaneet tuollaista kohtelua osakseen, vaikkei se olekaan toivottua. Jotenkin ajattelen, etten ole edes ahdistelun arvoinen, olen niin ruma, että ketään ei kiinnosta.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minäkin olen joutunut todella kaivamaan mieleni pohjukoita. Olen kai säästynyt pahemmalta ahdistelulta, moni on myös sanonut, että näytän vahvalta ja vaikeasti lähestyttävältä. Saan edelleen nelikymppisenä kommentteja, että olen kaunis. Tämän vuoksi myös nuorena miehet lähestyivät tutustumismieleassä minua vähemmän kuin niitä tavallisen näköisiä. Ulkonäöstä huolimatta olen kuitenkin aina ollut ujo, joten minäkään en aloitteita tehnyt. Sain olla pitkään sinkku vasten tahtoani.
Ehkä myöskään itse kokenut niitä muutamia tökeröitä lähestymisiä ahdisteluksi, koska en niitä juuri noteerannut. On minuakin asiakas jossain bisnesillallisilla iskenyt koko firman edessä, mutta pidin sitä vain nolona tämän miehen kannalta. Ja jos perusilmeeni sai hänet lopettamaan jo alkuunsa.
Baarissa joku on kommentoinut rintojani - jälleen näin sen huonona iskurepliikkinä, joka maailmaani ei järisyttänyt.
Joku mielenterveyspotilas soitti joskus läähätyssoittoja, oli valinnut numeron ihan randomina, ja itse asuin silloin toisessa maassa. En ahdistunut.
Minulta on pyydetty puhelinnumeroa työskennellessäni asiakaspalvelutehtävässä. Olen jopa sen antanut.
Eli ahdisteltu kai on, mutta minua nämä eivät ole häirinneet, joten minä en voi sanoa metoo. Koen, että se olisi väärin niitä kohtaan, jotka oikeasti tuntevat kärsineensä. Joku kaveri tästä on suuttunutkin: "Ihan jokaista on ahdisteltu!" Mutta kun minulla on valta päättää suhtautumiseni, niin päätän, että nuo ahdistelut ovat jääneet yrityksiksi, jotka eivät ole hetkauttaneet.