Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sattuuko käynnistetty synnytys pahasti?

Vierailija
18.10.2017 |

Saako samalla kipuun lääkettä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se minulla sattui enemmän kuin spontaanisti käynnistynyt. Tosin enemmän vaikutusta omalla kohdallani oli sillä, missä vaiheessa vedet menivät.

Kipulääkkeitä toki saa, mutta järeämpiä kivunlievityskeinoja saa vasta salissa sen mukaan, miten synnytys etenee. Itse en tarvinnut.

Vierailija
2/14 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu. Alkaa niin rytinällä. Ihan eri asia kuin normaalisti alkanut synnytys. Kokemusta kummastakin.  Olisi varmaan pitänyt sanoa, ettei satu, mutta sattuu ja ihan helvetisti, mutta onneks etukäteen ei sitä osaa edes kuvitella mitä on tulossa. Jälkikäteen tekisit sen uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu mutta toisaalta en tiedä muusta, kun kolme synnytystä on käynnistetty. Aina on sattunut, enkä mitään lääkettä ole saanut.

Vierailija
4/14 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sattuu. Pikku hiljaa kun nostavat annoksia niin siitä vaan lisääntyy. Ja itsellä epiduraali ei auttanu. :/

Vierailija
5/14 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys eteni paljon nopeammin kuin luomuna, mutta ei ollut sen kivuliaampi.

Vierailija
6/14 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuu. Alkaa niin rytinällä. Ihan eri asia kuin normaalisti alkanut synnytys. Kokemusta kummastakin.  Olisi varmaan pitänyt sanoa, ettei satu, mutta sattuu ja ihan helvetisti, mutta onneks etukäteen ei sitä osaa edes kuvitella mitä on tulossa. Jälkikäteen tekisit sen uudelleen.

Näin olin tulossa itsekin sanomaan, tosin sillä erotuksella että EN tekisi uudelleen. Esikoinen luomuna ja toinen käynnistetty. Käynnistetty oli niin raju ja järjettömän kivulias,että ei enempää lapsia mulle.

Vierailija
7/14 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan vähän siitäkin miten käynnistetään?

Minulla käynnistettiin ballongilla ja cytotecillä, eivätkä kivut olleet mielestäni sen kovemmat kuin spontaanisti käynnistyneessä synnytyksessä. Ainoa ero oli siinä, että käynnistetyssä synnytyksessä supistukset tulivat lähes heti ilman taukoa. Onneksi oli ohi kahdessa tunnissa. Kivunlievitystä sai.

Vierailija
8/14 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käynnistettiin molemmat. Ensimmäinen synnytys kuitenkin sattui enemmän kuin seuraava. Molemmissa synnytyskivut olivat kyllä aika rajuja, ja niiden jälkeen synnyttävät naiset jotka vähän puuskuttavat tuntuvat huonoilta vitseiltä. Kipu oli minulla niin kovaa että kouristelin vain lähinnä sängyllä. Ja piuhat piti olla kiinni, koska oli napanuoran liuskahtamisen riski. Eli suuri vitsi oli sekin, että olisi voinut päättää synnytysasennon tai olla altaassa tai jossain jumppapallolla.

Toka synnytys oli helpompi, koska se oli nopeampi. Tunnissa päästiin nollatilanteesta ponnistusvaiheeseen.

Vierailija
9/14 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta vaan käynnistetystä, jossa kovat ja tiheät supistukset alkoi melkein heti. Siihen tahtiin ei oikein keho eikä mieli ehtinyt päästä mukaan.

Osastolla sain vain särkylääkettä eikä se jeesannut tuon taivaallista. selkäydinkipulääkkeet ja -puudutteet tuli vasta synnytyssalissa, jonne pääsin vasta pidemmän kärvistelyn jälkeen. Mutta eipä tuosta traumoja jäänyt.

Vierailija
10/14 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu, jos käynnistetään tipalla. Tippaa vaan lisätään niin kauan, että alkaa tapahtua. Ei siinä mitään kypsytellä, lääkettä vaan lisää, niin kyllä niitä supistuksia tulee ja kunnolla... Luomusti alkanut synnytys on kuin sellanen kävelylenkki, jossa hengästytään pikkuhiljaa ja pehmeästi, mutta  käynnistetty synnytys jotain ihan muuta. Toisaalta kesti vain kolmasosan siitä mitä ensimmäinen luomusynnytys. Mulla alkoi niin nopeasti ne kovat kivut, että kun mies kävi kahviossa, niin sillä aikaa olin siirtynyt pehmeästä kivuttomasta alkutilanteesta siihen, että huusin yksin siellä huoneessa.

Vierailija
11/14 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistettiin alatutkimuksella aamulla kymmenen aikaan ja lapsi syntyi illalla kymmenen maissa. Ei kerennyt paljon sattua kun salissa, johon mentiin iltapäivällä,laitettiin epiduraali sekä supistuksia voimistava. Siinä sitten odoteltiin iltaan. Helppo homma. Luomusynnytys sattui ihan saatanasti eikä kätilö suostunut antamaan kipulääkettä.

Mulla näin päin.

Vierailija
12/14 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lääkkeellä käynnistetty synnytys oli mukavampi kuin luonnollinen. Se eteni niin ripeästi, että ne kivut ei tuntuneet niin kovilta, koska homma eteni. Ei ehditty mitään kipulääkitystä antaa. Mutta sen kesti hyvin, koska ei kestänyt liian kauan. Oikein mukava kokemus.

Vierailija
13/14 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuu, jos käynnistetään tipalla. Tippaa vaan lisätään niin kauan, että alkaa tapahtua. Ei siinä mitään kypsytellä, lääkettä vaan lisää, niin kyllä niitä supistuksia tulee ja kunnolla... Luomusti alkanut synnytys on kuin sellanen kävelylenkki, jossa hengästytään pikkuhiljaa ja pehmeästi, mutta  käynnistetty synnytys jotain ihan muuta. Toisaalta kesti vain kolmasosan siitä mitä ensimmäinen luomusynnytys. Mulla alkoi niin nopeasti ne kovat kivut, että kun mies kävi kahviossa, niin sillä aikaa olin siirtynyt pehmeästä kivuttomasta alkutilanteesta siihen, että huusin yksin siellä huoneessa.

Riippuu ihan ihmisestä ja lähtötilanteessa miten käynnistys lähtee. Itsellä käynnistettiin pelkillä cytoteceillä mutta supisteluherkkänä synnytys lähti todella rajusti ja nopeasti käyntiin. Ikävää oli se että piti huutaa yksin osastolla,koska synnytys tapahtui yöaikaan. Saliin(ja miehen luo) pääsi vasta ihan viime hetkillä.

Vierailija
14/14 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut sen enempää kuin luomukaan. Mulla 2 luomua ja viimeisin 3. käynnistettiin. Alusta loppuun sain todella hyvät kivunlievitykset. Ei mitään valitettavaa koko synnytyksessä.