Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat, onko lapsenne syyslomalla päiväkodissa

Vierailija
18.10.2017 |

Omani on, koska mun täytyy siivoilla ym rästihommia, jotka kauan odottaneet. Ja levätä rauhassa. Pk täti sanoi asiasta hieman negatiivisesti, kuuluuko se oikeasti heille, miten asiani hoidan...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät koskaan olleet päiväkodissa koulujen loma-aikoina. Siivoilut ym. hommat hoituivat lasten ollessa kotona. Hain aina mahdollisimman aikaisin lapset päiväkodista ja suunnitteln seuraavan päivän tunnit iltaisin lasten mentyä nukkumaan. Ajattelin, että lasten on parempi olla vanhempien kanssa mahdollisimman paljon. Nyt ovat jo teinejä, siksi imperfektissä. Miehenikin on opettaja, joten enimmmäkseen lomailemme koko perhe yhtä aikaa.

Vierailija
2/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Meillä ei oo koskaan lapset hoidossa jos jompikumpi on vapaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat.

Kuten muutenkin joka päivä.

Miten ammatti siihen liittyy?

Ei mulla ole lomaa, teen töitä koko viikon.

Vierailija
4/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat.

Kuten muutenkin joka päivä.

Miten ammatti siihen liittyy?

Ei mulla ole lomaa, teen töitä koko viikon.

Mitä töitä?

Vierailija
5/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämämme on ihan mallillaan joten lomatkin vietämme yhdessä. Ymmärrän kyllä, että vaikeuksien keskellä lapset halutaan viedä hoitoon.

Vierailija
6/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei tosiaan ole. Herranen aika, olen lomalla. Ja kyllä, olen lukenut Wilmaa, testannut yhtä laajaa oppimispeliä yms. Ne on pikkujuttuja muun lomailun lomassa. Ei tässä nyt mitään 8-16 raadeta tai raadetaan, mutta kotitöiden ja lasten kanssa.

Joskus olen yhden tai kaksi päivää pitänyt kesäloma alussa. Kerran taisivat olla kesäloman alkajaisiksi ma-ke päiväkodissa, kun siivosin luokan ja otin itselleni täydellisen löhöpäivän, jolloin tyhjensin sohvalla jalat oikoisena digiboksia.

Vierailija
7/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on sen aikaa kun korjailen rauhassa kokeita.

Vierailija
8/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien kahdeksi päiväksi hoitoon ja kolme päivää lomaillaan yhdessä. Lasten isä ei ole lomalla. Hoitopäivien aikana on mielestäni ihan perusteltua tekemistä: toisena äitini perunkirjoitus ja toisena oma tähystyskäynti keskussairaalassa. Hoitotunnit on vedetty niin tiukille, ettei jää omaan lomaan varaa, vaikka yhden päivän olisin mielelläni vain nukkunut yksin.

Vierailija
9/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen, että lto oli ikävästi sanonut koulukuraattori kaverilleni siitä, kun tämä pitää lapset syyslomaviikolla päiväkodissa. Lto oli siis luullut, että kuraattori lomailee ja tuo lapset silti hoitoon. Kuraattorilla ei siis ole opejen lomat vaan hän on töissä koko viikon. (Ja palkka on huonompi kuin opeilla)

Vierailija
10/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole, tietenkään.

Vierailija
11/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien kahdeksi päiväksi hoitoon ja kolme päivää lomaillaan yhdessä. Lasten isä ei ole lomalla. Hoitopäivien aikana on mielestäni ihan perusteltua tekemistä: toisena äitini perunkirjoitus ja toisena oma tähystyskäynti keskussairaalassa. Hoitotunnit on vedetty niin tiukille, ettei jää omaan lomaan varaa, vaikka yhden päivän olisin mielelläni vain nukkunut yksin.

Ei nuo tod vie koko päivää. Yhteensä max kolme tuntia.

Vierailija
12/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko parempi, että lapset on tv äärellä, kun vanhempi siivoaa vai onko parempi, että hän saa virikkeet päiväkodissa...

Vierailija
13/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ap ole oikeasti opettaja, vaan taas joku provoileva opevihaaja.

Vierailija
14/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen koko syysloman, joten lapset ovat hoidossa. Päiväkodissa ehkä luulevat, että lomailen. Mutta se ei ole päiväkodin asia, mitä teen. Vien hoitoon silloin, kun hoitoa tarvitaan. Niinkuin tekevät muutkin. Jokaisella on eri elämäntilanne. Osalla ihmisista päiväkoti on ainoa lastenhoitoapu. Näin on myös meillä. Isovanhempia tms. ei ole.

Vierailija
15/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääliö.

Minun kokemukseni on, että vanhemmat todellakin lomailevat lastensa kanssa. Ja jos joku joskus pitää lomalla lapsen hoidossa en kulmaani kohota, hänellä on syynsä ja ne eivät minulle kuulu.

Lto

Vierailija
16/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelen koko syysloman, joten lapset ovat hoidossa. Päiväkodissa ehkä luulevat, että lomailen. Mutta se ei ole päiväkodin asia, mitä teen. Vien hoitoon silloin, kun hoitoa tarvitaan. Niinkuin tekevät muutkin. Jokaisella on eri elämäntilanne. Osalla ihmisista päiväkoti on ainoa lastenhoitoapu. Näin on myös meillä. Isovanhempia tms. ei ole.

Jep. On todella paljon näitä surullisia tapauksia joissa ainut turva on laitos.

Vierailija
17/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääliö.

Minun kokemukseni on, että vanhemmat todellakin lomailevat lastensa kanssa. Ja jos joku joskus pitää lomalla lapsen hoidossa en kulmaani kohota, hänellä on syynsä ja ne eivät minulle kuulu.

Lto

Perunkirjoitus ja tähystys vie silti yhteensä sen kolme tuntia. Ei todellakaan kahta päivää.

Miksi pitää valehdella?

Vierailija
18/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omani on, koska mun täytyy siivoilla ym rästihommia, jotka kauan odottaneet. Ja levätä rauhassa. Pk täti sanoi asiasta hieman negatiivisesti, kuuluuko se oikeasti heille, miten asiani hoidan...

Kuinka ap pidät lapsiasi hoidossa koulujen kesäloman aikana? Tarvitseeko sinun levätä rauhassa silloinkin?

Vierailija
19/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ap pidät lapsiasi hoidossa koulujen kesäloman aikana? Tarvitseeko sinun levätä rauhassa silloinkin?

Kesäkuussa lapset ovat hoidossa pari viikkoa ja elokuussa menevät yleensä viikkoa ennen koulujen alkua. Teen mielelläni kotihommia pois alta, niin voin sitten täysipainoisesti lomailla lasten kanssa. Ja kyllä, myönnän myös hieman lepääväni ja käyväni ystävien kanssa rauhaisilla lounailla, kun siihen ei koulussa koskaan mahdollisuus, eikä omien lastenkin kanssa. Teen myös ruokaa ja sämpylöitä pakkaseen, käyn marjassa elokuussa, mattojen pesua jne.

Vierailija
20/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua se kellekään muulle kuuluu onko lapset hoidossa loma-aikoina vai ei, ja miten sen muka pitäisi riippua ammatista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän