Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko päälle 30v mt-ongelmainen enää opiskella mitään järkevää ja hyväpalkkaista ammattia?

Vierailija
18.10.2017 |

On ollut masennusta, ahdistusta, uupumusta, romahduksia jne. Muutama sairasloma. Opinnot jäivät aikoinaan kesken, mutta haave amk-tutkinnosta elää. Työelämässä olen ollut, lähinnä siivousta, asiakaspalvelua, tarjoilua jne. kouluttamattoman töitä.

En halua jäädä syrjäytyneeksi tukityöllistetyksi puuhastelemaan vain jotain päivien kuluksi.

Mitä hakea opiskelemaan? Haluan mielekästä päivätyötä, josta saa hyvää tai kohtuullista palkkaa. Olen kyllästynyt fyysiseen vuorotyöraatamiseen alle kahdella tonnilla.

Onko mt-ongelmaisen järkeä tavoitella tällaisia asioita vai pitääkö tyytyä yksinkertaisiin matalapalkkatöihin? Ympäristön asenne ei myöskään auta, minua ei juuri kannusteta tavoittelemaan parempaa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mutta kukaan ei tule tarjoamaan sulle sitä hyvää asemaa vaan sun pitää itse ottaa se

Vierailija
22/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäsi ja puutteelisen työhistoriasi takia sinun voi olla hyvinkin vaikea työllistyä opintojen jälkeen riippumatta siitä johtuvatko ne mt-ongelmista vai jostain muusta.

Toisaalta totta, mutta toisaalta vaikeuksista selviäminen voi kääntyä myös eduksi. Kyllähän se kertoo ihmisestä paljon, jos pystyy nousemaan kauan jatkuneen vaikean elämäntilanteen jälkeen takaisin jaloilleen ja opiskelemaan vielä uuden ammatin.

Mutta arvostaako työnantaja sellaista? Työnantajalle tärkeää on tietyn työtehtävän osaaminen ja nykyään osaajia on ovella jonoksi asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäsi ja puutteelisen työhistoriasi takia sinun voi olla hyvinkin vaikea työllistyä opintojen jälkeen riippumatta siitä johtuvatko ne mt-ongelmista vai jostain muusta.

Toisaalta totta, mutta toisaalta vaikeuksista selviäminen voi kääntyä myös eduksi. Kyllähän se kertoo ihmisestä paljon, jos pystyy nousemaan kauan jatkuneen vaikean elämäntilanteen jälkeen takaisin jaloilleen ja opiskelemaan vielä uuden ammatin.

Mutta arvostaako työnantaja sellaista? Työnantajalle tärkeää on tietyn työtehtävän osaaminen ja nykyään osaajia on ovella jonoksi asti.

Joskaan tuo nyt tuskin tuota tarkoitti..

Vierailija
24/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön mielialalääkkeitä, mutten ole mt-kuntoutuja, enkä ongelmainen. Syön niitä siksi, että häiriö mikä mulle on lapsuudessa aiheutettu, pysyy poissa. Muutoin olo on täysin normaali. Ei sivuvaikutuksia. Jotkut syö jopa ihan psykoosilääkkeitä kiputiloihin.

Vierailija
25/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä itse leimaa itseäsi ja puhu itsellesi tuommoista "vihapuhetta", olet aivan yhtä kykenevä opiskelemaan mitä tahansa kuin kuka tahansa muukin. Se voi vaatia sinulta sen, että tunnet omat rajasi ettet uuvu liialliseen työtaakkaan. Terveenkin mieli voi järkkyä kesken opintojen, kaikkihan me ihmisiä ollaan. Paljon onnea matkaan!

Vierailija
26/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aion ainakin yrittää. Opiskelemaan pääsin yliopistoon vaikka olin puolipsykoottinen. Ihmiset puhuu ja kommentoi kaikkea paskaa mutta heitä ei pidä kuunnella sillä ihminen on yksi tyhmimmistä eläinlajeista.

Huom!!!

Ihminen EI ole eläin, eikä tule, vaan jokainen meistä on Luojan luoma ainutlaatuinen luomus.

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen - eikä minkään apinan kuvaksi!!

Vierailija
27/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulla ei ole peruskoulun jälkeen mitään tutkintoa?

Vierailija
28/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmettä sitten mahtoi tarkoittaa?????

Vierailija
29/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aion ainakin yrittää. Opiskelemaan pääsin yliopistoon vaikka olin puolipsykoottinen. Ihmiset puhuu ja kommentoi kaikkea paskaa mutta heitä ei pidä kuunnella sillä ihminen on yksi tyhmimmistä eläinlajeista.

Huom!!!

Ihminen EI ole eläin, eikä tule, vaan jokainen meistä on Luojan luoma ainutlaatuinen luomus.

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen - eikä minkään apinan kuvaksi!!

Itse kristittynä en näe asiassa ristiriitaa. Ihminen on nisäkäs. Synnyttää ja imettää, ihan niin kun jokainen muukin nisäkäs laji. Siitä olen samaa mieltä, että ihminen on lopulta tyhmin laji itsekkyydessään.

Vierailija
30/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyri mensaan.

Vierailija
31/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut masennusta, ahdistusta, uupumusta, romahduksia jne. Muutama sairasloma. Opinnot jäivät aikoinaan kesken, mutta haave amk-tutkinnosta elää. Työelämässä olen ollut, lähinnä siivousta, asiakaspalvelua, tarjoilua jne. kouluttamattoman töitä.

En halua jäädä syrjäytyneeksi tukityöllistetyksi puuhastelemaan vain jotain päivien kuluksi.

Mitä hakea opiskelemaan? Haluan mielekästä päivätyötä, josta saa hyvää tai kohtuullista palkkaa. Olen kyllästynyt fyysiseen vuorotyöraatamiseen alle kahdella tonnilla.

Onko mt-ongelmaisen järkeä tavoitella tällaisia asioita vai pitääkö tyytyä yksinkertaisiin matalapalkkatöihin? Ympäristön asenne ei myöskään auta, minua ei juuri kannusteta tavoittelemaan parempaa.

Älä kuuntele muita, vaan tee ihan siten, kun itse parhaaksi näet. Suomi on täynnä mt-ongelmaisia ja puoli miljoonaa meistä napsii masennuslääkkeitä, joten et todellakaan ole yksin.

Olet nuori vielä ja todellakin koko elämä edessäsi, vaikka ei ehkä siltä juuri tunnukaan.

Mieti siis mitä haluaisit tehdä ja ilmottaudu vaikka tekemään hetken ilmaiseksi tuota työtä eli työkokeilun kautta saat ainakin varman kokemuksen, käykö tuo työ sinulle vai ei.

Vierailija
32/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katot vaan, ettei sulla ole vaikka jotain mustasukkaista stalkkeria niin jaksat paremmin.

Vierailija
33/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että olet saanut ns. pyyhkiä vaan pöytiä. Itse olen kyllä ollut ihan yksin vuoroissa tai ns. vetovastuussa.

Vierailija
34/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä olen puhtaasti sitä mieltä, että työminä ja henkilökohtainen minä ovat kaksi eri roolia. Sä voit vetää töissä vaikka miten hyvin, vaikka henkilökohtaisella puolella välillä vähän mättäis. Ethän sä voi valita, mitä joku ulkopuolinen sulle päättää tehdä. Että siittä johtuu ongelma.

Vierailija
35/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyri mensaan.

Etkö osaa vastata?

Vierailija
36/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyri mensaan.

Etkö osaa vastata?

En ole velvollinen opettamaan itseäni tyhmempiä aikuisia.

Vierailija
37/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä ensiksi mt-ongelmiesi perimmäinen syy, ettet toista samoja virheitä ja siten vahvista haitallisia ajatuksia sekä niistä aiheutuvaa negatiivista kierrettä ennestään. Suosittelen tutustumaan skeematerapiaan, jos mikään muu terapiamuoto ei ole auttanut. 

Vierailija
38/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos sen mt-ongelman aiheuttaa joku muu, vaikka tappoyrityksellä? Ihan vaan esimerkkinä tämä. Kaikkiko tulee vaan kestää ja jaksaa, mitä oikeat hullut hyökkii, niinkö?

Vierailija
39/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaistahan ei tapahdu? Raah, raah, RAAH!!! :D Et kuitenkaan usko. Nro 39

Vierailija
40/53 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihmisiä joilla ei olisi MT-ongelmia. Aivan samoin kuin ei ole ihmistä joilla ei olisi terveysongelmia. Ei ole tarpeen karsinoida ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi