Perheemme asuu Amerikassa, kysyttävää?
Mitä haluaisit tietää? Vai kiinnostaako ylipäänsä? :)
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Pelottaako pizzagate?
Pizzagate?
t. toinen Amerikassa asuva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mielestäsi elämän tarkoitus?
Hyvä mutta vaikea kysymys! En tiedä, mielepiteeni vaihtelee tilanteen ha päivän mukaan. Entä omasta mielestäsi?
En osaa oikein tarkasti sanoa. Juuri tällä hetkellä tuntuu, että elämän tarkoitus on pyrkiä olemaan ensisijaisesti itse onnellinen ja myös mahdollisimman hyvä ihminen muita kohtaan, jotta toisi iloa muillekin. Ainakaan se ei mielestäni ole "maan täyttäminen", tai omaisuuden kerääminen. Olen kiinnostunut ihmisten vastauksista ja kysyn tätä lähes aina kun täälläkin tulee tilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne juo kaikissa realitysarjoissa kun ne juo shotteja? "Let's do shots!" Ja sit sellanen 2 dl lasi täynnä jotain mikä kiskotaan ykkösellä. Tokikaan se ei voi olla raakaa viinaa? Joskus on normi shottilaseja ja sen uskon olevan viinaa, mutta nuo isommat lasit?
Siis niissä laseissa on oikeasti viinaa! Se on totta, shottilasit on täällä jäätävän kokoisia. Kun amerikkalainen ystävä vieraili Euroopassa, hän tilasi kaikki juomat tuplana kun muuten ei kuulemma alkoholi maistunut :D
Itselläni on kaksi pientä lasta, niin aika harvoin nykyään baareissa pyörin enkä ole juonut shotteja pitkään aikaan :)
Vierailija kirjoitti:
Pelottaako pizzagate?
?? Mikä se on?
Vierailija kirjoitti:
Oletko sama joka teki aloituksen varakkaasta eiralaisperheestä?
En ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ruokakaupassa käyt? Minkä merkkinen juusto on parasta?
Käyn monissa eri kaupoissa. Suosikki on Whole Foods.
Whole Foods=Whole Paycheck.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko dental service pakettiin mukaan? Kannattaako ravintolassa sanoa kuuluvasti "fubar"? Onko alle 15% tipit hyväksyttäviä?
Kyllä, dental kuuluu meillä pakettiin. En tiedä, mitä "fubar" tarkoittaa.
Tipata voi periaatteessa niin paljon kuin haluaa, mutta 15% ei ole sekään nykyään hyvä tippi. Hyvä perustippi on 20%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottaako pizzagate?
Pizzagate?
t. toinen Amerikassa asuva
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tulee suurinpiirtein hintaa esim. hammaslääkärikäynnille? Kuinka isot erot Suomen terveydenhuoltojärjestelmään on?
Vakuutuksemme on korvannut tähänastiset hammaslääkärikäyntimme. Meillä se korvaa tarkastuskäynnit 2x vuodessa ja paikkaukset ja puhdistukset.
Terveydenhuoltojärjestelmä on täysin erilainen kuin Suomessa. Meillä on miehen työn kautta kattava vakuutus, mutta silti esim. synnytys täällä maksoi noin 6000 usd. Omavastuut on suuria parhaissakin vakuutuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mielestäsi elämän tarkoitus?
Hyvä mutta vaikea kysymys! En tiedä, mielepiteeni vaihtelee tilanteen ha päivän mukaan. Entä omasta mielestäsi?
En osaa oikein tarkasti sanoa. Juuri tällä hetkellä tuntuu, että elämän tarkoitus on pyrkiä olemaan ensisijaisesti itse onnellinen ja myös mahdollisimman hyvä ihminen muita kohtaan, jotta toisi iloa muillekin. Ainakaan se ei mielestäni ole "maan täyttäminen", tai omaisuuden kerääminen. Olen kiinnostunut ihmisten vastauksista ja kysyn tätä lähes aina kun täälläkin tulee tilaisuus.
Tosi hyvä vastaus. Olen itse aika samoilla linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Pelottaako pizzagate?
Menneen talven lunta. Muistaakseni Ukrainasta lahtoisin oleva hakkerointi joka on moneen kertaan todistettu vaaraksi. Mutta ainahan joku uskoo :D.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko aarne tannista?
En tunne. Missä hän asuu?
Onko miehesi siis suomalainen myös? Puhutteko lapsille suomea ja englantia?
Eikö sinua ärsytä ikinä amerikkalaisten pinnallisuus?
Vierailija kirjoitti:
Trump vain Abraham Lincoln?
Abraham Lincoln tietty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko aarne tannista?
En tunne. Missä hän asuu?
Oletko niin nuori vai etkö vain muista tätä klassista "Täällä Aarne Tanninen Washington" eli kyse oli uutishahmosta, muistaakseni Ylen kirjeenvaihtajasta? Vähän kuin samaa sarjaa Erkki Toivanen Lontoossa...
Pakkaatko lapselle tarhaan eväät?
Me asutaan WA :)