Mies ei anna rentoutua
Teen kotona töitä ja mies on yrittäjä. Olen tehnyt töitä aamu kymmenestä saakka ja lopetin seiskan aikoihin. Lähetin miehelle kuvan, jossa makaan sohvalla. Kirjoitin viestiksi, että pakko vähän maata kun selkä on jumissa monen tunnin istumisen jälkeen. Ajattelin, että jos mies vaikka tulee kotiin niin varautuu sitten siihen, että oon sohvalla. Ja koska tätä kysytään kuitenkin: en ole ylipainoinen ja suunnittelimme menevämme vielä salille tänään. En ole mikään salihirmu mutta käydään pari kertaa viikossa. Kävimme seuraavanlaisen viestinvaihdon:
Mies: älä liikaa makoile
Minä: nyt saat mut tuntemaan niin kuin olisin jotenkin laiska
Mies: se on sun omassa päässä
Minä: ok. ois vaan joskus kiva, jos sanoisit vaikka että rentoudu vaan kulta kun oot ollut ahkera
Mies: ootpa huonolla tuulella
Minä: En ole. Sanoin ihan rauhallisesti miltä musta tuntu.
Mies: Et viittis aina saada mulle pahaa mieltä
Minä: nyt sä kyllä uhriudut
Mies: sä tiedät että tollanen pahoittaa mun mielen.
Minä: mikä pahoittaa sun mielen?
Mies: makoilu
....
Tää on ihan kauhea pattitilanne. Mies ei kestä yhtään "laiskuutta". Sohvalla pitää istua ryhdikkäänä ja vasta illalla saa rentoutua kun menee nukkumaan. Mun pää hajoaa tähän. Tää on varmaan joku juttu, joka on iskostunut sen päähän lapsuudenkodissa. Onks tää enää normaalia? Mitä mä voin tehdä, jos mun oleminen loukkaa toista?
Ap lähti näköjään jo pois. Ei kestänyt, että hänessäkin on aika paljonkin vikaa, että kestää tuollaista.