työkkäri oli käynyt laittamassa oma asiointi sivuille työtarjouksen, mutta eivät olleet
laittaneet minulle minkäänlaista ilmoitusta tekstiviestitse, sähköpostiin tai edes kirjeitse? koittavat keinolla millä hyvänsä saada karenssin? ei kukaan käy tuolla sivuilla vahtaamassa päivittäin...
Kommentit (35)
Olen monasti miettinyt miten kusessa sitä olisikaan jos olisi varaton työtön ja sitten hajoaisi tietokone/täppäri eikä olisi varaa ostaa uutta, ainakaan vähään aikaan. Kaikki pitää itsestään selvänä, että tottakai sitä pystyy olemaan netin ääressä koko ajan, mutta ei nuo saatavat korvaukset kyllä niin suurilta minuun korvaani kuulosta, että niillä uutta konetta ostaisi? Vai minkälaisia kokemuksia ihmisillä on tällaisista tapauksista?
Kylläpä siellä vain on käytävä vahtaamassa "riittävän usein". Itsekin sain karenssin, kun posti toimitti kirjettä 8 päivää ja reagointiaikaa olisi ollut 5. Ja edellisellä viikolla olin käynyt netissä tsekkaamassa omat tiedot... En ollut siis työmarkkinoiden käytettävissä, vaikka puhelin oli vieressä ja säpotkin kilahtelee siihenkin. Postin huonoon toimintaan eivät ota kantaa, netissähän tarjous olisi ollut luettavissa jos olisin tajunnut käydä lukemassa...
Vierailija kirjoitti:
Juu-u se on niin hemmetin vaikeaa tehdä ohjelma, joka kilauttaisi ilmoituksen tekstarina tai s-postiin.
Vaikka tylsää ja aikataulutonta elämää elänkin, niin on tuon palvelun seuraaminen kuitenkin aika ärsyttävää jos sitä pitäisi useammin kuin kerta viikkoon tehdä. Kirjautumiseen pitää kaivaa avainlukulista tai käyttää maksullista mobiilivarmennetta, ei se ole mikään Facebook. Ja kun työttömän arkeen kuuluu päivystää myös aika montaa muutakin sivua. Sellaisia, joiden avulla saattaa oikeastikin työllistyä. Tsekkaan mieluummin Oikotien.
Tiedätkö, mitä se automatiikka maksaa? Aivan oikein 8-16 snt/kpl eli jos päivässä lähtee 100 000 erilaista "varoitusta ja huomautusta", niin hinta on 8000 - 16000 e/päivä. Kuukausi maksaisi 240 000 - 480 000 e. Hirvittävän kallista.
Älä kuvittelekaan, että tuollaiset hälytykset olisi kenellekään ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen monasti miettinyt miten kusessa sitä olisikaan jos olisi varaton työtön ja sitten hajoaisi tietokone/täppäri eikä olisi varaa ostaa uutta, ainakaan vähään aikaan. Kaikki pitää itsestään selvänä, että tottakai sitä pystyy olemaan netin ääressä koko ajan, mutta ei nuo saatavat korvaukset kyllä niin suurilta minuun korvaani kuulosta, että niillä uutta konetta ostaisi? Vai minkälaisia kokemuksia ihmisillä on tällaisista tapauksista?
Harvassa on ne, joilla ei ole puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla parempaakin tekemistä päivisin, kun et töissä käy?
Itseasiassa... minulla on kyllä muutakin tekemistä kuin vahdata työkkärin sivuja 24/7, päivät menevät joutuisasti ja kyllä, minullakin on silti elämä vaikka olen työttämänä.. kiitos kysymästä!
Kuulostaa, ettei yksikään työtarjous todellisuudessa edes kiinnosta.
Miksi sivuja pitäisi 24/7 vahdata? Eikö niitä voi tarkistaa kerran päivässä esim. heti aamusta?
Toki oikeasti työtä etsivä saattaisi ihan omasta halusta ja mielenkiinnosta käydä ko. sivuilla useamminkin, vaikka tämän palstailun lomassa, mutta enemmän tuntuu työttömissä olevan näitä aikaansa kaikkeen muuhun kuin työn etsimiseen käyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvassa on ne, joilla ei ole puhelinta.[/quote
Minä joudun ainakin jokaista työpaikkaa varten räätälöimään CV:n ja hakemuksen uusiksi, ei onnistu kännykällä. Tämä tosin varmasti riippuu alasta paljon, joihinkin varmaan riittää se että kännykällä näpyttelee jokun hakemuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään pitää käydä siellä oma asioinnissa vähintään pari kertaa viikossa.
Siinä etusivullakin lukee että postin muutosten vuoksi (ei jaeta joka päivä, ja ykkösluokan postissakin voi kestää useampi päivä) kannattaa käyttää oma-asiointia.Mitä jos ei ole Internetissä?
Lähimpään kirjastoon netin ääreen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä joudun ainakin jokaista työpaikkaa varten räätälöimään CV:n ja hakemuksen uusiksi, ei onnistu kännykällä. Tämä tosin varmasti riippuu alasta paljon, joihinkin varmaan riittää se että kännykällä näpyttelee jokun hakemuksen.
Ei siellä Oma asioinnissa tehdä hakemuksia, joten miksi ryhdyt räätälöimään hakemusta puhelimella? Hakemuksen voit mennä tekemään kaverille/kirjastoon jne., mutta Oma asiointiin pääset puhelimella ja näet, mitä pitäisi tehdä, ettei rahantulo katkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu-u se on niin hemmetin vaikeaa tehdä ohjelma, joka kilauttaisi ilmoituksen tekstarina tai s-postiin.
Vaikka tylsää ja aikataulutonta elämää elänkin, niin on tuon palvelun seuraaminen kuitenkin aika ärsyttävää jos sitä pitäisi useammin kuin kerta viikkoon tehdä. Kirjautumiseen pitää kaivaa avainlukulista tai käyttää maksullista mobiilivarmennetta, ei se ole mikään Facebook. Ja kun työttömän arkeen kuuluu päivystää myös aika montaa muutakin sivua. Sellaisia, joiden avulla saattaa oikeastikin työllistyä. Tsekkaan mieluummin Oikotien.
Tiedätkö, mitä se automatiikka maksaa? Aivan oikein 8-16 snt/kpl eli jos päivässä lähtee 100 000 erilaista "varoitusta ja huomautusta", niin hinta on 8000 - 16000 e/päivä. Kuukausi maksaisi 240 000 - 480 000 e. Hirvittävän kallista.
Hassua, että kun tilaan pizzaa netistä, kilahtaa s-postiini ilmoitus ja kuitti asiasta. En nyt keksi parempaa esimerkkiä, mutta höpöhöpö. Hintalappuun en ota kantaa, mutta tuo on ihan perusominaisuus nykyään. Myös Kelan palvelussa on tällainen hieno mahdollisuus (joskin tiedän, että kerran se ei toiminut).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä Oma asioinnissa tehdä hakemuksia, joten miksi ryhdyt räätälöimään hakemusta puhelimella? Hakemuksen voit mennä tekemään kaverille/kirjastoon jne., mutta Oma asiointiin pääset puhelimella ja näet, mitä pitäisi tehdä, ettei rahantulo katkea.
Tarkoitin että jos olisin työtön ja tietokone hajoaisi, en pystyisi enää tekemään asianmukaisia hakemuksia. Olen siis graafinen suunnittelija ja hakemuspohjat ja CV:t on tehty InDesign ohjelmalla jota mistään kirjastosta ei varmasti löydy (joten niiden muokkaaminen ei onnistu). No joo, tämä on tietysti tosi niche ongelma joka ei koske suurinta osaa työttömiä mitenkään, kuten sanoin. Normaalille ihmiselle varmasti riittää joku perus Word pohja.
kannattaa ottaa kuva siitä päänäkymästä, voivat myös vaihdella niitä päivämääriä jolloin joku asia pitää viimeistään tehdä
Vierailija kirjoitti:
Onko tuollainen oma asiointi -sivu pakko ottaa käyttöön? Mitä jos on vain lankapuhelin, tietokonetta ei ollenkaan ja lähimpään kirjastoon 15km? Ei kai nykyaikana voi edellyttää, että kyllä vaan netissä on oltava?
Minä en käy oma asioinnissa. Kaikki hoidan puhelimella ja kirjeitse. Sanoin että tietokone tilttasi kun tuli win 10 päivitys enkä ole hommannut uutta joten en oma asiontia voi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla parempaakin tekemistä päivisin, kun et töissä käy?
Itseasiassa... minulla on kyllä muutakin tekemistä kuin vahdata työkkärin sivuja 24/7, päivät menevät joutuisasti ja kyllä, minullakin on silti elämä vaikka olen työttämänä.. kiitos kysymästä!
Kuulostaa, ettei yksikään työtarjous todellisuudessa edes kiinnosta.
Miksi sivuja pitäisi 24/7 vahdata? Eikö niitä voi tarkistaa kerran päivässä esim. heti aamusta?
Toki oikeasti työtä etsivä saattaisi ihan omasta halusta ja mielenkiinnosta käydä ko. sivuilla useamminkin, vaikka tämän palstailun lomassa, mutta enemmän tuntuu työttömissä olevan näitä aikaansa kaikkeen muuhun kuin työn etsimiseen käyttäviä.
Mulle tulee sähköpostiin automaattisesti ilmoitus kun oman alani työpaikka tulee työkkärin sivuille. Eli tämä on "työvahti". Et varmasti tiennytkään tälläisestä. Sähköpostia kyllä seurailen joka päivä, ja näin voin laittaa heti myös hakemusta kun ilmoitus sinne tulee avoimista paikoista. Hankalammaksi koen että pitäisi joka päivä kirjautua työkkärin sivuille pankkitunnusten kanssa, vain sen takia JOS siellä sattuisi olemaan joku "Piilotettu" työtarjous, ei edes omalle alalleni..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, ei tule 100 000 työhönosoitusta päivässä. Eikä viestien lähettäminen ole niin kallista.
On monilla ihmisillä vaikka mitä paljon parempaa tekemistä ja tiukat aikataulut. Ei kuulu muille.