Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Babyshowerit, maailman typerin keksintö!

Vierailija
18.10.2017 |

Mistä näitä ihmeellisyyksiä sikiää? No Amerikasta tietysti! Onneksi silloin kun itse olin raskaana ei moisia vielä Suomessa harrastettu. Vaippakakku! Voi yöks!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja sitten sille kersalle kannetaan taas lahjoja kun se on syntynyt!

Vierailija
22/29 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kaveripiirissä vauvakutsut ovat olleet mukavia tapahtumia. Odottava äiti on raskauden aikana ehkä jäänyt hiukan juhlista sivuun, niin on ollut mukavaa järjestää jotain päiväsaikaan hänen ehdoillaan. Ollaan yleensä pidetty nyyttäribrunssi ja muut äidit ovat tuoneet omilta lapsilta pieneksi jääneitä vauvanvaatteita ja tarvikkeita. Sitten on keskusteltu hyvässä hengessä äidiksi tulemisesta, tunnelmista ja fiiliksistä elämänmuutoksen äärellä. Ehkä joku on pitänyt puheenkin tai esittänyt laulun tms. 

Itse en lapsia aio hankkia, mutta mielestäni tilaisuudet ovat olleet lämminhenkisiä ja on ollut kivaa ilahduttaa ystävää.

Mihinkään soseenmaisteluihin, vaipanvaihtokisoihin, vaippakakkujuhliin tai kalliiden lahjojen keräystilaisuuksiin en varmaankaan osallistuisi, sellaiset tuntuvat teennäisiltä ja lapsellisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakaan ei oikein kiinnosta, mutta olen sitten vain jättänyt menemättä. 

Vierailija
24/29 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan hyvä idea, että ystävät ja perhe auttavat varsinkin esikoistaan odottavia tulevia vanhempia tarvittavien tavaroiden hankinnassa. Samalla jo lapsen saaneet voivat kertoa hyviä vinkkejä siitä, minkä apuvälineen tai jutun ovat itse aikanaan kokeneet erityisen hyväksi ja toimivaksi. Yleensäkin ihmiset saisivat auttaa toisiaan enemmän.

Sitä varten käydään töissä, että on varaa lapseen ja sen hankintoihin. 

Vierailija
25/29 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on kiva tapa viettää kaikkien läheisten ystävien kanssa päivä ennen kun lapsi on kuvioissa eikä niin vaan enää ehdikään. Ja viimeisillään ei tarvinnut itse järkätä vaan ystävät järkkäsivät. Minulle pidettiin kiva brunssi eikä ollut mitään vaippakakkuja. Ehdottomasti haluan järkätä myös ystävilleni.

Vierailija
26/29 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noissa etiketti menee? Jos ostaa suihkulahjan niin kuuluuko ostaa taas vauvan synnyttyä lahja?

Vierailija
27/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noissa etiketti menee? Jos ostaa suihkulahjan niin kuuluuko ostaa taas vauvan synnyttyä lahja?

Hyvä kysymys! Osaakohan joku vastata? Siis tää hömppähän on tullut Suomeen maista joissa ei äitiyspakkausta oo ja näillä saadaan sitten karrutettua sitä vauvatarvikevarastoa.

Vierailija
28/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta baby showerissa on kiva antaa äidille lahja, vaikka jalkahoito tms. Parhaiten onnistuu, jos kaikki vieraat antavat, tai ainakin suunnittelevat, yhdessä lahjat. Jotain äidille, jotain vauvalle, ehkä jotain koko perheelle.  

Jos on antanut baby showerissa lahjan vauvalle, niin vauvan synnyttyä voi viedä vaikkapa kukkia ja suklaata äidille. 

Enkä ole koskaan ajatellut baby showerin keskittyvän lahjoihin, vaan yhdessä oloon ja naisten väliseen tukeen. Juhlistetaan tulevaan synnytystä ja uutta elämän vaihetta. 

Vierailija
29/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ostanut lahjaa vauvalle, eikä elämäni ole kärsinyt siitä millään tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä