Tää s**tanan vegaanivillitys alkaa todella tulemaan korvista!
Avaat television ja kappas kokkausohjelma! Ja mitä kokataan? Vegaanipastaa, vegaanipizzaa, vegaanikakkua, vegaanipiirakoita, paistettua vegaania, keitettyä vegaania, grillattua vegaania, vegaania kolmella tavalla, vegaanista syksyä, vegaanista talvea, vegaanista aamua, vegaanista kännimättöä.
Ostat ruokalehden. Vegaanivegaanivegaanivegaani.
Menet kauppaan. Suuhun työnnetään vegaanimaistiainen, hyllyt notkuvat "uutta vegaanista". Maito on vegaanista, liha on vegaanista, juusto on vegaanista. Ja se hetki kun nappaat jauhelihapaketin ja vieressäsi joku ottaa nyhtökauraa. Tänään sain juuri halveksuvan katseen jauhelihastani. Huoh.
Järkkäät pikkujoulut. Eiei ei enää juustotarjottimia, perinteisiä piirakoita, pastejoita, pullia, suklaita, kakkuja koska täytyy löytyä vegaanivaihtoehto.
Kommentit (410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äsken tv:ssä laitettiin ruokaan vegaanista juustoa. Mitä helkkaria on vegaaninen juusto?
Se on "juuston kaltainen valmiste" Tosi herkullisen kuuloista, eikö?
Tehdään usein pähkinöistä, on hyvää!
Mitäs muuta "herkkua" se sisältää?
Teen tätä herkkua itse. Sisältää cashew-pähkinöitä, öljyä, viinietikkaa, sitruunaa ja mausteita/yrttejä oman maun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikkomielistä kansaa on hyvä rahastaa ja kusettaa. Ruoassa oitää olla tarpeeksi proteiinia, jotta lihakset kasvavat ja voimaa on tarpeeksi. Bruce Lee kusee itkien teidän pupujen perseeseen joka yö.
Nuoriahan tässä kusetetaan. Itse en vanhana sekasyöjänä moista palturia niele.
Siis miten kusetetaan? Ihan tasan tarkkaanhan ne nuoret tietää, että ne syö vegaaniruokaa. Mistä muuten kumpuaisi kaikki nää vitsit siitä, että vegaanit on aina kertomassa olevansa vegaaneja?
Vegaanisuuden ja kasvissyönnin vastustaminen on vähän kuin vanhaan aikaan vähemmistöjen oikeuksien vastustaminen tai uuden teknologian vastustaminen. Joskus muinoin vastustettiin jopa sähköä, koska se oli uutta ja pelottavaa. Mutta siitä huolimatta kaikki nekin vaan löi läpi. Muutaman kymmenen vuoden kuluttua tää epämääräinen kasvisruuan mollaaminenkin tuntuu kaikista ihan absurdilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äsken tv:ssä laitettiin ruokaan vegaanista juustoa. Mitä helkkaria on vegaaninen juusto?
Teen tätä herkkua itse. Sisältää cashew-pähkinöitä, öljyä, viinietikkaa, sitruunaa ja mausteita/yrttejä oman maun mukaan.
Varmaan ihan hyvää, mutta ei sillä ole juuston kanssa mitään tekemistä. Kyllä pitkään kypsynyt aito juusto on viinin kera jotain ihan muuta kuin tuollaiset tahnat. Ei mahda Ranskassa ja Italiassa vegaanius lyödä läpi....Parmigiano vegano....buahhahhaaa.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanisuuden ja kasvissyönnin vastustaminen on vähän kuin vanhaan aikaan vähemmistöjen oikeuksien vastustaminen tai uuden teknologian vastustaminen. Joskus muinoin vastustettiin jopa sähköä, koska se oli uutta ja pelottavaa. Mutta siitä huolimatta kaikki nekin vaan löi läpi. Muutaman kymmenen vuoden kuluttua tää epämääräinen kasvisruuan mollaaminenkin tuntuu kaikista ihan absurdilta.
Harva kasvisruokaa mollaa enään nykyään vaan sitä faktaa et hallaahan toi tekee oikeesti ja on tosi neuroottista puuhaa miettii voinko ostaa tätä paitaa joka lämmittää mua vai onko joku ajanu etanan yli rekalla kuljettaessaan sitä tänne kauppaan. Mummo teki villasukat niin poltin sen roviolla kun mulle mitään eläinperäistä.
Se on vaan sellainen uus juttu nyt. Vegaanius pitää nyt kuluttaa puhki aiheena, sitten tulee taas seuraava. Kyllä tilanne varmaan jossain vaiheessa rauhoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se häviää kohta. Ihan samoin kuin nää muutkin aivottomien sopulien sapuskavillitykset.
Mikähän tulee seuraavaksi?
Seuraavana hyönteiset 🤢
Nautin näistä ketjuista. Joku todella hakkaa yksinäisessä betonikuutiossaan näppistä otsasuoni pullottaen, verenpaine luokkaa 210/95 ja pulssi toista sataa. Ihan vain siksi, ettei pysty hallitsemaan, mitä muut ihmiset syövät :-DDD
En koe että minulta, lihaa syövältä tavikselta, ole mitenkään pois jonkun muun nyhtökaurat tai soijamaidot.
Itse syön enimmäkseen kasvispainotteisesti, lihaa vain harvoin nykyään ja silloin kun syön niin yleensä vain kanaa tai kalaa. Mulla on tuttuja ja kavereita jotka on vegaaneja ja sitten on näitä toisen ääripään ihmisiä jotka ei koske mihinkään vihreään vahingossakaan. :D
Mulle on henkilökohtaisesti aivan se ja sama mitä joku muu syö niin kauan kun ei tuomitse mua omien valintojeni takia tai ala tuputtamaan omiaan mulle.
Itse tiedän pari vegaania jotka ovat jatkuvasti aivopesemässä muita vegaaneiksi ja arvostelevat muiden valintoja. Eniten ihmetyttää tässä heidän toimintamallissaan se hyökkäävä asenne ja tapa suhtautua niihin, jotka eivät ole vegaaneja. Uskon, että paljon helpommin saisit toisen kokeilemaan vegaanista ruokavaliota jos lähestyisit tätä asiallisesti ja ystävällisesti. Tyrkyttäminen, mesoaminen ja aggressiivinen asenne ei varmasti auta mitään, lähinnä saa ihmisen suhtautumaan entistä negatiivisemmin suhun ja vegaaneihin ylipäätään. Jos vegaanit haluaa lisää muutosta eli enemmän vegaaneita tälle maapallolle, olisiko lähestymistavassa vähän jotain korjattavaa?
Voin hyvin ymmärtää vitutuksesi, mutta toisaalta kuka pakottaa sut ostamaan niitä lehtiä joissa on vegaanisia reseptejä, kuka pakottaa sut katsomaan sen jakson jossa kokataan vegeruokaa tai kuka pakottaa sut syömään sellaista ruokaa mitä et halua? Koita kestää, tää pahin villitys pitäis pian mennä ohi. Kun aikansa tästä jauhetaan joka paikassa, nii kohta siitä ei enää tehdä niin suurta numeroa. :D
Näin kaupassa vegaanisia vihanneksia ja hedelmiä. Hyi, inhottavaa!
Vierailija kirjoitti:
Avaat television ja kappas kokkausohjelma! Ja mitä kokataan? Vegaanipastaa, vegaanipizzaa, vegaanikakkua, vegaanipiirakoita, paistettua vegaania, keitettyä vegaania, grillattua vegaania, vegaania kolmella tavalla, vegaanista syksyä, vegaanista talvea, vegaanista aamua, vegaanista kännimättöä.
Ostat ruokalehden. Vegaanivegaanivegaanivegaani.
Menet kauppaan. Suuhun työnnetään vegaanimaistiainen, hyllyt notkuvat "uutta vegaanista". Maito on vegaanista, liha on vegaanista, juusto on vegaanista. Ja se hetki kun nappaat jauhelihapaketin ja vieressäsi joku ottaa nyhtökauraa. Tänään sain juuri halveksuvan katseen jauhelihastani. Huoh.
Järkkäät pikkujoulut. Eiei ei enää juustotarjottimia, perinteisiä piirakoita, pastejoita, pullia, suklaita, kakkuja koska täytyy löytyä vegaanivaihtoehto.
Anteeksi kun naurattaa mutta harvoin törmää näin aitoon ja kaunistelemattoman turhautumiseen 🤣🤣 Ymmärrän kyllä sinua vaikka itsekin tykkään syödä vegaanista. Itselle vegaanista tarkoittaa parempia eläinoikeuksia mutta tuotantotehokas maidon-ja lihan tuottaminen rehottaa edelleen vaikka vegaanius onkin nyt niin pinnalla ja muotia
Tänään ruokalassa oli lihapullien seassa sipulia. Tähän näemmä tultiin, että vegaanit pilaa meidän lihansyöjienkin ruuat.
Vierailija kirjoitti:
hirveää, ehkä meillä onkin vielä mahdollisuus parempaan ympäristöön ja vähempiin saasteisiin. Kamala ajatus
No just! Tekopyhyyttä suurimmillaan. Diesel laivoilla toiselta puolelta maapalloa raahattua soijaa. Ja alekokki "olut" kuuluu vegaanin peruselintarvikkeisiin. Siinä jää eettisyys ja saasteet jalkoihin kunhan vegaani saa halvalla maailman saastuneimman meren yli rahdattua aarretta.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että ärsyttää, ärsyttäisi muakin jos ympäristö koko ajan muistuttaisi mua huonoista valinnoistani, joista tunnen jo valmiiksi syyllisyyttä.
Hehehehhehheheheheheee!¨
Kiinnostaapa ihan vitusti joidenkin viherpiipertäjien ulinat! Syön lihaa, käytän turkiksia, ajan omalla autollani ja matkustelemme lentäen koko perhe monta kertaaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään ruokalassa oli lihapullien seassa sipulia. Tähän näemmä tultiin, että vegaanit pilaa meidän lihansyöjienkin ruuat.
Ja suurin osa laitoskeittiöistä korvaa osan jauhelihasta soijalla. Eikä sekaanit oo huomanneet mitään.
Mua taas oksettaa lihansyöjät. T. Kasvissyöjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hirveää, ehkä meillä onkin vielä mahdollisuus parempaan ympäristöön ja vähempiin saasteisiin. Kamala ajatus
No just! Tekopyhyyttä suurimmillaan. Diesel laivoilla toiselta puolelta maapalloa raahattua soijaa. Ja alekokki "olut" kuuluu vegaanin peruselintarvikkeisiin. Siinä jää eettisyys ja saasteet jalkoihin kunhan vegaani saa halvalla maailman saastuneimman meren yli rahdattua aarretta.
Vegaanin ei ole mikään pakko syödä soijaa. Ja sitä paitsi se kasvissyöjien syömä soijan osuus ei ole mitään verrattuna siihen kuinka paljon sekasyöjät syövät sitä välillisesti koska suurin osa soijasta menee tuotantoeläinten rehuksi.
Paistettua vegaania! :o Hui! Ap elää selvästi kannibaalimaailmassa.
Lihansyönti teki meistä apinoita älykkäämpiä. Ainakin suurimmasta osasta.