Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tatuoinnista kysymys

07.04.2006 |

Heippa! Sain juuri tietää odottavani toista lastani. Tietäisikö kukaan voiko tatuoinnin ottaa raskaana ollessa? Kerkesin jo varata ajan ennenkuin tiesin raskaudesta ja haluaisin vain tietää voiko siitä olla jotain haittaa sikiölle?!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuiointia ei saa ottaa raskausaikana. Käsittääkseni kielto perustuu hepatiitti riskiin, en usko siitä muuta haittaa olevan. Itselläkin vähän nyt lykkääntyy seuraavan ottaminen, mutta kerkiäähän noita myöhemminkin.

Vierailija
2/6 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä todellakin kerkiää. Olin myös alustavasti sopinut jo kuvastakin ja menossa varaamaan aikaa, kun toinen lapseni ilmoitti tulostaan. Vaikka tiedänkin tatuoinnin ottamisen kyseisessä paikassa olevan erittäin turvallista tartuntatautien suhteen, sikiön hyvinvointi meni kyllä edelle. Nyt olin suunnitellut kolmatta tatuointiani, kun kolmas ilmoitti tulostaan. Joten tuli parin vuoden lykkäys niihin suunnitelmiin. Odotan siis myös imetyksen ajan. Päätös tietenkin on sinun, mutta yksi idean poikanen tässä. Ota erillinen tili ja pistä sinne vähän lisää rahaa joka kuukausi. Silloin sinulla on isompi summa käytettävänä vaikkapa siihen tatuointiin. Onpahan minullakin aikaa kerätä tässä rahaa vähän enemmän ja haaveilla suuremmasta tatuoinnista x). Jatkoja ap:lle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luottaa tekijään ja tietää, että siellä on puhtaat vehkeet niin miksei sitä voisi ottaa.

Sikstoisekseen, sen hepatiitin voi saada olematta raskaanakin ja tartuttaa näin lapsiinsa jotka syntyvät myöhemmin. Hepatiitti-c mikä yleisin piikin kautta tarttuva hepatiitti on, harvemmin edes tarttuu syntymättömään lapseen äidin veren kautta. Joten turha hysterisointi taas pois.

Itsellä esikoisen aikana oli myös aika varattuna paljon ennen kuin tiesin raskaudesta. Kyseiselle tatuoijalle on 3-4kuukauden jonot. Enkä kyllä kysynyt neuvoa kaksplussan saati vauvalehdenfoorumilta voinko sinne mennä, vaan käytin tervettä järkeä juttelin tatuoijan kanssa ja kuva tehtiin.

Eikä meidän perheessä edelleenkään kenelläkään ole hepatiittia :)

Vierailija
4/6 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä odotin esikoista, niin en edes ajatellut ettei voi ottaa tatuointia ja olin menossa.

Sit yllätyksenä tuli kun tatuoija ei suostunutkaan tekemään kun olin raskaana.

Tyydyin sit siihen ja unohdin ajatuksen raskauden ajaksi.

En edes muista mitä sanoi syyksi ettei tee kuvaa, mutta ei kyllä hepatiitistä puhunut mitään.

Siis näinkin päin voi käydä. Mä olisin kyllä ottanut, enkä edes ajatellut että ois mitään haittaa..

Calathea

Vierailija
5/6 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointeja ei tehdä raskaana oleville tulehdusriskin vuoksi ja sen lisäksi myös ilmeisesti metellipitoisuudet ovat sen verran korkeita ettei kannata ottaa riskiä. Enpä ole kyllä kuullut että kukaan olisi syyksi sanonut hepatiittia, eiköhän jokaisessa asiallisessa liikkeessä ole puhtaat neulat ym. ettei tarvitse HIViä tai hepatiittia pelätä oli sitten raskaana tai ei.

Vierailija
6/6 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

metallipitoisuudet niissä tatuointiväreissä ovat korkeat, tuli kirjoitusvirhe äsken.. ;)