odottavat astmaatikot
Heippa!
...huhuilen nyt ensin, onko täällä muita odottavia astmaatikkoja?? Minulla rv 11+3 ja minulla vaikea astma ja ollut nyt vaikea alkuraskaus astman takia..ensimmäinen lapsi sektiolla astman takia..mites muilla??onko meitä muitakin?olisi kiva vaihtaa ajatuksia, ja mitä lääkkeitä köytätte?
ihanaa odotusta kaikille!
Kommentit (2)
kiva kun muitakin..tai ei siis kiva, että olet kipeä..mulla on rasitusastma, ei allergioita...minkälainen on keuhkoastma?paljonko puhallat pef, kun voit hyvin?odotatko ensimmäistä? mä odotan toista, ja eka raskaus oli vaikea astman kans ja paljon sairaalajaksoja..lopuksi sektiolla, kun olin siinä kunnossa, että rullatuolilla jaksoin käydä pissalla...tämä raskaus alkanut astman kanssa vielä huonommin, ja kun maha kasvaa, hengittäminen vaikeutuu entisestään..mutta kyllä me selvitään!kyllä se vauva jstkin ulos tulee, ja kun olen kokenut tämän kerran ja terve lapsi tuli, niin ei pelota niin...mulla lääkitys nyt seretide babyhalerilla,symbicort spiiralla ja tarvittaessa spiralla atrodualja ventoline, prednisolon nyt 10mg tabletti(yli 10vkon kuuri, laskettu 40mgsta),nasonex,ja suoneen sain vähän aikaa sit solumedrolia noin 6pvää, kun oli sairaalajakso parivkoa sitten...toivon,että oilisi mukava loppuraskaus,kesäkuu meni jo liikkumattomana sängyn pohjalla, mutta nyt paranemaan päin.mutta pahimpaankin varaudun, etä voi olla loppuun asti vaikka sairaalahoidos..mutta lapset ihania ja se loppujenlopux lyhyt aika...hapetusta on hyvä seurata!
Voimia ja jaksamista!!Olisi mukava kuulla sinusta lisää ja muistakin astmaatikoista!
Raskausviikolla 19+1, lääkkeinä Seretide ja Bricanyl...Lisäksi ipromalia spiiralla.
Astma ollut vähän niin ja näin tän raskauden aikana. Pelottaa synnytys tuon sairauden takia, sairastan siis kroonista keuhkoastmaa, keuhkojen tilavuus n.73%viitearvoista.