Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet: Mitäs jos kiukuttelun ja uhriutumisen sijaan päättäisitte olla naisille liittolaisia häiriköitä vastaan

Vierailija
18.10.2017 |

ja puuttua häirintään? Miesten keskinäinen solidaarisuus ei saisi johtaa siihen, että toisten miesten naisiin ja tyttöihin kohdistamaa häirintää hiljaisesti hyväksytään. Vai mitä sanotte? PS: häirintä miehiä kohtaan on väärin tietysti myös. Ja puuttuisin jos sellaista näkisin. Toivoisin samaa teiltä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla on sisko, jota on seksuaalisesti häiritty, joten ei tulisi mieleenkään "uhriutua" siitä, että näin on käynyt. Mitä hittoa?!

Itselläni ei ole tapana puristella satunnaisia naisia tisseistä tanssilattialla, joten en ymmärrä, miksi minun pitäisi tuntea "solidaarisuutta" tuollaisia häiriköitä kohtaan.

Yleisin reaktio on tainnut olla hämmennys. Useimmille miehille on oikeasti yllätys, kuinka paljon seksuaalista häirintää naiset kokevat.

Varmaan olisi naisillekin oikeasti ISO yllätys, jos miehet alkaisivat kertomaan omista kokemuksistaan. Miehiähän ei kukaan tule puristelemaan, vaan miehiä vastaan kohdattu seksuaalinen häirintä on juuri sitä salilla naureskelemista, ivaamista, kuvaamista. Ala-asteella tytöt vetää housut alas ja nauraa pippelille. Ylä-asteella haukutaan luokan edessä vedoten siihen, että "Sinä et ikinä naista saisi, etkä pystyisi sitä tyydyttämään!". Tai huijataan toisia treffeille, eikä tulla paikalle. Tai esitetään kiinnostunutta baarissa, mutta sitten hävitään heti sen jälkeen, kun drinkki on tarjottu. Mutta tämä kaikkihan on nähtävästi ihan OK, koska uhrina on se kalapuikkoviiksinen Markku 45v tai lihava koulupoika. Ei ole someseksikästä puhua Markun kokemuksista.

Siinä vaiheessa, kun miehiin kohdistunut seksuaalinen häirintä ja kiusaaminen otetaan puheeksi, niin sitten näen tämän MeToo-kampanjan tasa-arvoisena. Nythän taas on kyse siitä, että miehiä syyllistetään. Jos et ole ahdistelija, niin olet ainakin sen hyväksyjä. Joopajoo...

No ottakaa puheeksi! Ei tosiaankaan ole ok. Erityisesti ahdistaa lasten ahdistelu, sukupuoleen katsomatta. Ei todellakaan naurata nuoren pojan nolaaminen ja ahdistelu! Ja puuttuisin HETI tilanteeseen, tietysti.

Vierailija
22/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina auttanut naisia. Multa on baarissa tultu monesti pyytämäänkin apua ja olen aina jotenkin puuttunut asiaan ja tilanne on rauhoittunut. Siskoani olen tukenut ja puolustanut ja edelleen tekisi mieli lähteä parille kostoretkelle, mutta eihän sellainen siskoa enää auttaisi. Siskokin on pitänyt mun puoliani.

En katsele ahdistelua, eikä se naurata. Munkin kimppuun on käyty, eikä se ole kivaa. Toivoisin, ettei tästä tehtäisi mitään naiset vs miehet -hommaa, vaan kunnon ihmisten pitäisi ylipäänsä auttaa ja tukea toisiaan. Miesten kollektiivinen syyllistäminen saa aikaan vain päinvastaisen reaktion.

Mä saattelin välillä opiskeluaikoina tyttöjä kotiovelle bileiden jälkeen kun heitä pelotti kulkea yöllä yksin, ja ymmärrän ihan hyvin. Pimeällä koitan väistää kunnolla yksinäisiä naisia, jos näen, että hermostuttaa. Haukkuja en muista saaneeni, mutta joskus olen tosissani pelännyt väkivaltaa. Tekisin silti kaiken uudestaan.

Oot upea. Kaikkien puolesta - kiitos. :)

Kiitos! Rankka elämä on opettanut, että elämä on rankkaa, mutta inhimillisyys on arvokkaampaa kuin mikään raha tai imago.

Yksi elämäni absurdeimmista kokemuksistani oli kun 19-vuotiaana saatoin/kannoin/raahasin hyvin päihtyneen tuntemattoman naisen kotiinsa. Se johdatti mut moneen eri osoitteeseen ennen kotia. Tapasin paljon uusia ihmisiä ja mulle tarjottiin kaljaa monessa paikassa. Siinä keskusteltiin uskonnosta ja ties mistä. Yksi kaveri koitti iskeä mua. Lopulta koti löytyi, mutta vastassa oli pari isoa ja emäntää suojelevaa koiraa. Oikeasti siitä yöstä voisi tehdä jonkin näytelmän. Siinä meni koko yö. Pääsin kotiin vasta aamulla.

Pakko se oli saada kotiin. Kai olisin voinut soittaa poliisillekin, muttei se silloin tullut mieleen. Oli talvikin ja oltiin pohjoisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi liittoutuisin jonkun sellaisen kanssa mikä on homotellut minua ja potkinut munille? Päinvastoin, minusta miesten pitäisi julistaa sota naisille, te kerran kun olette niin vahvoja niin varmasti voittaisitte sen sodan?

Vierailija
24/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kärsinyt kenenkään muun käsissä niin paljon kuin naisten käsissä. Mies aiheuttaa fyysistä kipua toiselle miehelle minkä unohtaa päivässä. Nainen aiheuttaa miehelle henkistä kipua mitä ei unohda koskaan.

Vierailija
25/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla on sisko, jota on seksuaalisesti häiritty, joten ei tulisi mieleenkään "uhriutua" siitä, että näin on käynyt. Mitä hittoa?!

Itselläni ei ole tapana puristella satunnaisia naisia tisseistä tanssilattialla, joten en ymmärrä, miksi minun pitäisi tuntea "solidaarisuutta" tuollaisia häiriköitä kohtaan.

Yleisin reaktio on tainnut olla hämmennys. Useimmille miehille on oikeasti yllätys, kuinka paljon seksuaalista häirintää naiset kokevat.

Varmaan olisi naisillekin oikeasti ISO yllätys, jos miehet alkaisivat kertomaan omista kokemuksistaan. Miehiähän ei kukaan tule puristelemaan, vaan miehiä vastaan kohdattu seksuaalinen häirintä on juuri sitä salilla naureskelemista, ivaamista, kuvaamista. Ala-asteella tytöt vetää housut alas ja nauraa pippelille. Ylä-asteella haukutaan luokan edessä vedoten siihen, että "Sinä et ikinä naista saisi, etkä pystyisi sitä tyydyttämään!". Tai huijataan toisia treffeille, eikä tulla paikalle. Tai esitetään kiinnostunutta baarissa, mutta sitten hävitään heti sen jälkeen, kun drinkki on tarjottu. Mutta tämä kaikkihan on nähtävästi ihan OK, koska uhrina on se kalapuikkoviiksinen Markku 45v tai lihava koulupoika. Ei ole someseksikästä puhua Markun kokemuksista.

Siinä vaiheessa, kun miehiin kohdistunut seksuaalinen häirintä ja kiusaaminen otetaan puheeksi, niin sitten näen tämän MeToo-kampanjan tasa-arvoisena. Nythän taas on kyse siitä, että miehiä syyllistetään. Jos et ole ahdistelija, niin olet ainakin sen hyväksyjä. Joopajoo...

No ottakaa puheeksi! Ei tosiaankaan ole ok. Erityisesti ahdistaa lasten ahdistelu, sukupuoleen katsomatta. Ei todellakaan naurata nuoren pojan nolaaminen ja ahdistelu! Ja puuttuisin HETI tilanteeseen, tietysti.

Näillä unohtuu, että naisilla on myös veljiä, poikia ja miespuolisia kavereita. Inhottaa siis jonkun pojan kiusaaminen samaten.

Ei kaikki naiset ole entisiä koulukiusaajia.

Vierailija
26/30 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä en liittoudu. Vihaan naisia. Käänteisesti naiset on ahdistelleet koko elämäni ajan jo isosiskosta alkaen.

Ahdistelu on ollut miehuuteni kiistämistä ja vähättelyä.

Kelpaan naisille vain heidän etujensa ajamiseen.

Vierailija
27/30 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minua ahdistellaan, en halua minkään valkoritarin puuttuvan asiaan. Olen aikuinen ihminen ja osaan huolehtia asioistani. Sellainen asioihin puuttuminen on naisen älyllisen kapasiteetin aliarvoimista ja osoittaa suuntaa naisten julistamiseksi holhouksenalaiseksi.

Vierailija
28/30 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitähän miehet saisi tästä liittolaissuhteesta?

Hyvä mieli ja muu päläpälä ei ole sitten oikea vastaus. Miesten täytyy saada jotain joka oikeasti hyödyttää heitä, aivan samoin kuin naiset yrittävät saada miehet hyödyttämään heitä heidän ongelmassaan.

Vierailija
29/30 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikset ota, mikset tee asiasta kampanjaa? Odotat vaan siellä uhrina. Vai naistenko sekin asia on sun puolesta hoidettava?

Niinno, ei tämä nykyinen somekampanja olisi levinnyt minnekään jos sitä ei olisi aloittanut hollywood tähtönen, tuskin siis tuntematon markku saa asialleen paljoa maailmanlaajuista huomiota. Kukaan ei olisi edes kehdannut esiintyä tässä omalla nimellään jos hollywood naiset ei olisi aloittaneet.

Vierailija
30/30 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää tällainen häirintä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan