Naurettavasta kuittipakosta päästävä eroon!
Perusperiaate on hyvä ja ymmärrän miksi se on tarpeellinen, mutta se aiheuttaa liikaa vaivaa ja vaikeuttaa sujuvaa asiakaspalvelua. Joissakin paikoissa kuitti kyllä tarvitaan, mutta sitten on taas paikkoja joissa kukaan ei halua sitä.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nykyään saa kuitin sähköpostiin tai kuten S:ssä sovellukseen. Mummot tietysti erikseen, jotka eivät osaa.
En näe syytä jaella sähköpostisoitetta minne vaan tai ladata jotain sovelluksia puhelimeen. En edes näytä S-korttiani kassalla koska S tallentaa kaiken, silloin harvoin kun siellä joudun asioimaan.
Olen aivan samoilla linjoilla. Minulla on firmoille annettava roskaosoite, todellista yksityistä en enää jaa kuin ystäville. Etukortteja näytän vain, kun niillä saa alennusta. Bonuksien kerryttämisestä en välitä.
Näistä kommenteista päätellen olette muumioita
Vierailija kirjoitti:
Olenkin ihmetellyt miksi nykyään aina kysytään tarvitsetko kuitin? En tarvitse, mutta haluan sen silti jotta voin tarkistaa summat. Voisit antaa sen kyselemättä mitään turhia.
Pakko kysyä. Jos vaan antaisin kyselemättä, saisin paljon ei-vastauksia ja olisin turhaan ojennellut kuittia siitä kieltäytyville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkin ihmetellyt miksi nykyään aina kysytään tarvitsetko kuitin? En tarvitse, mutta haluan sen silti jotta voin tarkistaa summat. Voisit antaa sen kyselemättä mitään turhia.
Pakko kysyä. Jos vaan antaisin kyselemättä, saisin paljon ei-vastauksia ja olisin turhaan ojennellut kuittia siitä kieltäytyville.
Niinpä, se on jännä kun joltain kysyt että haluaako kuitin vastaus on hapan "teidän on se minulle annettava, ei saa kysyä!" sitten taas kun tarjoat sitä kuittia kysymättä niin ihmiset kavahtavat kauhuissaan taaksepäin "ei ei, minä en halua kuittia!!", hyvä ettei karkuun juosta. Teet niin tai näin, niin varmasti menee jonkun mielestä väärin.
Siinä vaiheessa kun pankkikortin lukija ilmoittaa" poista kortti" sanon kassalle, etten tarvitse kuittia, kiitos. Hän voi sen samantien rytätä roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Olenkin ihmetellyt miksi nykyään aina kysytään tarvitsetko kuitin? En tarvitse, mutta haluan sen silti jotta voin tarkistaa summat. Voisit antaa sen kyselemättä mitään turhia.[/quote
Siksi koska useimmat asiakkaat ei ota kuittia,osa jopa suuttuu kun tarjotaan kuittia.8 tunnin työvuoron aikana ehkä 5 asiakasta ottaa kuitin.Jos sen antaa kysymättä,se jätetään tiskille.
Kaiken huippu on sellaiset asiakkaat, joilta kysyn että haluatko kuitin. Sitten ne sanovat, että "haluan", nappaa kuitin, ei edes katso ja heittää suoraan vieressä olevaan roskikseen. Mikseivät asiakkaat voisi sanoa suoraan ensin, että "en halua kuittia" niin ei tarvitsisi pelata edestakaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin otan ja samoin mies jos käydään isoilla ruokaostoksilla, voi sitten katsoa paljonko molemmat on ostaneet että menee suht. puoleksi ruokamenot.
Sama homma jos tuote on viallinen ja jos ei siitä löydy kuittia niin et saa hyvitystäkään vaikka monessa paikassa onkin sähköiset kuitit.Silti..
Kannattaa tehdä kantelu jos jossain tosiaan toimitaan näin räikeästi.
Kuluttajansuoja sanoo täysin yksiselitteisesti, että kuitti ei voi mitenkään olla edellytys viallisen tuotteen korvaamisessa.
Vierailija kirjoitti:
paperikuiteista pitäisi jo siirtyä automaattisiin sähköisiin kuitteihin kortilla maksaessa. Ei pitäisi olla vaikea toteuttaa. Suurimmalle osalle se olisi paljon kätevämpi kuin paperiset kuittilappuset. Käteisostoksissa voisi olla joku alaraja kuittipakolle, vaikka 10 euroa. Naurettavaa että jostain 50 sentin tikkaristakin on annettava kuitti.
Joissakin liikkeissä lähes kaikki myynti koostuu alle 10 euron ostoksista. Kyllä niistäkin pitää kuittia tarjota. Mutta varmaan moni asiakas laiskuuttaan jopa edistää pimeää myyntiä. Esimerkiksi Sörnäisissä on karkkikauppa, jossa lyödään summa kassaan vasta, jos asiakas haluaa kuitin, muuten vain punnitaan ja ilmoitetaan hinta. Tai ainakin niin on tapahtunut aina, kun itse olen siellä sattunut asioimaan.
Vierailija kirjoitti:
No mikä meni pieleen kirjoituksessani nro 8?
-otan kuitin kaupassa, jotta voin tarvittaessa todistaa takuuta varten tai naapuriliikkeen vartijalle, mistä olen ostanut tuotteen.
-en ota kuittia ravintolassa / kahvilassa / baarissa, koska sen käyttöarvo on melko nolla. Ellei nyt jotakin ruokamyrkytystä tarvtse sen perusteella todistaa? En tee sillä kuitilla mitään jos pulla ja kahvi on jo vatsassani kun kävelen ulos.
-kuitin tarjoaminen on kuitenkin tärkeä ja avoin ele, "hei meillä ei vedetä kassan ohi". Jos joku ei tee elettäkään kuitin antamisen suhteen, en mielelläni asioita uudelleen.
Se on hienoa että jaksat kantaa huolta vetääkö joku välistä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken huippu on sellaiset asiakkaat, joilta kysyn että haluatko kuitin. Sitten ne sanovat, että "haluan", nappaa kuitin, ei edes katso ja heittää suoraan vieressä olevaan roskikseen. Mikseivät asiakkaat voisi sanoa suoraan ensin, että "en halua kuittia" niin ei tarvitsisi pelata edestakaisin.
Asiahan ei sinulle kuulu, mitä asiakas kuitilla tekee. Roskikseen heittäminen on täysin laillista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nykyään saa kuitin sähköpostiin tai kuten S:ssä sovellukseen. Mummot tietysti erikseen, jotka eivät osaa.
Harvassa on ne fyysiset kaupat/liikkeet jossa kuitti tulee automaattisesti sähköpostiin. Verkkoasioidessa tietysti.
Totta, mutta tuo ässän systeemi on hyvä.
Kuitti on kehittyneen yhteiskunnan merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe syytä jaella sähköpostisoitetta minne vaan tai ladata jotain sovelluksia puhelimeen. En edes näytä S-korttiani kassalla koska S tallentaa kaiken, silloin harvoin kun siellä joudun asioimaan.
Kukin tyylillään. Itse pidän sähköisestä systeemistä, koska olen huono säilyttämään kuitteja.
Jos myyjä ei jaksa tai viitsi kysyä kuitista tai antaa sitä automaattisesti, hän on väärissä hommissa. Asiakkailla taas on omat elämäntilanteensa. Itse en jaksa aina vastata, että kyllä joo haluan sen kuitin. Odotan niin kauan, että se kuitti annetaan käteeni ja kiitän. Minähän sen tapahtuman kustannan. Myyjän tehtävä on antaa kuitti (ja mahdolliset vaihtorahat) saatuaan rahani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä meni pieleen kirjoituksessani nro 8?
-otan kuitin kaupassa, jotta voin tarvittaessa todistaa takuuta varten tai naapuriliikkeen vartijalle, mistä olen ostanut tuotteen.
-en ota kuittia ravintolassa / kahvilassa / baarissa, koska sen käyttöarvo on melko nolla. Ellei nyt jotakin ruokamyrkytystä tarvtse sen perusteella todistaa? En tee sillä kuitilla mitään jos pulla ja kahvi on jo vatsassani kun kävelen ulos.
-kuitin tarjoaminen on kuitenkin tärkeä ja avoin ele, "hei meillä ei vedetä kassan ohi". Jos joku ei tee elettäkään kuitin antamisen suhteen, en mielelläni asioita uudelleen.Se on hienoa että jaksat kantaa huolta vetääkö joku välistä vai ei.
Kerropa se euromäärä, jonka olet valmis maksamaan vuosittain enemmän veroja, jotta joku saa vetää välistä. Toki voit ilmoittaa myös itsellesi sopivan veronkorotusprosentin.
No bisneksiä on erilaisia ja joissain ostokset on tosiaan aina pieniä mutta yhteissumma voi silti olla iso. Mieleen tulee se narikkakeskustelu, jota käytiin silloin kuittipakon tultua. Vaikka narikkamaksu on vain pari euroa, niin kävijöiden ollessa satoja tai jopa tuhat, niin muodostuu illan myynti kuitenkin suurehkoksi.
Miten tämä narikan kuittipakko nykyään toteutuu? Tajusin muuten juuri että viimeksi kun käytin narikkaa, niin ei minulle ainakaan mitään kuittia tarjottu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin tyylillään. Itse pidän sähköisestä systeemistä, koska olen huono säilyttämään kuitteja.
Ja minä taas pidän ehdottomasti enemmän paperisesta versiosta, niin kuiteissa kuin laskuissakin, koska se helpottaa arvioimaan sitä kulutusta ja esim. kaupassa huomaan heti jos on käynyt kassalla virhe veloituksessa (kuten usein käy, on aika virhealtista touhua).