Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä kiristän naimisiin menolla

Vierailija
18.10.2017 |

Olemme olleet yhdessä kahdeksan vuotta ja meillä on esikouluikäinen lapsi. Toiseen lapseen olisi suostuvainen kyllä, naimisiin menoon ei. Ei tietääkseni mitään pettämistä tai mitään. Kokee, että ei ole "naimisiin". Enpä tiedä mitä tehdä.. Ärsyttää tällainen jahkaaminen ja elämän rakentaminen ihmisen kanssa, joka on tätä mieltä. Mistä miehen käytös voi johtua?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies EI HALUA naimisiin. Piste. En usko,että sulle ap kelpaisi mikään selitys tälle asialle. Et sinäkään kaikkia asioita halua tehdä.

Vierailija
42/47 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on lapsen osalta sanonut, että jos eroaisimme niin ei suostuisi mihinkään muuhun kuin siihen, että lapsi olisi täysin puolet tai enemmän hänen luonaan. Miksi siis haluaisi itselleen toisen lapsen (pallon) jalkaan, jos harkitsisi eroa? Etenkin kun isompi lapsemme on jo aika iso. En nyt oikein usko, että hän varsinaisesti eroa suunnittelee mutta jotain sitoutumiskammoa on. ap

Ei kai kukaan ole väittänytkään hänen suunnittelevan eroa. Hän vaan haluaa pitää takaoven auki ja toisen jalan oven välissä. Hän haluaa pitää eron mahdollisuuden käsillä ja helppona, jos houkuttelevampi tarjous tulee vastaan. Vielä ei ole tullut, joten hänellä ei ole mitään syytä erotakaan. Näin se vaan menee.

Miksi hän sitten haluaisi toisen lapsen ja puhuu, että voisi haluta joskus kolmannenkin, suunnittele uutta asuntoa (yhteinen asuntolaina), ym? Ei naimisiin meno mitään eroa estä lapsen ja asunnon rinnalla. ap

No ei tietenkään estä. Useimmille ihmisille lapset ja yhteinen asuntolaina ovat suurempia sitoumuksia kuin avioliitto, ja osa pareista on silloin sitä mieltä että koko avioliitto on turha. Oman kertomasi mukaan miehesi ei kuitenkaan ole tätä mieltä, vaan hän on ilmoittanut voivansa hankkia kanssasi lapsia siitä huolimatta, ettei suhteenne ole niin hyvä että hän haluaisi kanssasi naimisiin. Sinun on aivan turha järkeillä ulkopuolisille, että kyllä lasten ja asuntolainan pitäisi olla isompi sitoumuksen merkki, kun ne ilmiselvästi eivät sitä sinun miehellesi ole.

Minä lopetan tästä vänkäämisen tähän. Ei ole minun ongelmani jos haluat elää laput silmillä, mutta sinuna miettisin kuitenkin miehesi sanoja vielä uudelleen. Veikkaan, että sinulla on jo se vastaus, jonka olet useampaan viestiin tännekin kirjoittanut mutta jota et silti suostu hyväksymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme olleet yhdessä kahdeksan vuotta ja meillä on esikouluikäinen lapsi. Toiseen lapseen olisi suostuvainen kyllä, naimisiin menoon ei. Ei tietääkseni mitään pettämistä tai mitään. Kokee, että ei ole "naimisiin". Enpä tiedä mitä tehdä.. Ärsyttää tällainen jahkaaminen ja elämän rakentaminen ihmisen kanssa, joka on tätä mieltä. Mistä miehen käytös voi johtua?

Se ei  halua sun kanssa naimisiin. Oisko  kannattanu jättää se lapsi  tekemättä ja sanoa että  lisäännytään vasta vihkimisen jälkeen. Nyt se on myöhäistä :(

Vierailija
44/47 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärtänyt väärin. Ei mies ole sanonut, että meidän suhteemme ei ole hyvä, vaan suhteemme tila. Hän haluaa olla kanssani ja rakastaa minua, mutta kokee, että suhde ei ole "hyvä" koska odottaa siltä aivan liikoja. Hän on tyytyväinen perusarkeen, mutta ei voi myöntää että suhteemme on hyvä. Hänelle hyvä suhde on jokin utopistinen rakkauden ja seksin täyteinen unelma, jossa arkivelvollisuudet unohtuvat. Kyse nimenomaan ei ole siitä, että mieheni ei voisi minun kanssani tällaista haluamaansa suhdetta saada, vaan siitä mitä odotuksia hän itse suhteelle asettaa. Ja sitten hän kuitenkin kokee, että suhteemme riittää hänelle, koska ei kuulemma itsekään jaksa panostaa tämän enempä (ts. ei suunnittele mitään romanttisia hotelliviikonloppuja) vaan haluaa arkena rentoutua kotona. ap

Vierailija
45/47 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tiedä, miksi mies on velvollinen kertomaan yksityiskohdat miksi ei halua naimisiin. Mutta parempihan se on, ettei vasten omaa tahtoa sellaista tee. Mies on todennäköisesti tympiintynyt teidän suhteeseen eikä näe mitään syytä eikä halua tehdä siitä sen virallisempaa. Ymmärrän miestä kyllä todella hyvin ja en ihan ymmärrä, miksi AP haluaa naimisiin ihmisen kanssa, joka ei sitä todellakaan halua. 

AP olisi hyvä nyt keskittyä siihen omaan elämään ja rakentaa sitä eikä miettiä mitään avioliittokuvioita. Avioliitto on melko vanhentunut käsite muutenkin ja yhtä useampi haluaa elää ilman sitä. Minuakin on kosittu eri miesten toimesta 3 kertaa. Kerran suostuin ja menin kihloihin, mutta kun olisi pitänyt häitä alkaa suunnittelemaan (mies halusi hääjuhlan n. 100 henkeä) niin alkoi koko touhu tuntumaan jotenkin säälittävältä... naiset askartelee jotain typerä hääkarkkeja ja kaikenmaailman kutsukortteja. En voi ymmärtää, Kihlaus onneksi purettiin ja olen päättänyt sittemmin, etten todellakaan ala kenellekään vaimoksi. Olen kyllä pitkässä suhteessa nykyään ja hyvin menee ilman mitään avioliittopaperia :) 

Ap yritä miettiä niitä hyviä puolia :) Vaimoja lähtökohtaisesti pidetään muiden (ja miesten ) silmissä huonomassa asemassa ja vähemmän arvostettuina kuin itsenäisiä naimattomia naisia. Heitä pidetään usein tylsinä ja epäseksikkäinä sekä miehistään riippuvaisina. En tiedä, onko muiden mielipiteillä sinulle mitään merkitystä (ei ehkä pitäisi olla) mutta jotain hyvää siinä naimattomassakin elämässä on ;) Rohkea nainen pärjää itsekin! 

Vierailija
46/47 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ymmärtänyt väärin. Ei mies ole sanonut, että meidän suhteemme ei ole hyvä, vaan suhteemme tila. Hän haluaa olla kanssani ja rakastaa minua, mutta kokee, että suhde ei ole "hyvä" koska odottaa siltä aivan liikoja. Hän on tyytyväinen perusarkeen, mutta ei voi myöntää että suhteemme on hyvä. Hänelle hyvä suhde on jokin utopistinen rakkauden ja seksin täyteinen unelma, jossa arkivelvollisuudet unohtuvat. Kyse nimenomaan ei ole siitä, että mieheni ei voisi minun kanssani tällaista haluamaansa suhdetta saada, vaan siitä mitä odotuksia hän itse suhteelle asettaa. Ja sitten hän kuitenkin kokee, että suhteemme riittää hänelle, koska ei kuulemma itsekään jaksa panostaa tämän enempä (ts. ei suunnittele mitään romanttisia hotelliviikonloppuja) vaan haluaa arkena rentoutua kotona. ap

Vaikka Suomessa korostetaankin koko ajan sitä, kuinka pitää olla mahdollisimman vaatimaton, suhteeltakaan ei saa odottaa mitään arkea parempaa ja kiinnostavampaa eikä edes mieheltä saa synttärilahjaa  haluta, koska on muka itsekäs materialisti tämän palstan mukaan. NIin asia on kyllä täysin päinvastoin monissa muissa maissa. 

Se ei todellakaan ole mitenkään liikaa toivottu, etä siinä suhteessa olisi muutakin kuin sitä arkea ja sen puurtamista. Ihan oikeasti - me eletään täällä vain yhden kerran, minkä jälkeen kuolemme emmekä tule ikinä samaan näitä päiviä, kuukausia ja vuosia takaisin. On vähintäänkin tervettä miettiä, mihin tyytyy ja mitä kaikkea haluaa kokea ja miten elää. Ärsyttävää varmaan miehellesi, kun yrität väkisin tunkea johonkin ylivaatimattomaan suomalaismuottiin etkä ymmärrä alkuunkaan ,mitä hän haluaa. 

Jos oikeasti haluat naimisiin, niin olisi tervettä piristää sitä suhdetta ja tuoda siihen mukaan elementtejä, jotka EIVÄT ole arkea. Lähtekää reissuun kahdestaan, jossa pidätte todella hauskaa ja sinäkin irrottaudut tuosta äidin ja taloudenhoitaja arjesta sekä roolista. Repäise ja tarjoa miehellesi persoonasi suhteen jotain uutta ja vähän hullua. Ihan Tallinnakin on ihana (asuin sielläkin pitkään) - siellä on todella laadukkaita ravintoloita edullisesti jne. Käykää seksibileissä (siellä ei tarvitse olla kenenkään muun kuin oman puolison kanssa), netistä löytyy Tallinnankin Swingers ryhmä. Saisitte seksielämään ihanaa kiihottavaa potkua ja jännitystä - todellakin suosittelen tätä! Teille tulisi todella hauskaa. 

On todella paljon, mitä voit tehdä, etä se suhde tarjoaa miehellesikin jotain. Vaikka tiedän, että tämä viesti raivostuttaa AV mammat, joiden mielestä kaikki ihmiset, jotka haluavat parisuhteeltaan muutakin kuin kotitöitä ovat sairaita ihmisiä, jotka eivät osaa rakastaa ketään eikä sitoutua eivätkä muutenkaan ole minkään arvoisia - se ei ole totta. Se on 100% kulttuurisidonnaista. En osaisi ikinä kuvitella, että kukaan nykyisessä Euroopan asuinmaassani sanoisi tuollaista. 

Vierailija
47/47 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä ei ole mitään tarvetta tai pakkoa saada kanssani toista lasta. Kyllä hän sen ihan vapaasta tahdostaan tekisi. Tuskin kuvittelee saavansa mitään parempaakaan, koska suoraan sanoen olen ihan hyvä. Minulla on useampi akateeminen koulutus, hyvä palkka, olen hoikka ja nätti ja meillä on kiva koti. Tuskin hän siis kuvittelee, että mitään toista naista tuosta noin vaan pokkaa. Lapsi ja ydinperhe on miehelle tärkeä. Eroa ei halua edes ajatella, mutta naimisiin ei halua mennä. En tosiaan tiedä miksi. ap

Onhan se mies sen sanonutkin, sinä et vaan suostu hyväksymään sitä. Ei kyse ole siitä, oletko sinä absoluuttisesti hyvä vai huono, vaan siitä että miehesi kokee ettei suhteenne ole riittävän hyvä jotta siihen kannattaisi sitoutua. Ainoa syy tähän on se, että hän odottaa josko vielä sittenkin tapaisi naisen jonka kanssa tällainen parempi suhde olisi mahdollinen. Tässä ei ole sinun koulutuksillasi ja rahoillasi mitään osaa eikä arpaa ja ulkonäölläkin vain hyvin rajallisesti. Se nainen johon miehesi ehkä joskus rakastuu voi ihan olla sinua köyhempi, rumempi ja vanhempi.

Voi jeesus, miten typerää tämäkin taas. Mies kylläkin odottaa, että AP.sta löytyisi jotain kiinnostavaa ja jännää. Ei selkeästi halua erota vaan toivoo, että AP panostaisi vähän muuhunkin kuin siihen tylsään tappavaan arkeen. Usko tai älä niin ihmiset voivat ihan oikeasti tehdä aika lailla mitä vain, kun vain viitsivät eikä todella ole kyse aina muista naisista. Vähän pitää nähdä muutakin vaivaa kuin kotityöt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme