Stockmannin Hullut Päivät on lopetettava, koska se loukkaa hulluja
Vihreiden rovaniemeläinen puoluevaltuuskunnan varapuheenjohtaja Miikka Keränen vaatii tavaratalo Stockmannia lopettamaan Hullut Päivät -nimen käytön kampanjoinnissa. Keränen on lähettänyt aiheesta yhtiölle kirjeen.
– Mielestäni vaikutusvaltaisella, tunnetulla ja näkyvällä yrityksellä on kannettava vastuuta käyttämänsä retoriikan vaikutuksista. Hulluista puhuminen vähättelee mielenterveysongelmia ja leimaa ongelmien kanssa eläviä, ja siksi Hullut Päivät on lopetettava, Keränen kirjoittaa kirjeessään.
– Mielestäni voitte uudelleen brändätä alennusmyyntinne niin, että sen nimi ei ole osana diskurssia ja retoriikkaa, jossa mielenterveysongelmia vähätellään ja niistä tehdään viihdettä. Vastuullinen yritys ottaa huomioon kaiken toimintansa kaikki vaikutukset, ja mielestäni mielenterveysongelmilla naureskelu ei kuulu 2010-luvun yrityskuvaan, Keränen kirjoittaa.
Kommentit (84)
Mitä helkkaria?? Toihan on todella loukkaavaa kyseiseltä henkilöltä, kutsua mt-ongelmaisia hulluiksi!
Itse yhdistän hullut päivät johonkin aivan muuhun kuin oikeisiin mielisairauksiin. Eihän nykypäivänä potilaita kutsuta hulluiksi. Aivan käsittämätön tyyppi!!
Tällaiset umpihullut vaatimukset jos mitkä loukkaa mt-ongelmista kärsiviä. Mt-ongelmista kärsivistä ihmisistä liikkuu muutenkin paljon vääriä käsityksiä, ja mm. Keräsen ja kumppaneiden takia moni luulee niitä myös herkkähipiäisiksi mielensäpahoittajiksi, joilla on toinen toistaan sekopäisempiä vaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
No entäs Mammuttimarkkinat? Törkeetä! Sukupuuttoon kuolleet fossiilit pyörivät varmasti haudoissaan.
Mammuttimarkkinat loukkaa meitä läskejä!
Olen mielenterveyshoitaja, enkä keksi ketä potilaista voisi kutsua hulluksi. Kyse on vain erilaisista mielen sairauksista, ja potilaat ovat välillä huonommassa kunnossa, sitten taas paremmassa. Hullusta mulle tulee mieleen paha ihminen, narsisti, psykopaatti tai murhaaja. Sellainen joka ihan syyntakeisenakin tekee säälimättömiä tekoja.
Vierailija kirjoitti:
No entäs Mammuttimarkkinat? Törkeetä! Sukupuuttoon kuolleet fossiilit pyörivät varmasti haudoissaan.
Itse vääntäisin tästä kyllä kokosyrjintää. Selvästi pilkkaavat lihavia naisia kun myyvät halpaa ruokaa, mutta eivät vaatteita tonnikeijukoossa. Shaveritkin ovat usein tarjouksessa eli halveksivat nimen kautta vielä naisten luontaista karvankasvua :(
Ja minkäköhän vuoksi sen oikeasti ruskean mammutin turkki on muutettu siniseksi? Aivan oikein, rasismin. #ruskeattytöt
Vierailija kirjoitti:
Mihin tää maailma on menossa?
Tätähän liberaalivihervasemmistolaiset feministit haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen mielenterveyshoitaja, enkä keksi ketä potilaista voisi kutsua hulluksi. Kyse on vain erilaisista mielen sairauksista, ja potilaat ovat välillä huonommassa kunnossa, sitten taas paremmassa. Hullusta mulle tulee mieleen paha ihminen, narsisti, psykopaatti tai murhaaja. Sellainen joka ihan syyntakeisenakin tekee säälimättömiä tekoja.
Olen itsekin alalla ja en hyväksy mielenterveysongelmaisista puhumista "hulluina", mut jos ihan rehellisiä ollaan niin joskus kunnon psykoosin akuuttivaiheessa parempaakaan sanavalintaa ei ole.
Minusta pahuus on kuitenkin eri asia kuin hulluus.
Muutamme nimen muotoon Mielenterveysrajoitteiset vuorokaudet. Terveisin Stockman.
Vierailija kirjoitti:
Ja valkoinen suklaa ei ole edes oikeeta suklaata...
Tämä on kyllä vihapuhetta!!!
Minusta Hulluista Päivistä voisi tehdä spesifisempiä. Alkutalvesta voisi olla Hiihtohullut Päivät, ennen juhannusta Juoppohullut Päivät ja ehkä myös Häähullut Päivät, ennen isompia jääkiekkoturnauksia Raivohullut Päivät, jne jne. Tuurissa voisi olla aina Kylähullut Päivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja valkoinen suklaa ei ole edes oikeeta suklaata...
Tämä on kyllä vihapuhetta!!!
Jos valkoinen suklaa kokee olevansa tummaa suklaata, mitä me olemme hänen kokemustaan väheksymään.
51, aivan loistavasti oivallettu!
Vihreät on HULLUJA.
Anteeksi kaikki mielentervysongelmaiset vertauksesta.
Hullut päivät on täysin oikea nimi kuvaamaan sitä hullutusta, kun normaalisti mukavan tilava Stocka on tupaten täynnä tarjousten perässä tungeksivia ihmisiä. Eihän sen ihmismassan keskellä pääse kunnolla liikkumaankaan.
En kutsuisi mielenterveyspotilaita hulluiksi. Hullu on sanana adjektiivi, joka kuvaa monenlaista. Jossain on ihan hullu meno päällä. Vaikka Ibitsalla oli vähän hullua ja hullu meno päällä. Oletko hullu? En kysyisi mielenterveydestään puhuvaa ihmistä noin vaan ihan jostain kevyemmästä aiheesta väittelevää tms.
Kukahan tässä parjaa mielenterveyspotilaita?
Ei Stockman ole heitä hulluiksi kutsunut, kyllä se ihan tämä Miikka Keränen tämän vertauskuvan toi esille!
Vihreät siis itse kutsuvat mielenterveyspotilaita hulluiksi. Stoccahan ei ole puhunut mielenterveyspotilaista yhtään mitään.
Liitulakut on kyllä kaikkein pahimpia. Musta laku on piilotettu valkoisen kuoren alle, ihan kuin musta ei saisi lainkaan näkyä! Miksei tasa-arvovaltuutettu ole jo korjannut tätä huutavaa vääryyttä?
Ei tarvitse olla huolissaan, eiköhän näillä myynneillä hullut päivät ja stokka vedä viimeisiään.
Sitten on taas 10 000 työtöntä lisää ja voidaan veroista maksaa heidän työmarkkinatukensa.
Kaikki voittaa?